Autor: Mgr. Yvetta Kałužová Hotelové služby VY_INOVACE_Kaluzova_13-2-08 Registrace hosta Autor: Mgr. Yvetta Kałužová . Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5CZ.1.07/1.5.00/34.0195 – Individualizace a inovace výuky
Anotace výuková prezentace – podpora vyučujícího určeno pro nástavbové studium obor Společné stravování
Hotelové služby Registrace hosta
Registrace individuálního hosta průběh je dán interními předpisy a standardy hotelu celá procedura se řídí zákonnými povinnostmi o hlášení pobytu
Registrace individuálního hosta Je nutno zajistit následující tři hlavní úkoly: upřesnit rezervaci a potvrdit platbu zajistit platbu – garance zajistit řádnou registraci hosta
Registrace individuálního hosta registrace hosta by neměla být příliš dlouhá má-li host určité preference, je žádoucí snažit se mu v rámci možností co nejvíce vyhovět při zjištění jakékoli informace, která by mohla být důležitá pro další střediska, je nutno tuto informaci zaznamenat do systému a komunikovat ji dále důležité je zachovat diskrétnost při práci s informacemi o hostech
Z obchodního hlediska je důležité seznámit hosta s dalšími službami hotelu a nabídnout mu jejich využití zkontrolovat historii hosta a v případě opakované návštěvy reagovat na jeho požadavky z minulých návštěv zaznamenat do systému, tzv. historie hosta, veškeré nové požadavky a informace, které mohou sloužit ke zpříjemnění pobytu, případně zajištění opakované návštěvy hosta v budoucnosti
Přihlášení hosta – povinnosti ze zákona Ze zákona o pobytu cizinců na území České republiky vyplývá povinnost hlášení jejich místa pobytu na území České republiky. Mezi povinnosti ubytovatele patří: vést domovní knihu, oznámit policii ubytování cizince, domovní knihu na požádání předložit policii
VIP hosté zvláštní režim bývá při příjezdu určen pro VIP (Very Important Person) hosty jsou to hosté, jejichž spokojenost je velmi důležitá pro další obchodní záměry firmy, a proto musí dostat zvláštní péči tito hosté jsou předem zaregistrováni, obdrží upgrade na pokoj vyšší kategorie a pozornost spolu s vítacím dopisem ředitele hotelu
Registrace skupin veškeré požadavky mohou být předem připraveny tak, aby následná registrace proběhla co nejrychleji v některých hotelech se nabízí efektivní registrace skupiny v autobusu, kdy pracovník recepce nebo provozní manažer přivítá hosty přímo ihned při příjezdu k hotelu, rozdá k vyplnění registrační karty a předá klíče od pokojů
Použité zdroje FRANTIŠEK, Smetana; EVA, Krátká. Podnikání v hotelnictví a gastronomii. Praha: Fortuna, 2009, ISBN 978-80-7373-054-3. Stárek, V., Vaculka, J.: Ubytovací úsek v cestovním ruchu, MMR ČR 2008