Monitory Monitor je základní výstupní elektronické zařízení sloužící k zobrazování textových a grafických informací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MONITORY Monitor je základní vstupní zařízení sloužící k zobrazování textových a grafických informací. Je-li monitor připojen k počítači je propojen s.
Advertisements

Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Monitor CRT Monitor LCD Monitor
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Monitor Číslo DUM: III/2/VT/2/1/11 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Program Malování Vytvořila Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADY POČÍTAČOVÉ GRAFIKY Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_LENKA_KLOUCKOVA_GRAFIKA_ZAKLADY_GRAFIKY_RASTR_03 Název školyStřední škola.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Počítačová grafika Úvod do základů počítačové grafiky.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELIII- 6.1 PC MONITORY.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_03_16_monitor. Monitor Základní výstupní elektronické zařízení sloužící k zobrazování textových a grafických informací.
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Movie Maker uložení a sdílení filmů Co se všechno naučíme???
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_12_INOVACE_II.ICT4 Vytvořeno:2.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada37 AnotaceMůstkové.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_18_PORTY.
Datové Projektory Tomáš Mudruňka. Projektory Datové projektory slouží k zobrazení obrazu podobně jako monitory nebo displaye, ale namísto zobrazení přímo.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Systémy moderních elektroinstalací.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_6A_8B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:6. Tematický okruh,
BAREVNÉ PALETY A MONOCHROMATICKÉ ZOBRAZOVÁNÍ JANA ŠTANCLOVÁ Obrázky (popř. slajdy) převzaty od RNDr. Josef Pelikán, CSc., KSVI.
HARDWARE VÝSTUPNÍ ZAŘÍZENÍ.
Krokový motor.
Širokoúhlá prezentace
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Vstupní a výstupní zařízení - opakování
Možnosti připojení k internetu
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Grafická úprava prezentace
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Počítačová grafika.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matouš Bořkovec, ZŠ Suchdol
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Počítačová grafika Rozdělení počítačové grafiky, charakteristika jednotlivých druhů.
Grafické programy - opakování
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Monitor
Zesilovače VY_32_INOVACE_36_723
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní principy DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE a promítání
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Filmová animace Náhodné změny Mgr. Jiří Mlnařík
Krokový motor.
EU_32_sada 2_13_PV_Kartografie_Duch
USMĚRŇOVAČE V NAPÁJECÍCH OBVODECH
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
FINANČNÍ GRAMOTNOST Reklamace. FINANČNÍ GRAMOTNOST Reklamace.
Digitální učební materiál
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Elektromagnetická slučitelnost
Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení. Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení.
Přídavná zařízení.
Informatika – Grafika.
Číslicové měřící přístroje
Principy 3 D vidění.
Číslicové měřící přístroje
Přenos záznamu do PC Analogový záznam Michal Pelikán.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Dvourozměrné geometrické útvary
Přídavné karty.
PLANIMETRIE Zobrazení v rovině
Logistický systém ve společnosti Těžké strojírenství Plzeň a.s.
Počítačová podpora konstruování
Otázky a úkoly VY_32_INOVACE_4_2_17_20 Obrazové technologie   Uveďte základní typy zobrazovacích technologii. V jakých jednotkách se uvádí velikost displeje?
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Transkript prezentace:

Monitory Monitor je základní výstupní elektronické zařízení sloužící k zobrazování textových a grafických informací.

LCD Klady: Kompaktní a lehký Malé nebo žádné problikávání Žádné elektromagnetické vyzařování Malá energetická spotřeba Žádné geometrické zkreslení Zápory: Omezené pozorovací úhly. Ty způsobují změnu barvy, kontrastu a světlosti, při změně úhlu pohledu Pomalejší časy odezvy, které mohou způsobovat rozmazání Mohou se vyskytnout „mrtvé“ pixely

Velikost Velikost se udává v palcích. Nejpoužívanější jsou monitory od 17 do 30 palců. Nejvýhodněji vychází v současnosti koupě monitoru s úhlopříčkou 22 nebo 24 palců.   Možnost výběru, zda si vybrat klasický monitor či širokoúhlý. Širokoúhlé  jsou mnohem vhodnější pro sledování filmů. Při výběru velikosti monitoru je důležité i to kolik pro něj máte místa na svém pracovním stole.

Rozlišení S velikostí obrazovky souvisí i její rozlišení. To udává, kolik obrazových bodů je na monitoru umístěno v horizontálním a vertikálním směru. Každý monitor má své nativní rozlišení. Tedy to, které přesně odpovídá počtu bodů na obrazovce. Pokud byste chtěli používat monitor v jiném (menším) rozlišení, bude to vždy na úkor kvality. Nyní se nejčastěji setkáte s rozlišením FULL HD rozlišením - 1920x1080. Myslete rovněž na to, že uvedená rozlišení jsou velmi vysoká a stará grafická karta v počítači je nemusí zvládat. 

Grafická karta Grafická karta rovněž nemusí být vybavena potřebným rozhraním pro připojení monitoru. To lze realizovat pomocí analogového VGA, digitálního DVI nebo moderního HDMI. Všimněte, kterým rozhraním je vaše karta vybavena, aby bylo možné monitor připojit. I přes analogové rozhraní připojit třeba monitor s FULL HD, je vhodnější digitální způsoby připojení.

Kontrast, jas, doba odezvy, úhly zobrazení Doba odezvy se udává v jednotkách milisekund (ms) – doba, za kterou se bod na LCD monitoru rozsvítí a zhasne. Čím budou kontrast, jas a pozorovací úhly vyšší, tím lépe. Naopak u doby odezvy je žádoucí co nejnižší hodnota. Ideální kolem 2ms.

Mrtvé body Nevýhodou u LCD monitorů jsou mrtvé body. Body, které mají jinou barvu. Ne každý výrobce ovšem uzná mrtvé pixely jako důvod k reklamaci anebo jich uzná jen pokud je jich víc jak 2 body. Některé značky dokonce garantují nulový počet vadných bodů. 

Kontrolní otázky Řekněte základní dva druhy monitorů? Výhody LCD obrazovek? Nevýhody CRT monitorů? Co jsou to mrtvé body? V jakých jednotkách se uvádí velikost monitoru?