Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:"— Transkript prezentace:

1 Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu: VY_32_INOVACE_01_UCEBNI_TYPY Název materiálu:Učební typy Předmět:Občanská výchovaRočník:6. Časová dotace:45 minDatum ověření:20. 9. 2011 Jméno autora:Mgr. Kristýna Rýcová Klíčová slova:Učení, paměť, učební typ Výchovné a vzdělávací cíle: zkouší různé způsoby učení volí vhodný učební styl s ohledem na svou osobnost Rozvíjené klíčové kompetence: K učení – seznamuje se a vyzkouší si různé strategie učení, volí pro svou osobnost ten nejvhodnější Anotace, metodický list:Prostřednictvím interaktivního znázornění žáci získají základní informace o různých učebních typech

2 Použité zdroje: Obrazový materiál http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?ex=2&qu=ban%C3%A1n#mt:0 http://office.microsoft.com/cscz/images/results.aspx?qu=bud%C3%ADk&ctt=1#pg:2|mt:0| http://office.microsoft.com/cscz/images/results.aspx?qu=n%C5%AF%C5%BEky&ctt=1#pg:4|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=jahoda&ctt=1#pg:2|mt:0| http://office.microsoft.com/cscz/images/results.aspx?qu=%C5%BE%C3%A1rovka&ctt=1#mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=hlem%C3%BD%C5%99%C4%8F&ctt=1#mt:0| http://office.microsoft.com/cscz/images/results.aspx?qu=k%C5%99eslo&ctt=1#pg:3|mt:0 http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=holub&ctt=1#mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=ovce&ctt=1#pg:2|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=autobus&ctt=1#pg:2|mt:0| http://office.microsoft.com/cscz/images/results.aspx?qu=%C5%BEehli%C4%8Dka&ctt=1#pg:2|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=konvice&ctt=1#mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=bota&ctt=1#pg:4|mt:0| http://office.microsoft.com/cscz/images/results.aspx?qu=pun%C4%8Docha&ctt=1#pg:2|mt:0| http://office.microsoft.com/cscz/images/results.aspx?qu=l%C5%BE%C3%ADce&ctt=1#pg:4|mt:0|

3 Struktura hodiny:  Diskuze s žáky – Jakým způsobem se učím? Co mi vyhovuje (klid, poloha, denní doba…)?, Co mi pomáhá při učení?  „Každému člověku vyhovuje jiný způsob přijímání informací. Někdo si potrhává v textu, jiný si opakuje učivo nahlas. Podle toho, jaký způsob učení lidem vyhovuje, můžeme rozlišit několik učebních typů. Nyní máte možnost vyzkoušet si na jednoduchých úkolech, jaký typ u vás převažuje. Může vám to pomoci při učení.“  Spuštění prezentace. Jednotlivé úkoly jsou prokládány matematickými úkoly na odvedení pozornosti. ¨ (viz příloha)  V závěru prezentace uvádíme praktické rady pro snadnější zapamatování poznatků. Např. při slyšeném si vytvářet pomocné věty s danými slovy, číst nahlas, vymýšlet si básničky, pro zapamatování viděného – barevně zvýrazňovat, apod.  Reflexe – Který úkol byl pro vás nejjednodušší? U kterého jste se naopak „zapotili“? Závěr: Většina lidí patří ke smíšenému učebnímu typu.

4 UČEBNÍ TYPY

5 Jaký jsem učební typ? Každému z nás vyhovuje jiný způsob přijímání informací. Někdo si dobře pamatuje to, co vidí, někdo to, co slyší, jiný to, co si sám vyzkoušel.

6 Na následujících úkolech si můžete vyzkoušet, jaký způsob učení vám nejlépe vyhovuje, jak si nejlépe pamatujete…

7 PROHLÉDNĚTE SI POSTUPNĚ NÁSLEDUJÍCÍ OBRÁZKY, K ŽÁDNÉMU SE NEVRACEJTE

8

9 Prohlédli jste si obrázky? Určitě se vám líbily. Ale na chvíli se přesuneme do matematiky a vypočítáme jednoduché příklady.

10 3x8 = 5x7 = 6x0 = 45/9 = 18/3 = 90/10 =

11 Návrat k obrázkům Vraťme se nyní k obrázkům. Vzpomenete si na ně? Pokuste se pojmenovat co nejvíce obrázků, které si pamatujete…

12 Tímto úkolem jsme testovali zrakovou (obrazovou, vizuální) paměť. Průměrný výsledek je zde 7 zapamatovaných předmětů

13 Další úkol Překreslete si tabulku do sešitu

14 Minutu pozorujte následující obrazec …

15 Nyní se jej pokuste překreslit do prázdné sítě v sešitě

16 Výsledek Pokud máte dobrou obrazovou paměť, zřejmě vám jen stačilo na obrázek mrknout a zvládli jste jej překreslit. Pokud jste si museli obrázek popsat slovy, popis si zapamatovat, máte spíše paměť sluchovou nebo logickou.

17 Typ zrakový (vizuální) - nejlépe si pamatuje to, co vidí Typ sluchový (auditivní) - nejlépe si pamatuje to, co slyší

18 Další úkol je před vámi Poslouchejte následující slova, která vám budou přečtena. (Učitel čte následující slova: trávník, kamna, krb, deštník, hrnek, náprstek, oko, sklo, lavice, myš, ulita, mouka) – jedná se o náhodný výběr slov

19 A zase matematika… 25+8 = 58-9=12+3= 27/9 = 36/6=6x6=

20 Čtená slova Zapište všechna slova, která jste si zapamatovali … Podařilo se vám úkol splnit? Takto jsme testovali svou sluchovou paměť.

21 Pohybový (motorický) typ Kromě zrakového a sluchového typy mluvíme také o typu pohybovém. Pohybový typ = nejlépe si pamatuje to, co si vyzkouší, co má spojeno s nějakou činností Dokážete uvést příklad?

22 Praktické rady Uveďte, jaké způsoby učení vyhovují jednotlivým typům. Např. podtrhávání v textu, barevné zvýrazňování, …


Stáhnout ppt "Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:"

Podobné prezentace


Reklamy Google