VY_32_INOVACE_F.6.A.07-10 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.07_MĚŘENÍ OBJEMU Název:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/13 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření prosinec2012 Ročník 6. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Informační a komunikační technologie Informatika.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.9.A.14_karboxylove_kyseliny_II Název: Karboxylové kyseliny.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Určení hustoty podle Archimédova zákona ( Účinky síly na těleso) Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana.
F YZIKÁLNÍ VELIČINA - HUSTOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Téma : Určení látek - prakticky Z jaké je to látky???
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací.
F YZIKA Měření objemu. Vypracoval: Lukáš Karlík. Z NAČKA A JEDNOTKA OBJEMU Objem je, stejně jako délka, fyzikální veličina. Každá fyzikální veličina má.
Geometrická tělesa Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.10_KYSLÍKATÉ KYSELINY_2.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/Chemie
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Měření objemu pevného tělesa
ARCHIMÉDŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_29.
VY_32_INOVACE_CH.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.9.A.06_VÝPOČTY Z CHEMICKÝCH.
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Objem Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_316.
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Jednotky objemu, délky a hmotnosti
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/Chemie Tematický okruh/téma:
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Teplota a měření Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/ Chemie
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
VY_32_INOVACE_CH.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.9.A.03_MOLÁRNÍ HMOTNOST.
Hustota-výpočet objemu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Hustota 8. ročník.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/fyzika
Tělesa –čtyřboký hranol
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
zpracovaný v rámci projektu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Informační a komunikační technologie Informatika Operační systémy
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
Základy měření délek, hmotnosti, určování objemu a vlhkosti
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Hustota-výpočet objemu
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Hustota látky Mgr. Vendula Bílková.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/Fyzika
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_F.6.A.07-10 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.07_MĚŘENÍ OBJEMU Název: Měření objemu Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/Fyzika Tematický okruh/téma: Látky a tělesa/Měření objemu Vytvořeno: 21. 1. 2012 ANOTACE: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku a slouží k výkladu nového učiva.

Objem nepravidelných těles určíme pomocí odměrných nádob. U pravidelných těles určíme objem podle výpočtu. Vzpomeneš si na vzorečky pro výpočet objemu? Krychle V=a.a.a Kvádr V=a.b.c Jak bys určil objem tělesa nepravidelného? Objem nepravidelných těles určíme pomocí odměrných nádob.

Odměrné nádoby Kádinka Odměrný válec

Měření objemu kapalin Odměrné válce se mohou lišit objemem jednoho dílku na stupnici. Při měření objemu odměrným válcem musíme zjistit objem mezi jednotlivými dílky. Objem jednoho dílku je 2ml

Odečítání hladiny Hladinu odečítáme v rovině hladiny. Při odečítání hladiny průhledných kapalin na stupnici vyznačující objem sledujeme spodní okraj menisku.

Měření objemu pevných látek Odečteme objem kapaliny – V1. V = V2 – V1 V = 72 – 60 = 12 ml Odečteme objem kapaliny – V2.

Metodické pokyny Prezentaci zařadíme do výuky objemu. Nejprve ukážeme možné odměrné nádoby používané pro měření objemu. Vysvětlíme postup při měření kapalin. Názorně předvedeme postup při odečítání hladiny kapalin. Uvedeme možnost určování objemu těles pevných látek. Na prezentaci je dobré navázat laboratorní prací na téma měření objemu.

Použité zdroje Kliparty Office [online]. 2012 [cit. 2012-1-21]. Dostupné z www: http://office.microsoft.com/cs-cz/ Ilustrace: fotogalerie autora