Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Advertisements

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výstupní zařízení – tiskárny, rozdělení
Energetická hodnota potravin (EH)
Další operace s vektory
Provozovny společného stravování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Mocniny s racionálním exponentem I.
Základní pojmy pro práci s OS Windows
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Podstatná jména pomnožná, hromadná a látková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obecná rovnice přímky - procvičování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Aritmetická posloupnost
Filozofie osvícenství ve Francii
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kuchyňské stroje na mechanické zpracování surovin
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Středověká filozofie PATRISTIKA
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice a nerovnice III.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kvadratické nerovnice
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Poklasická filozofie - Marxismus
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
Fyzika – Elektrolýza.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Filozofie renesance II – Přírodní filozofie
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Představivost a fantazie
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Technická mechanika – Převody
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Soustavy dvou lineárních nerovnic o jedné neznámé
Vnitřní paměti počítače
Parametrická rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Paměti počítače, rozdělení
Rovnice s absolutní hodnotou I.
Technická mechanika – Těžiště
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
Teorie Informace, signál
Vodová ondulace - pomůcky a prostředky
Novověká filozofie - Racionalismus
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Střední škola obchodně technická s. r. o.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Transkript prezentace:

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Předmět: Občanská nauka Ročník: 1. ročník denního nástavbového studia Autor: Mgr. Vladislava Řihošková Filozofie 19. století Anotace: Výkladová prezentace, která seznamuje studenty s filozofickým myšlením 19. století, představuje jednotlivé představitele a myšlenkové proudy. Klíčová slova: racionální duch, podstata věcí, filozofie identity, pojem Já, pojem NeJá Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladislava Řihošková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 19 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_ON SD1A_15

Znaky německé filozofie Pokantovská německá filozofie první pol. 19. stol. byla ovlivněna celoevropským kulturním fenoménem – romantismem. Představitelé byli okouzleni přírodou, kterou považovali za „oduševnělou“ a svým způsobem „živou“. Kladli důraz na individualitu člověka a kult mládí

toužili po absolutnu vyzdvihovali city a intuici před rozumem byli okouzleni světem snů a snění fascinovala je minulost, zvýšený zájem o dějiny

Johann Gotltlieb Fichte (1762 – 1814) Navazoval na myšlenky I. Kanta Zpochybňoval nezávislost nějaké věci na duchu Ústředním pojmem jeho filozofie – JÁ – v první fázi určuje samo sebe, je uvnitř sebe aktivní. V druhé fázi vytváří NeJÁ (přírodu), která je místem pro jeho aktivitu Ve třetí fázi se JÁ postaví proti svému vlastnímu výtvoru NeJÁ (přírodě) uvědomí si svou existenci. Uvědomí si, že je JÁ, ale také to co samo vytvořilo – přírodu, která v něm vyvolává pocit nesvobody Chápe přírodu jako prostředek k sebeuskutečnění duchovního „JÁ“ Jeho základní myšlenkou je vytvořit filozofickou obhajobu lidské svobody

Obrázek č.1

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje BAKEŠOVÁ PhDr, Alena a kol. Filozofický slovník. Praha: Euromedia Group, 2009, ISBN 978-80-242-2582-1. PARKAN, František a kol. Přehled učiva k maturitě - Společenské vědy. Praha: Fortuna, 2006, ISBN 80-7168-970-X. Obrázky: Obrázek č.1: AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. Wikipedia.cz [online]. [cit. 10.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Johann_Gottlieb_Fichte Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladislava Řihošková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.