P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Advertisements

Marketing. Literatura Čáslavová, E. Management v tělesné výchově a sportu. Praha: KU, Kincl, J. Marketing podle trhů. Praha: Alfa Publishing, 2004.
Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Právní subjektivita – s.r.o. Výhoda spočívá v omezeném ručení za závazky společnosti. Relativně nízké hodnotě min. základního jmění. Malé administrativní.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
REKLAMA a její klady a zápory. Co je to REKLAMA ? Placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, obchodní značky nebo myšlenky. Slovo reklama vzniklo.
Lidská společnost digitálního věku
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
4 Marketingové prostředí Mikroprostředí Makroprostředí.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Zavádění nového produktu na trh
Marketing 6 Nástroje propagace.
Analýza konkurenčního prostředí
Zkušenosti s implementací vybraných požadavků ISO 9001:2015
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Inovace a regionální rozvoj
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Strategická analýza vybraného podniku Orsay s.r.o.
PŘÍJMY – NEROVNOST, DISKRIMINACE, CHUDOBA
Společenská odpovědnost ve školství
Situační analýzy prostředí – v konečném sestavení SWOT
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Mezinárodní hotelnictví
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Marketingový plán společnosti
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Řízení neziskových organizací Marketing neziskových organizací
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Analýzy vnitřního prostředí Marketingový výzkum 3. přednáška MVVS
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
RIZIKO.
MSŘ = marketingový systém řízení
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Plošné testování v 5. a 9. ročníku:
PŘÍJMY – NEROVNOST, DISKRIMINACE, CHUDOBA
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
MARKETING V CESTOVNÍM RUCHU
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Marketing a management 2. ročník
RIZIKO.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
SWOT ANALÝZA Ilina Gajdardjiska.
Prodeji produktu nebo služby
Organizace práce na prodejně
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ Jak vypadá MIKROPROSTŘEDÍ firmy? Jak vypadá MAKROPROSTŘEDÍ firmy? Jaké jsou principy segmentace? Marketingové prostředí společnosti zahrnuje aktéry a síly, které ovlivňují schopnost firmy se rozvíjet a udržovat úspěšné transakce a vztahy se svými cílovými zákazníky

Mikroprostředí Společnost Dodavatelé Marketingoví zprostředkovatelé Zákazníci Konkurence Veřejnost S-W analýza (slabé a silné stránky firmy)

Marketingoví zprostředkovatelé obchodní zprostředkovatelé skladovací a přepravní firmy agentury marketingových Služeb finanční zprostředkovatelé

Zákaznické trhy Spotřebitelské trhy Průmyslové trhy překupnické trhy vládní a nevýdělečné trhy mezinárodní trhy

Makroprostředí demografické prostředí ekonomické prostředí přírodní prostředí technologické prostředí politické prostředí kulturní prostředí O-T analýza (analýza příležitostí a hrozeb) Vzájemné skloubení: SWOT

Další používané analýzy PEST - politické, ekonomické, sociální a technologické vlivy Porterova analýza pěti sil a) pozice mezi konkurenty = „jízdní prostor“ b) síla zákazníků c) síla dodavatelů d) hrozba nově vstupujících na trh e) hrozba substituce výrobků a služeb

Výběr trhů v cíleném marketingu Poznání segmentů trhu a následná příprava nabídky - proces zahrnuje a) segmentace trhu: rozčlenění trhu na relativné homogenní skupinky b) pokrytí trhu - vyhodnocení segmentů a výběr těch, kde se budu snažit získat co největší podíl c) tržní pozice - prostředek, jak firma tlumočí odlišným skupinám fakt, že jsou pro ně připraveny „programy“ splňující jejich potřeby

Principy segmentace Jaký segment je ideální? Segmenty navzájem velmi odlišné (vnější heterogenita} “uvnitř” co nejvíce podobné (vnitřní homogenita) Výhody segmentace zvyšování tržeb pružnější reakce na změny v tržní poptávce snížení nebezpečí konkurenčních válek účelnější vynaložení fin. prostředků

Podmínky účelné segmentace Rozsah segmentu (po započtení všech nákladů spojených s uskutečňováním odděleného marketingu je pro podnik výhodnější než působit na trhu masovém) Odezva na podněty marketingu (odezva zákazníků na uplatnění rozdílných taktik a nástrojů se podstatně odlišuje; např cena - zákazníci jsou připraveni platit v úzkém, ale v podstatě stejném rozmezí)

Stanovení pozice produktu stanovení pozice = vyjádřením místa produktu mezi ostatními produkty = firma se stylizuje do role, ve kterém chce být spotřebitelem viděna dle zvláštních vlastností produktu dle výhod, které produkt přináší spotřebiteli, způsob řešení zákazníkových problémů dle uživatelské kategorie stanovení pozice disociací