TIBET.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.24 Téma: Zeměpis světadílů -
střecha rozporuplného světa
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Periferní oblasti V Asie
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Kraj Praha Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová.
ASIE - Tibet. ASIE - Tibet OBSAH Mapa Základní informace Sídla Náboženství Vlna sebeupalování Zajímavosti.
Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
ČÍNA (ČÍNSKÁ LIDOVÁ REPUBLIKA)
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Čína Gobi Peking.
PRAHA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_312 _Praha Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_50_Východní Evropa_Sluková Téma: Východní Evropa Číslo.
Merkur Sluneční soustava Název školy
Pohádka, báje Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Rozklad světla optickým hranolem
Abstraktní umění Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Č Í N A Asijské regiony VY_32_INOVACE_19_35
Design Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Leonardo da Vinci Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Povrch ČR Číslo: EU DUM 6_07 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Street art Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
SYDNEY.
Teplé a studené barvy Název školy
Keith Haring Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Souhvězdí Vesmír Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
RIO DE JANEIRO.
Dalekohled Optické přístroje Název školy
Buddhismus VY_32_INOVACE_1B_18 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
HAVAJSKÉ OSTROVY.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Osvícenství Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Jezero Titicaca VY_32_INOVACE_14_38
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VELKÁ KÁHIRA.
Tónování barev Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Národní park CANAIMA.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Dálkoměr Optické přístroje Název školy
Neutronová hvězda Vesmír Název školy
Lidské oko Optické čočky Název školy
Zapojování rezistorů Řazení rezistorů Název školy
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
ASIE – VÝCHODNÍ ASIE - ČÍNA
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Druhy elektráren Výroba a přenos elektrické energie Název školy
Vlastnosti střídavého proudu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Elektrické napětí Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Výroba elektrické energie
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Elektromagnetická indukce
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Uran Sluneční soustava Název školy
Fáze měsíce Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Transkript prezentace:

TIBET

Základní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/21.3403 Číslo a název klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu: Asie – Tibet Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20_11 Autor: Mgr. Petr Kulhavý Datum vytvoření: 19. 8. 2013 Vyučovací předmět: Zeměpis Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Tematický okruh: Regiony světa Téma: Druh učebního materiálu: Prezentace Potřebný čas pro výuku DUM: 10-15 min Anotace / Metodický list: Výukový materiál seznamuje žáky s místem označovaným jako střecha světa – dříve nezávislým královstvím, dnes okupovaným autonomním územím Čínské lidové republiky- Tibetem. Přináší základní informace o jednom z nejkrásnějších míst celé Asie, jeho ilustrační fotografie a také krátké video. Oboje je zvoleno tak, aby splnilo zejména motivační funkci, a lze je tedy využít ve fázi evokace. Prezentace obsahuje také úkol pro žáky, který zjišťuje schopnost žáků pracovat se základním zdrojem geografických dat – atlasem. Ověřuje následující dovednosti žáků: vyhledávání, využití různých typů map, práci s měřítkem a určování zeměpisné polohy. Úkol lze tedy využít k opakování a procvičování látky 6. ročníku, v celé prezentaci jej lze i vynechat. Prezentaci je možné využít jako ukázku pro zadání samostatné práce žáků, např. zpracování dalších významných míst daného regionu.

TIBET TIBET KONTINENT STÁT VZDÁLENOST (od Prahy) ČASOVÝ POSUN ZEMĚPISNÁ POLOHA

TIBET cca 6 500 km

TIBET Čas. posun: + 7 hodin

Zeměpisná poloha: 32°-35° s.š. – 82°- 88° v.d. TIBET Zeměpisná poloha: 32°-35° s.š. – 82°- 88° v.d.

TIBET

TIBET

TIBET Historické území ve střední Asii - z velké části se rozkládá na Tibetské náhorní plošině Hlavním městem tohoto území je Lhasa Průměrná výška Tibetu dosahuje přibližně 4 900 m n. m., pročež se Tibetu někdy říká „střecha světa“ Tradičním etnikem Tibetu jsou Tibeťané hovořící tibetským jazykem – v minulosti býval Tibet nezávislým královstvím Od padesátých let 20. století je naprostá většina původního území okupována Čínskou lidovou republikou - Číňanům se tak podařilo ovládnout strategicky významné území, které se již v minulosti několikrát nacházelo pod čínskou suverenitou a jež bylo nárazníkovým pásmem mezi Čínou a Indií Na dlouhodobé porušování lidských práv upozorňuje celosvětová kampaň „Vlajka pro Tibet“ – více než 400 obcí ČR vyvěšuje vždy 10. března na své radnice tibetskou vlajku Tibet je považován za centrum buddhismu Duchovním vůdcem Tibeťanů je dalajláma – dnes je jím Tändzin Gjamccho - 14. tibetský dalajláma - je hlavou Ústřední tibetské správy - Tibeťané jej tradičně považují za převtělence předchozího dalajlámy

TIBET Slovo dalajláma – dalaj je mongolsky oceán, lama je mnich, tedy mnich, jehož moudrost a ctnost jsou hluboké jako oceán - v přeneseném slova smyslu bývá výraz dalajláma někdy překládán jako „oceán moudrosti“ Rozpoznávání dalajlámů – jeho duch se převtěluje - jakmile mniši najdou dítě, které považují za vtělení zesnulého dalajlámy, je podrobeno zvláštním zkouškám - jestliže je úspěšně složí, je slavnostně prohlášeno za nového dalajlámu, vzato od rodiny a vychováváno v klášteře, kde se mu dostane vzdělání a dalších náležitostí potřebných pro vykonávání funkce dalajlámy Od roku 1959 pobývá dalajláma v exilu, v indickém městě Dharamsala Tradičním sídlem dalajámy je palác Potála ve Lhase – na Červeném pahorku, ve výšce 3 700 m n.m. Do Tibetu vede nejvýše položená železnice na světě (v nejvyšším místě prochází trať v 5 072 metrech nad mořem) – z Pekingu je to cesta dlouhá 4 000 km, převýšení je 2 000 m, za lístek zaplatíte 1 250,- až 8 000,- Kč (sedátko nebo luxusní lůžko), snídani či večeři si ve vlaku koupíte za asi 100,- Kč, cesta trvá dva dny a vede např. přes 675 mostů

TIBET Dokumentární film o nejvýše položené železnici světa můžete vidět zde: http://www.youtube.com/watch?v=iJbkZHcpYdg

TIBET TIBET KONTINENT STÁT VZDÁLENOST (od Prahy) ČASOVÝ POSUN ZEMĚPISNÁ POLOHA Asie Čína 6 500 km + 7 hodin 32°-35° s.š. – 82°- 88° v.d.

TIBET Zdroje textů: RNDr. Klimová Eva  a kol. autorů. Školní atlas světa. 1. vyd. Praha: Kartografie, 2005. 175 s. ISBN 80-7011-730-3 http://www.livingstone.cz/prakticke-informace/informace-o-zemich/asie/tibet/ http://cs.wikipedia.org/wiki/Tibet http://www.tibinfo.cz/clanek.php?id=676 http://www.novinky.cz/cestovani/exotika/235634-super-vylet-vlakem-z-pekingu-do-tibetu-nejvyse-polozenou-zeleznici-sveta.html http://cs.wikipedia.org/wiki/T%C3%A4ndzin_Gjamccho http://cs.wikipedia.org/wiki/Dalajl%C3%A1ma Zdroje fotografií: http://tibetantrekking.com/tibet/plateau/ http://tibetandawn.wordpress.com/ http://www.cctsbeijing.com/china-travel-guide/city/lhasa/ http://world-visits.blogspot.cz/2013/04/potala-palace-at-lhasatibet-in-china.html http://wallpaperweb.org/wallpaper/nature/yak-herding-kangshung-glacier-tibet_34929.htm http://globeattractions.com/china-tibet-himalayas-mountains-houses-village-nature/ http://www.mota.ru/en/wallpapers/view/id/20805 http://www.scenicreflections.com/download/583062/TIBET_Wallpaper/ http://treasuresoftibet.blogspot.cz/2012/05/list-of-books-by-his-holiness-dalai.html