Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku Procvičování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání • Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Advertisements

 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Goniometrické funkce funkce tangens a kotangens
Užití goniometrických funkcí
V PRAVOÚHLÉM TROJÚHELNÍKU
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Goniometrické funkce autor.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
1 GONIOMETRICKÉ FUNKCE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Matematika Kulová úseč a vrchlík. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
GONIOMETRICKÁ FUNKCE TANGENS Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_16_Goniometrická funkce.
Předmět:Matematika Ročník: 1. ročník večerního nástavbového studia Autor: Iveta Smolková Anotace:Žákům je vysvětlen teoreticky postup při násobení a dělení.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Množiny kořenů
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Procvičování
Matematika Kulová vrstva, kulový pás
PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU
Mocniny s racionálním exponentem II.
Lineární nerovnice o jedné neznámé - řešené příklady
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Geometrická posloupnost - součet
Geometrická posloupnost
Geometrická posloupnost - příklady
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Nerovnice v součinovém tvaru
Goniometrické funkce Tangens Nutný doprovodný komentář učitele.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
SINUS OSTRÉHO ÚHLU PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU
Goniometrické funkce Kotangens Nutný doprovodný komentář učitele.
Goniometrické funkce Kosinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Dělení mnohočlenu mnohočlenem II.
Pythagorova věta - příklady
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
Kvadratické rovnice - procvičování
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Neúplné kvadratické rovnice
Matematika Komolý jehlan
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Soustava dvou lineárních rovnic o dvou neznámých I.
Kvadratické rovnice II.
Vzdálenost bodu od přímky. Vzdálenost rovnoběžek.
Rovnice ve slovních úlohách III.
Směrnicový tvar rovnice přímky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Aritmetická posloupnost - součet
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Absolutní hodnota reálného čísla
Matematika Parabola.
Nerovnice s neznámou ve jmenovateli
Sčítání lomených výrazů
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku
Vzdálenost bodu od přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární nerovnice o jedné neznámé
Procvičování – analytická geometrie v rovině
Nerovnice s absolutní hodnotou II.
Úpravy algebraických výrazů
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
Aritmetická posloupnost jednoduché příklady
Goniometrické funkce Kotangens Nutný doprovodný komentář učitele.
Goniometrické funkce Kotangens Nutný doprovodný komentář učitele.
Transkript prezentace:

Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku Procvičování Předmět: MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku Procvičování Anotace: Prezentace obsahuje řešené příklady k probranému učivu goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku. Je určena k procvičení učiva , k upevnění dosažených vědomostí. Může sloužit jak k přímé výuce, tak i k samostudiu. Klíčová slova: Goniometrické funkce, sinus, kosinus, tangens, kotangens, pravoúhlý trojúhelník, přepona, protilehlá odvěsna, přilehlá odvěsna. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Válková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Sada: 1 Číslo materiálu: VY_42_INOVACE_MKD2_29

Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku Procvičování

1. Jaký úhel svírá žebřík dlouhý 4,88 m se zemí, je-li opřen o okraj zdi ve výšce 4 m? Zaokrouhlete na celé stupně. Žebřík svírá se zemí úhel 55°.

2. Základní tábor horolezců je od paty hory vzdálen 1,5 km 2. Základní tábor horolezců je od paty hory vzdálen 1,5 km. Vrchol hory vidí z tábora pod úhlem 28°. Jaký je výškový rozdíl mezi vrcholem hory a jejich táborem? Mezi vrcholem hory a táborem je výškový rozdíl 798 m.

3. Vítr způsobuje, že lano dlouhé 20 m, na kterém je upoután horkovzdušný balón, svírá se zemí úhel 60°. V jaké výšce nad povrchem země je balón? Balón je ve výšce 17,32 m.

4. Letadlo stoupá pod úhlem 7°20´ 4. Letadlo stoupá pod úhlem 7°20´. Jak vysoko vystoupá za 6 minut, je-li rychlost letadla 450 km/h? Letadlo za 6 minut vystoupá 5,74 km.

5. Pod jakým úhlem vidí pozorovatel vrchol věže vysoké 96 m, jestliže je od věže vzdálen 200 m? Pozorovatel vidí vrchol věže pod úhlem 25°38´.

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje 1. Hudcová, M., Kubičíková, L. Sbírka úloh z matematiky pro dvouleté a tříleté obory SOU a SOŠ. 3. vydání. Prometheus, 2009. 390 s. ISBN 978-80-7196-344-8 2. Trejbal, J. Matematika pro 9. ročník základní školy. 1. díl. 2. vydání. Praha: SPN, 1999. 88 s. ISBN 80-7235-056-0 3. [online]. [cit. 2013-02-26]. Dostupné z: http://office.microsoft.com Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Válková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.