Analýza konkurenčního prostředí podniku jako podklad pro návrh obchodní strategie Autor bakalářské práce: Dominika Ješová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Ladislav Šolc, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Petra Matoušková České Budějovice, červen 2017
Motivace a důvody k řešení daného problému Studium dané problematiky Osobní zájem Znalost společností Zájem o dané téma
Cíl práce Cílem práce je navrhnout optimální obchodní strategii zvoleného podniku s ohledem na konkurenční prostředí.
Představení vybrané společnosti Název: ANGLICKÁ KRÁSA s.r.o. Sídlo: Růžová 244, 399 01 Milevsko Předmět podnikání: velkoobchod a maloobchod s kosmetickými výrobky Na trhu od roku 2014
Hypotézy Hypotéza č. 1: Zákazník požaduje doručit zboží do 3 dnů od jeho objednání, to má vliv na posuzování spolehlivosti dodavatele. Hypotéza č. 2: Firmu v současné době ohrožují maximálně 3 konkurenti.
Použité metody Dotazníky SWOT analýza Portfolio matice – BCG matice Porterův model pěti sil Analýza konkurentů
Dosažené výsledky Rychlost dodání je jedním z faktorů zajišťující spokojenost zákazníků Analýza a vyhodnocení konkurence Vyhodnocení pozice firmy ve vztahu ke konkurenci
Návrhy opatření Propagace firmy Oslovit konkurenční zákazníky Zlepšit webové stránky Nový produkt či značku Regulace stávajícího sortimentu
Závěrečné shrnutí Hypotézy byly potvrzeny Dotazníky úspěšně vyhodnoceny Analýzy úspěšně zpracovány Návrhy opatření stanoveny Cíl bakalářské práce byl splněn
Odpovědi na otázky Vedoucí práce: Pokud je společnost Anglická krása ve strategii „Follow me“, tedy druhá na trhu (výsledek Vaší SWOT analýzy), kdo je tedy ze jmenovaných konkurentů lídrem trhu a proč? Oponent práce: Navrhujete zvýšit propagaci firmy – jakým konkrétním způsobem a jaké budou náklady těchto opatření pro firmu?
Děkuji za pozornost.