Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

Digitální učební materiál
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rozklad mnohočlenů na součin
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 10.8 – Kvadratické rovnice, rozklad na součin, definiční obor.
Rovnice a nerovnice Rozklad kvadratického trojčlenu VY_32_INOVACE_RONE_12.
VY_32_INOVACE_70. Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA Materiál.
Předmět:Matematika Ročník: 1. ročník večerního nástavbového studia Autor: Iveta Smolková Anotace:Žákům je vysvětlen teoreticky postup při násobení a dělení.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Množiny kořenů
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Procvičování
Mocniny s racionálním exponentem I.
Rovnice ve slovních úlohách I.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Mocniny s racionálním exponentem II.
Lineární nerovnice o jedné neznámé - řešené příklady
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Geometrická posloupnost - součet
Geometrická posloupnost
Geometrická posloupnost - příklady
Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Nerovnice v součinovém tvaru
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku Procvičování
5.7 – 5.8 Usměrňování, částečné odmocňování
Lineární rovnice a nerovnice III.
Dělení mnohočlenu mnohočlenem II.
Pythagorova věta - příklady
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
Kvadratické rovnice - procvičování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Neúplné kvadratické rovnice
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Soustava dvou lineárních rovnic o dvou neznámých I.
Kvadratické rovnice II.
Vzdálenost bodu od přímky. Vzdálenost rovnoběžek.
Rovnice ve slovních úlohách III.
Směrnicový tvar rovnice přímky
Matematika Variace.
Aritmetická posloupnost - součet
Absolutní hodnota reálného čísla
Matematika Parabola.
Nerovnice s neznámou ve jmenovateli
Sčítání lomených výrazů
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku
Vzdálenost bodu od přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární nerovnice o jedné neznámé
Procvičování – analytická geometrie v rovině
Nerovnice s absolutní hodnotou II.
Úpravy algebraických výrazů
MATEMATIKA Mocniny s přirozeným exponentem
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
Aritmetická posloupnost jednoduché příklady
VY_32_INOVACE_64.
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
5.9 – 5.10 Mocniny, odmocniny - obtížnější
Transkript prezentace:

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Předmět: Matematika Ročník: 1. ročník večerního nástavbového studia Autor: Iveta Smolková Částečné odmocňování Anotace: Materiál se zabývá objasněním pojmu částečné odmocňování. Je zde uveden teoretický postup ve čtyřech krocích. Praktickou ukázkou jsou potom čtyři řešené příklady. Klíčová slova: Částečné odmocňování, rozklad na vhodný součin, užití vzorce, užití vlastností odmocnin Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Smolková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Sada: 3 Číslo materiálu: VY_42_INOVACE_MSV1_19

Částečné odmocňování

Částečné odmocňování Částečné odmocňování je pokus o zmenšení čísla pod odmocninou na co nejmenší. Při částečném odmocňování odmocniny postupujeme takto: 1.Základ odmocniny( odmocňované číslo c) rozložíme na vhodný součin. Vhodný součin je takový, že jeden z činitelů je n-tou mocninou přirozeného čísla. Zapíšeme:

Částečné odmocňování 2. Odmocninu ze součinu vyjádříme jako součin odmocnin. Zapíšeme: 3. Vypočítáme první z odmocnin( využijeme vlastnosti ). 4. Je-li třeba, celý postup opakujeme.

Částečné odmocňování Příklad č. 1 Částečně odmocněte Rozklad čísla 48 je: 4.12 Výpočet může pokračovat tak, že se stejným způsobem pokusíme rozložit i číslo 12. Číslo 48 rozložíme na součin, ve kterém bude jeden z činitelů druhou mocninou přirozeného čísla Provedeme výpočet první z odmocnin Provedeme úpravu odmocniny pomocí pravidel pro počítání s odmocninami

Částečné odmocňování Předchozí úlohu vypočítáme ještě jednou pomocí jiného rozkladu. Ukážeme, že ke stejnému výsledku lze dojít různými způsoby. 48 = 16.3 Číslo jsme částečně odmocnili na tvar , což je stejný výsledek jako u předchozího postupu.

Částečné odmocňování Příklad č. 2 Částečně odmocněte:

Částečné odmocňování Příklad č. 3 Částečně odmocněte: a, b, c,

Částečné odmocňování Příklad č. 4 Částečně odmocněte:

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje Monografie: [1] HUDCOVÁ, M.; KUBIČÍKOVÁ, L. Sbírka úloh z matematiky pro střední odborná učiliště a střední odborné školy. 1. vydání. Praha: Prometheus, s. r. o., 2001. 373 s. ISBN 80-85849-40-2. [2] HUDCOVÁ, M.; KUBIČÍKOVÁ, L. Sbírka úloh z matematiky pro střední odborné školy, střední odborná učiliště a nástavbové studium. 1. vydání. Praha: Prometheus, s. r. o., 2004. 415 s. ISBN 80-7196-165-5. Internetové zdroje: [3] Kliparty [online]. [cit. 2012-10-28]. Dostupné z WWW:<http://office.microsoft.com>. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Smolková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.