ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín AUTOR: Mgr. Eva Cigániková NÁZEV: VY_32_INOVACE_OV,6_10_ŽIVOT VE ŠKOLE TEMA: UČEBNÍ TYPY ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1529
Výukový materiál: EUPŠ _OP VK_Cigániková_OV,6_10_Život ve škole Šablona: III/2 Sada: OV,6 Autor: Mgr. Eva Cigániková Vytvořeno: prosinec 2011 Ověřeno: 30.1.2012 – VI.třída Ročník: 6 Druh učebního materiálu: Prezentace Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská výchova Tematický okruh: ŽIVOT VE ŠKOLE Téma: Učební typy Anotace: Prezentace nabízí dětem jednotlivé prvky učebních typů a jejich uvědoměním si usnadnit přípravu do školy. Závěrečné písemné opakování lze využít na začátku další hodiny. Poznámky:
Učební typy Pohybový (motorický) typ Zrakový (vizuální) typ Sluchový (auditivní) typ Smíšený typ
Vyjmenuj smysly, kterými vnímáš svět : zrak čich sluch chuť hmat
Zrakový (vizuální) typ si dobře pamatuje obličeje k učení potřebuje tabulky, grafy, ilustrace, psané slovo při odpočinku čte knihy nebo sleduje film Vidí text. Podtrhává si v něm. Barevně zdůrazňuje text.
Sluchový (auditivní) typ si dobře pamatuje, co slyší dává přednost přednáškám před knihami při odpočinku poslouchá hudbu Čte text nahlas. Poslouchá výklad učitele. Pamatuje si, co slyší, má rozvinutou zvukovou představivost.
Pohybový (motorický) typ při rozčilení zatne zuby, pěsti chodí sem a tam, gestikuluje odpočívá při sportu nejlépe se učí, když může zapojit celé tělo a prožívat situaci na vlastní kůži Dělá si výpisky z učební látky.
Čím víc smyslů člověk při učení využívá, Pamatuj : Čím víc smyslů člověk při učení využívá, tím více se toho naučí. Žádný člověk nepatří jen k jednomu typu, většina lidí patří ke s mí š e n é m u typu.
Použité zdroje : Dostupné z www: Nezapomeň se učit, příští hodinu vás čeká písemné opakování kapitoly Život ve škole. Použité zdroje : Dostupné z www: http://cs.wikipedia.org http://office.microsoft.com/
Otázky k písemnému opakování z kapitoly Život ve škole Proč chodí děti do školy ? V kolika letech nejpozději musí děti do školy ? Napiš, jak vypadá školní vzdělávací systém ČR ? Do jakých druhů škol můžeš v našem státě chodit ? Vypiš zásady správného učení Jaké učební typy rozeznáváme ? Vyjmenuj Jeden si vyber ( ten, ke kterému podle sebe patříš ) a napiš o něm co nejvíc informací ……………………………………………………………….. Prémiová : Jakou zásadu pro učení si musíš pamatovat nejvíc ze všeho ?
Správné odpovědi : Nařizuje jim to Školský zákon Nejpozději v 7 letech MŠ, ZŠ - 1.st.,2.st., SŠ, VŠ Státních, soukromých, církevních, domácí vzdělávání Plánovat, organizovat, soustředit se, střídat učení s odpočinkem, znát svůj učební typ Zrakový, sluchový, pohybový a smíšený Podle výběru Prémiová - Čím víc smyslů zapojíš do učení, tím snadněji si zapamatuješ potřebné informace.