Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pojmy v ekonomice
Advertisements

Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Digitální učební materiál
HRUBÝ DOMÁCÍ PRODUKT – 1. ukazatel úrovně ekonomiky
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ZAKLADNI.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A12 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořenílistopad.
Členění NH Ukazatelé hodnocení NH
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Ekonomická stránka činnosti podniku Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných.
HDP= hrubý domácí produkt
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Marketingový mix Produkt.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
VZDĚLÁVACÍ OBLAST:TEORETICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ Tematická oblast:Rozvahové účty Předmět:Účetnictví Název:Náklady - procvičování Anotace: Digitální učební materiál.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
CZ.1.07/1.3.45/ Ekonomické kompetence v občanském životě pro učitele Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo a název.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_NÁRODNÍ.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
NEUSTÁLE SE OPAKUJÍCÍ PROCES: 1) VÝROBY 2) ROZDĚLOVÁNÍ, PŘEROZDĚLOVÁNÍ 3) SMĚNY 4) SPOTŘEBY HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Zánik a zrušení podniku Ročník / obor studia:II. –
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Akcie a jejich náležitosti Ročník / obor studia:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Daně a daňová soustava Ročník / obor studia:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Podnik Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví.
Ing. Veronika Dostálková MBA Finance a peníze v podniku Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Anotace Materiál je určen pro 1. a 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu EKONOMIKA DOPRAVY, inovuje výuku použitím multimediálních.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Národní hospodářství Ročník / obor studia:I. –
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Ing. Veronika Dostálková MBA
Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele.
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Management a řízení hotelu
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Ekonomika– národní hospodářství
Digitální učební materiál
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Rozhodování jako manažerská funkce
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Živnostenský zákon a rejstřík II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Hospodářská politika státu
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výrobní faktory CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Měření výkonu ekonomiky TNH 2 (S-2B)
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Ing. Veronika Dostálková MBA
Statky a služby CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Transkript prezentace:

Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Životní úroveň Ročník / obor studia: I. – III. r./Kuchař - číšník Vypracoval: Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do 31.08.2012 – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM Klíčová slova:  životní úroveň, hodnocení životní úrovně Anotace: Výkladová prezentace na téma Životní úroveň.

ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ

Životní úroveň Lze definovat jako stupeň (míru) uspokojení hmotných i duševních potřeb lidí a souhrn životních podmínek , za kterých jsou tyto potřeby uspokojovány. Zdroj: http://www.naseinfo.cz/clanky/prace-a-kariera/nezamestnanost/rodina-a-nezamestnany

Složky ovlivňující životní úroveň Osobní spotřeba obyvatelstva Spotřeba předmětů zakoupených v obchodní síti, spotřeba vody, plynu, elektřiny v domácnostech apod. Výrobní spotřeba Spotřeba surovin, materiálu, energie aj. ve výrobních podnicích. Zdroj: http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-svet/c1-53301430-index-mizerie-v-usa-klesl-nejhloubeji-od-roku-1983

Složky ovlivňující životní úroveň Úroveň bydlení Velikost a kvalita bytů a rodinných domů. Společenská spotřeba v organizacích, které poskytují služby Školství, zdravotnictví, sociální zabezpečení Zdroj: http://www.czech-business.com/tiskova-zprava-20110101-penzijni-reseni-ceske-sporitelny-pomuze-zachovat-zivotni-uroven-klientu-v-penzi.php

Složky ovlivňující životní úroveň Délka volného času Čas na vzdělávání, zábavu, kulturu, sport. Společenská spotřeba v oblasti bezpečnosti, obrany a správě státu,

Složky ovlivňující životní úroveň Sociální jistoty Míra nezaměstnanosti, dávky nemocenského pojištění, Důchodové zabezpečení, sociální dávky apod. Zdroj: http://www.atraktivni-prace.cz/

Složky ovlivňující životní úroveň Životní prostředí Čistota ovzduší, vod, půdy, Horninové prostředí (nerostné bohatství), Produkty lidské práce, Člověk a živá příroda Zdroj: http://www.liss.cz/?page=enviroment

Hodnocení životní úrovně Životní úroveň představuje stupeň, na kterém jsou uspokojovány lidské potřeby. Ty se vyvíjejí v čase, mění se jejich struktura a jsou odlišné od místa, kde člověk žije. Hodnocení životní úrovně se proto provádí: Porovnáním jednotlivých složek, Měřením výkonnosti hospodaření státu (zpravidla za 1 rok) – HDP, HNP Výší reálné mzdy (množství peněz, které dostanou zaměstnanci vyplaceny)

Příklad Pracovník má nominální mzdu 18 000,- Kč. Tuto částku použije na: Úhradu výdajů spojených s bydlením ( 6 300,- Kč), Nákup základních potravin a drogistického zboží ( 7 800,- Kč), Uspokojení zbytných potřeb – kulturní a sportovní vyžití ( 3 900,- Kč). Po zvýšení cen nájemného a cen za energie vynaloží částku 7 500,- Kč. Pokud použije pro nákup potravin stejnou částku, tedy 7 800,- Kč, zbude mu za předpokladu neměnné nominální mzdy na uspokojení zbytných potřeb pouze 2 700,- Kč. Reálná mzda, tedy množství statku a služeb, které lze koupit za nominální mzdu, klesla-

Použité zdroje PETR KLÍNSKÝ, Otto Münch. Ekonomika pro obchodní akademie a ostatní střední školy. 4. vyd. Praha: EDUKO. ISBN 978-808-7204-375. KOČÍ, Jana a Lenka ŠAMŠOVÁ. Základy ekonomiky: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 143 s. ISBN 978-80-7373-059-8.