Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_STAT Název materiálu: Stát Předmět:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorka: Jaroslava Suchá Zdroj: Wikipedie, obrázky-Klipart
Advertisements

Vznik státních útvarů V.
Právní základy státu.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:Výuková prezentace Předmět:
Tento studijní materil byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Právní stát, demokracie a sociální stát Katedra práva.
Základy státní správy Veřejná správa. Stát  Musí mít politickou autoritu, prostřednictvím kterých realizuje státní moc  Státní moc je nezávislá, uskutečňovaná.
STÁTNÍ SPRÁVA A SAMOSPRÁVA
ZSV Vznik a podstata státu.
STÁT forma organizace lidské společnosti, která se vyznačuje sdružením obyvatel určitého území v právní celek suverenita, svrchovanost je výrazem státní.
STÁT A PRÁVO.
Česká republika Demokratický stát.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
STÁTY A JEJICH SESKUPENÍ
Historické státy Občanská výchova.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
STÁTNÍ ZŘÍZENÍ (FORMY VLÁDY)
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Politické systémy světa
Demokracie x totalita 20. ledna 2006 Politická geografie IV.
Anotace Materiál představuje žákům jednotlivé typy a formy států.
VY_32_INOVACE_51_10 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
ÚSTAVA.
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Ústavní vývoj ČR Barbora Vítová, Kristýna Jiránková, C3A.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ – Územní uspořádání a státní zřízení Název sady: Zeměpis 7. ročník.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Volby. Politická strana – organizace, která sdružuje občany s podobnými představami o řízení státu, - strany se snaží získat co nejvíce hlasů ve volbách,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Určeno pro:  žáky 4.ročníku středních škol Vzdělávací obor:
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Právní základy státu.
Státověda.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_DREVENE_DECHOVE_NASTROJE
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: l. ročník oborů Technické lyceum,
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
OBČAN Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Matouš Bořkovec, ZŠ Suchdol,
KDO VLÁDNE A JAK VLÁDNE? Lekce 4A.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
Název školy: Základní škola Městec Králové
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_ZESTOVE_HUDEBNI_NASTROJE
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Stát Definice, funkce, typy.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_TEPLO_TEST_VEDOMOSTI Název materiálu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Kdo rozhoduje v ČR Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu: Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_VZORY_PODSTATNYCH_JMEN_RODU_STREDNIHO
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_TRIDENI_ZELENINY Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_SLOVA_NADRAZENA_PODRAZENA_SOURADNA
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_06_NPZ_ZAKON_AKCE_A_REAKCE
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZAMYŠLENÍ - DISKUSE Člověk žije ve společnosti druhých lidí. V životě se můžeme dostat do situace, kdy na umění domluvit se a spolupracovat bude závislé.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_10_SLABIKOTVORNE_R_A_L Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_HELENA_ZMATLIKOVA Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
ČESKÁ REPUBLIKA Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_JOSEF_LADA Název materiálu: Josef Lada
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Život v demokracii DEMOKRACIE FORMY STÁTU kdo moc vykonává:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_STAT Název materiálu: Stát Předmět: Občanská výchova Ročník: 7. Časová dotace: 45 min Datum ověření: 16. 3. 2012 Jméno autora: Mgr. Kristýna Rýcová Klíčová slova: stát – demokracie – diktatura – republika - monarchie Výchovné a vzdělávací cíle: Žák jmenuje znaky státu, uvádí formy státu Porovná demokratickou vládu, diktaturu a monarchii Rozvíjené klíčové kompetence: Žák se seznamuje s principy fungování společnosti Anotace, metodický list: Prostřednictvím prezentace se žák seznamuje se základními pojmy vztahujícími se k pojmu stát (znaky státu, formy státu). Teoretické informace jsou doplněny otázkami, které ověřují dosavadní i nově získané vědomosti. Použité zdroje: Vlastní text Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace

Co všechno musíte do svého modelu zahrnout, aby představoval stát? Co je to „stát“? Z věcí, které máte kolem sebe (např. učebnice, psací potřeby, apod.), vytvořte model státu. Co všechno musíte do svého modelu zahrnout, aby představoval stát?

Znaky státu ohraničené území obyvatelstvo (občané) státní moc – vláda a státní aparát (např. městské úřady) STÁT = organizované společenství lidí žijících trvale na určitém ohraničeném území

Vznik státu Proč vlastně vznikl stát? Nebylo by nám lépe bez něj? Jaké jsou výhody a nevýhody uspořádaného života lidí ve státě? Pokuste se je ve dvojicích zaznamenat do tabulky. výhody nevýhody

Vznik státu Během historického vývoje se objevilo několik teorií vzniku státu – např.: Náboženská – stát vznikl z vůle boha Teorie moci – silnější si podmanil slabšího Smluvní – lidé se domluvili a zorganizovali se Patriarchální – postupné rozšiřování rodin

Formy států Kdo vykonává státní moc? Demokracie – občané se podílejí na správě a řízení státu (ve volbách si volí své zástupce, kteří budou vládnout, vydávat zákony, ….) Diktatura – vláda jednotlivce nebo skupiny lidí, účast občanů je velmi omezena nebo znemožněna

Znáte nějaký stát, který je monarchií? Formy států Kdo stojí v čele státu? Teokracie – panovník vládne z boží vůle (např. starověký Egypt – faraon, Vatikán) Napadají vás další příklady? Monarchie - v čele monarcha, který vládne doživotně (císař, král, kníže, vévoda), dědičný titul Znáte nějaký stát, který je monarchií? Republika – v čele obvykle prezident,volen na určité období ?

Poznáte v jakém typu státu žijeme? V našem státě vládne nejbohatší z nás všech. Veškerý majetek je ve vlastnictví státu, získat jej můžeme jen se souhlasem vůdce. Televize i noviny jsou pod jeho neustálou kontrolou (tzv. cenzurou). Do funkcí může jmenovat toho, koho sám uzná za vhodného. Ostatní nemohou zasahovat do jeho rozhodování. diktatura

Poznáte v jakém typu státu žijeme? 2. Náš panovník nastoupil na trůn po smrti svého otce. O všech důležitých věcech rozhoduje až na základě domluvy s parlamentem. Přestože má náš král rozsáhlé pravomoci, jeho spočívá především v reprezentování země. monarchie

Shrnutí Určitě jste řadu informací již znali, některé jsou zřejmě pro vás ale nové. Pokuste se nyní tyto informace poskládat do myšlenkové mapy.