DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Advertisements

Hudební písňová forma Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_04_HUDEBNÍ PÍSŇOVÁ FORMA.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,Dr.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ Úvod do práva.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název prezentace (DUMu)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Název vzdělávacího materiálu
Ticháček s nimi hledá cestičky…
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Komanditní společnost
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Ekologie a ochrana přírody
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
AZ kvíz - opakování SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
HODINY - poznej stejný čas, velikost
4.8 Nerovnice s abs. hodnotami – Metoda nulových bodů
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Pracovní právo STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Člověk a jeho svět 3. ročník
Neživá příroda - vzduch
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Odkrývání obrázků – poznej místa
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0967 Název projektu Zlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školy Matiční gymnázium Ostrava,Dr. Šmerala 25/2565, 728 04, Ostrava Název materiálu Hra – Riskuj (konfucianismu, taoismus) Autor Mgr. Renáta Macečková Tematický okruh ZSV - religionistika Ročník 6. ročník Vytvořeno 25. 6. 2013 Anotace Cílem tohoto DUMu je zábavnou formou zopakovat znalosti učiva o konfucianismu a taoismu. Metodický pokyn DUM je ve formátu PowerPoint 2010. Modifikovaná forma televizní hry je určena pro menší počet žáků, mohou být rozděleni do dvou soutěžících týmů. Hrací pole je tvořeno 18 kvízovými otázkami. Žák může volit otázky z následujících oblastí: Konfucianismus, Taoismus, Další souvislosti. Otázky jsou rozděleny dle náročnosti tak, že nejlehčí jsou za 100 bodů a nejtěžší za 500 bodů. Prezentace obsahuje interaktivní odkazy k řešení. Není potřeba připojení k internetu, DUM neobsahuje zvukové soubory. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

HRA RISKUJ (konfucianismus, taoismus)

KONFUCIANISMUS TAOISMUS DALŠÍ SOUVISLOSTI 100 100 100 200 200 200 300 300 300 400 400 400 500 500 500 600 600 600

100 - KONFUCIANISMUS Otázka: Jmenujte 3 země, kde má konfucianismus dodnes silný vliv. Odpověď: Čína, Japonsko, Korea

200 - KONFUCIANISMUS Otázka: Víte, kdy přibližně žil Konfucius? Odpověď: 551 – 479 př.n.l.

300 - KONFUCIANISMUS Otázka: Jak se jmenuje kniha výroků, která vznikla po smrti Mistra? Odpověď: Hovory (Rozpravy)

400 - KONFUCIANISMUS Otázka: Ústřední konfuciánská ctnost je „žen“ překládaná jako…………… Odpověď: dobro, humanita, lidskost, vztah k druhému.

500 - KONFUCIANISMUS Otázka: V konfucianismu je nejvíce ceněna oddanost vůči rodině a ………………… Odpověď: státu. K sociálním ctnostem patří loajalita vůči nadřízeným, uctivost ke všemu starému (tyto zásady byly režimy zneužity)

600 - KONFUCIANISMUS Otázka: Konfucianismus klade důraz na zdvořilost a přísně dodržované formální vztahy, zatímco taoismus na……………. Odpověď: sepjetí s přírodou a individualismus

100 - TAOISMUS Otázka: U zrodu taoismus stál čínský filosof…………………… Odpověď: Lao-c´ (7. – 6. st. př.n.l.)

200 - TAOISMUS Otázka: Pojem TAO znamená………. Odpověď: v taoismu cestu (učení), v konfucianismu cestu lidí k mravnímu významu.

300 - TAOISMUS Otázka: Jak zní legenda, podle které vznikla kniha Tao-te-t´ing? Odpověď: Lao-c´ odjel na sklonku života do hor a své myšlenky zapsal až na naléhání pohraniční stráže.

400 - TAOISMUS Otázka: Ne-zasahování do přirozeného běhu se označuje pojmem…………………. Odpověď: wu-wej

500 - TAOISMUS Otázka: Pomalé a plynulé pohyby, které mají příznivé zdravotní účinky. Cvičení obnovující rovnováhu. Odpověď: tai-čchi

600 - TAOISMUS Otázka: Léčebná metoda užívající vpichů jehel do určitých bodů po celém těle se nazývá………. Odpověď: akupunktura

100 – DALŠÍ SOUVISLOSTI Otázka: Až do 20. stol. n. l. Čína sama sebe vnímala jako Říši……….. Odpověď: ………….středu.

200 – DALŠÍ SOUVISLOSTI Otázka: Od 30. let 20. stol. čínský prostor postupně ovládla zvláštní verze marxistické ideologie, tzv. ………………….. Odpověď: maoismus (podle Mao Ce-tunga)

300 – DALŠÍ SOUVISLOSTI Otázka: Ve sjednocené Číně se základem vzdělávacího systému stala filosofie…………………….. Odpověď: konfuciánství

400 – DALŠÍ SOUVISLOSTI Otázka: Během tzv. ….............(1966 – 1976) docházelo k ostudné likvidaci všeho „starého“, tedy i konfucianismu. Odpověď: kulturní revoluce

500 – DALŠÍ SOUVISLOSTI Otázka: Do kterého století si udržela Čína technický a kulturní náskok před Evropou? Odpověď: do 17. století

600 – DALŠÍ SOUVISLOSTI Otázka: Feng-šuej (neboli voda a vítr) se zabývá vztahem člověka a …………………… Odpověď: jeho životního prostoru (harmonie a nerušené proudění energie čchi) – např. v domovech, zahradách, na pracovišti…

Použitá literatura: SCHÖN, Jaromír. Občanský a společenskovědní základ: náboženství. Kralice na Hané: Computer Media s.r.o., 2012. ISBN 978-80-7402-120-6.