Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Advertisements

Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond, a.s. „Finanční a servisní organizace pro český venkov“
Ekosystém – pole Polní plodiny název: VY_32_INOVACE_02_Ekosystem_poleI škola: ZŠ a MŠ Komenského 103, Jilemnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-09 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 7: Environmentální management v MSP.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Svobodová Alena NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_ZEMĚPIS TEMA: Hospodářství.
Konec ochrany zemědělské půdy před zástavbou? Legislativní ochrana půdy před záborem 24. května 2016.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí. Zamyšlení nad současnou zemědělskou produkcí a potřebou Václav Vaněk,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_565_ Výkup mléka 2 Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VY_62_INOVACE_ , daň z nemovitých věcí - pozemků
Autor: Ing. Alice Horáčková
Venkovní omítky CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TE_ZP_06
1 Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Číslo projektu Název materiálu Autor Tematická oblast
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
Ocelové lešení CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_OK_TP_08
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_567_ Výroba sýrů a jogurtů 1 Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
VY_62_INOVACE_ – Monetární politika Autor Ing. Hana Sůvová
1 Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Základy plošné CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MA_ZP_05
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VY_32_INOVACE_ , upravené tuky Ing. Blanka Kožíšková
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Koloběh dusíku VY_32_INOVACE_23_449
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
PRO-BIO Svaz ekologických zemědělců
Trvale udržitelné integrované produkční systémy, agrolesnictví - porovnání se systémem certifikovaného ekologického lesnictví FSC. Veronika Wichová.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
PRO-BIO Svaz ekologických zemědělců
ZKOUŠKY CEMENTU teorie
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Zemědělské družstevnictví Družstva za první republiky a dnes
Využití potenciálu českého zemědělství po roce 2020
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu Ekologické zemědělství - systémy hospodaření VY_32_INOVACE_11.02.04 Autor Ing. Alice Votavová Tematická oblast Ekologické zemědělství a agroturistika pro 4. ročník agropodnikání (rozvoj venkova) Ročník 4. Agropodnikání Datum tvorby 10. ledna 2013 Anotace Žáci se seznámí s definicemi nejběžnějších typů systémů hospodaření a podmínkami jejich vzniku. Metodický pokyn Výkladová prezentace doplněná o otázky k zjištění pochopení dané problematiky.

Zemědělské systémy konvenční zemědělství Nejrozšířenějším způsob hospodaření v současnosti. Zemědělec je nucen díky změnám cen zemědělských komodit prakticky každý rok korigovat. To je snazší v rostlinné produkci. Cíl: dosažení maximálních výnosů za použití i nadměrných agrochemických vstupů bez ohledu na nepříznivé dopady pro životní prostředí (např. kvalitu podzemních vod aj.).

Zemědělské systémy integrovaná rostlinná výroba Systémový způsob hospodaření. Uplatňuje např. použití pesticidů cíleně, až po překročení tzv. prahů škodlivosti. Cíl: dosažení ekologicky a ekonomicky únosných výnosů. Bere maximální zřetel na životní prostředí a minimalizuje vstupy cizorodých látek do potravních řetězců.

Zemědělské systémy organické zemědělství Organické, ekologické zemědělství (jedna z alternativ ke konvenčnímu zemědělství) Bez negativních dopadů průmyslových hnojiv, pesticidů a krmných doplňků na životní prostředí a kvalitu výrobků. Cíl: Produkce dostatečného množství potravin s vysokou nutriční hodnotou a vyšší kvalitou; podpora a posilování rozvoje biologických cyklů v agroekosystémech - mikroorganismů, půdního edafonu, všech rostlin a zvířat; podpora a zvyšování přirozené půdní úrodnosti, co největší šetrnost v používání neobnovitelných zdrojů.

Zemědělské systémy Low input Snížené vstupy do výroby, zejména agrochemikálií. Důležité je činit při výrobě rozhodnutí na podkladě důkladných znalostí stanoviště, znalostí požadavků vhodných odrůd. Protože jsou nízké vstupy, nelze očekávat vysoké výnosy.

Zemědělské systémy útlumové a přikázané zemědělství Útlumové zemědělství – relativní nadbytek potravin Na části orné půdy podniku (5 - 15 %) se nevyrábí. Tato půda se nechává ležet ladem, v tzv. zeleném úhoru. Uvolněná orná půda od výroby potravin je využita k pěstování průmyslových a energetických rostlin. Přikázané zemědělství – v OPVZ, PHO, CHKO, lázeňské oblasti Omezené používání statkových hnojiv a pesticidů, je regulováno i zastoupení některých plodin. Musí být zemědělci nahrazeno, např. formou státních subvencí.

Zemědělské systémy Precizní zemědělství Precizní zemědělství - používání nových technologii především GPS a GIS Cíl: přistupovat k danému místu individuálně. Proti jednotné dávce na celý pozemek se zde aplikuje přesné množství v místě, kde je zapotřebí. Tím se může snížit množství vstupů (např. hnojiva, pesticidů) a sníží se náklady.

Zemědělské systémy biodynamické zemědělství Biodynamické zemědělství - Alternativa ke konvenčnímu zemědělství Vychází z antropozofické filozofie. Základem byly přednášky německého filozofa R. Steinera. Staví na zdravé půdě, která je základem pro zdravé rostliny, zdravá zvířata, kvalitní potraviny a zdraví lidí. Používá biodynamické preparáty. Např. roháček (roh naplněný hnojem), křemenáček. Jejich používání se řídí astronomickými jevy a cyklem Země. Nejrozšířenější v Skandinávii a Německu, kde mají biodynamičtí zemědělci ochrannou známku „Demeter“

Opakování Které zemědělské systémy vůbec nepoužívají pesticidy? 2. Který systém hospodaření je nejméně šetrný k životnímu prostředí? 3. Jaké technologie využívá precizní zemědělství?

Opakování - Řešení Které zemědělské systémy vůbec nepoužívají pesticidy? Ekologické a biodynamické. 2. Který systém hospodaření je nejméně šetrný k životnímu prostředí? Konvenční. 3. Jaké technologie využívá precizní zemědělství? GPS, GIS

Zdroje: Dostálek P. - Hradil R.: Biologicko-dynamické preparáty, Svaz producentů a zpracovatelů biopotravin, PRO-BIO Šumperk, PS 116, Nemocniční 53 v Šumperku. 1998 Šarapatka B.– Urban J. a kolektiv: Ekologické zemědělství v praxi, PRO-BIO Svaz ekologických zemědělců, Šumperk 2006