Simulace socio-ekonomických systémů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hospodářský výsledek. je důležitý ukazatel umožňující posoudit hospodaření podniku. představuje rozdíl mezi celkovými příjmy a celkovými náklady podniku.
Advertisements

Daň z příjmu FO řešení příkladu Řešitelky:Jana Bilíková Lucie Procházková Narcisa Vitnerová.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování školství  Školství – důležité odvětví veřejného sektoru  Školství:  Měří, hodnotí a tvoří lidský kapitál.
Výchova v rodině jako prevence negramotnosti Rodina jako jeden z faktorů ovlivňujících gramotnost.
Elektrotechnická měření Dimenzování sítí nn - PAVOUK 2.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
Petr Kielar Seminář o stavebním spoření Část VI: Podmínka rovnováhy a SKLV.
KPM / PEPL1 Vyhodnocení efektivnosti investice Jan Cedl.
1. Podnikání 1.část členění organizací podnikání (definice podnikání, kdo může podnikat) obchodní firma živnostenský rejstřík živnosti (podmínky, druhy,
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Grafy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
9. SEMINÁŘ INDUKTIVNÍ STATISTIKA 2. TESTOVÁNÍ STATISTICKÝCH HYPOTÉZ.
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
SOCIÁLNÍ A ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ I.
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
Autor: Ing. Alice Horáčková
Tematicky zaměřený kulatý stůl
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Voda Základ života.
Aktuální témata v oblasti Evropských strukturálních a investičních fondů JUDr. Olga Letáčková, náměstkyně pro řízení sekce koordinace evropských fondů.
Rozvoj zaměstnanosti ve vybraném podniku
Příjmy z kapitálového majetku
NEROVNOMĚRNÝ POHYB 2 Název školy
PŘÍJMY – NEROVNOST, DISKRIMINACE, CHUDOBA
standardní alternativní teorie firmy
Téma 11: Finanční plánování
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
VY_62_INOVACE_ – Monetární politika Autor Ing. Hana Sůvová
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Ekonomika– národní hospodářství
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Makroekonomie E 7 - otázky.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Hrubá a čistá mzda, pojištění, daně 1 – Hrubá a čistá mzda
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základy statistické indukce
RIZIKO.
Ekonomika– národní hospodářství
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Měření makroekonomických agregátů
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Hospodářská politika - cíle, nástroje a nositelé TNH 2 (S-4)
Základy ekonomie Seminář 9..
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
RISKUJ 2 EKONOMIKA. RISKUJ 2 EKONOMIKA INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka) TNH 2 (S-7)
Jak postupovat při měření?
RIZIKO.
Modelování fyzikálních dějů pomocí metody Monte Carlo
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Tisková konference ČMKOS
Téma 11 Odstraňování chudoby (Poverty Relief).
potenciál úspor KSE v období dle cílů EU
Role státu při prosazování rovného odměňování
Závislost elektrického odporu
Modely popisu hydraulicko-morfologického chování toku
Název prezentace (DUMu): Lomená funkce
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Srovnání zdanění 1 mil. Kč: a) Majitel SRO vykáže zisk 1 mil
Globalizace Milena Tichá
Transkript prezentace:

Simulace socio-ekonomických systémů Michal Dobeš, Tadeáš Hájek, Jakub Šindelář, Petr Šturz

K čemu jsou s-e modely? Vysvětlení socio-ekonomických fenoménů Odhad chování s-e systémů Pomůcka k porozumění reálného socio-ekonomického prostředí

Modely Snaží se odhadnout chování zjednodušeného s-e systému Výsledky jsou ovlivněny nastavením počátečních hodnot Zjednodušené → nutná nepřesnost

Model EPC – Employment, Production, Consumption Fáze jednoho kroku: Vytváření firem Vytváření zisku Výplata mezd Snižování stavů Spotřeba Obr.1 Model EPC

Model EPC Agent → 3 stavy Agent → souřadnice Zaměstnavatel Zaměstnanec Nezaměstnaný Agent → souřadnice Kapitál Vazby k firmě

EPC - VPMR Vstupní parametry: Projevy: Vysoké platy (výdaje firmy) Malé rezervy (vysoké riziko krachu) Projevy: Rovnoměrnější rozdělení kapitálu Větší množství podnikatelů Časté bankroty Vyšší míra nezaměstnanosti

EPC - Monopol Vstupní parametry: Projevy: Snížené platy (nízké výdaje firem) Nízké rezervy (vysoké riziko krachu) Vysoké náklady na založení firmy (málo nových firem) Projevy: Vznik monopolu Nerovnoměrné rozdělení kapitálu Časté bankroty malých firem

Grafy – rozložení majetku Obr.3 Monopol Obr.2 Původní stav Obr.4 VPMR

Grafy – vývoj počtu firem Obr.6 Monopol Obr.5 Původní stav Obr.7 VPMR

Závěr Rozdílné parametry mohou radikálně změnit vývoj systému Podobnost mezi simulovanými a reálnými systémy Absence mnoha důležitých činitelů s-e prostředí → výsledky orientační

Poděkování Rádi bychom poděkovali: Našemu supervizorovi, Ing. Hynku Lavičkovi PhD. Organizátorům TV@J FJFI ČVUT Superpočítačům Sunrise a Sunset za ochotné provedení výpočtů