Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Šablona III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_HOP_135

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Šablona III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_HOP_135"— Transkript prezentace:

1 Šablona III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_HOP_135
Ročník: 3./4. Vzdělávací obor: 65-42-M/01  Hotelnictví Předmět: Software hotelového provozu Tematický okruh: Práce s HSW Téma: HSW Recepce provozní evidence Jméno autora: Jaroslav Petrů Vytvořeno dne:   Metodický popis, (anotace) Podpora hodiny – objasnění pojmu provozní evidence hotelu a jednotlivé náležitosti

2 Provozní a finanční evidence hotelu

3 Většina evidence se vede na recepci / front office
Do této evidence, se zapisují veškeré údaje týkající se bydlících hostů na hotelu Evidenci je nutné vést, podle stanoveného zákona pro provozovatele ubytovacích zařízení V některé evidenci, se promítají i finanční částky

4 Většina evidence, je v dnešní době vedena v PC
Pouze některou, si hotel vytváří dle své potřeby ( buzení ) V případě kompletních HSW jsou tyto doklady / informace vedeny přes PC a jednotlivé nástavbové moduly

5 Seznam hotelové evidence
Registrační karta Hotelová legitimace Ubytovací kniha tuzemců a cizinců Recepční list Kniha bezpečnostních schránek Kniha buzení hostů Kniha nálezů

6 Ubytovací řád Reklamační řád Waiting list Rooming list Kniha přijaté pošty Toto vše naleznete v PC podobě

7 Registrační karta vede s v PC
Vede se na recepci Vyplňuje jí host, nebo recepční Jsou tam uvedeny veškeré údaje o hostovi : Náležitosti karty : jméno a příjmení, národnost, datum narození, adresa bydliště, účel pobytu, od-do, Je ve více jazycích Uchovává se na hotelu 3 roky Tento krok je již zastaralý a vše je organizováno přes PC / v případě skupin od CK je hostem předkládán a následně vložen do PC

8 Kniha tuzemců a cizinců
Je to kniha kam se zapisuje každý ubytovaný host Za cizince v ubytovacím zařízení je povinen plnit ohlašovací povinnost provozovatel ubytovacího zařízení Ohlašovacím orgánem je cizinecká policie Před přihlášením musí recepční zkontrolovat platnost dokladů + vízum

9 Recepční list „ štafle „
Je to přehled o obsazenosti pokojů na hotelu, po jednotlivých patrech Navazuje na hotelový deník Je součástí recepčního programu ( mapa hotelu) Různé barevné rozlišení úkonů Recepčním ukáže i vybavení pokoje Umožňuje komunikaci s hausekeepingem

10 Podle barevných značek (popelnic), zjistí, zda je pokoj už uklizený

11

12

13 Náležitosti „ štaflí „ Jméno hosta + jména spolubydlících Číslo pokoje
Druh pokoje Datum od – do Znaky pro úklid Značky pro opravy, rezervace atd.

14

15 Kniha buzení hostů ( listina)
Každá recepce by měla být vybavena touto evidencí Na každý den se vede nový list, kam si recepční zaznamenává požadavky hostů Náležitosti :jméno č. pokoje čas

16 Waiting list Vede se v rezervačním středisku
Je to čekací listina na volnou rezervaci hotelového pokoje Je sestavován samostatně na každý den s předstihem několika týdnů i měsíců Jsou to rezervace,které nebylo možné plně akceptovat

17

18 Rooming list Je skupinový jmenný seznam, který se přikládá k rezervační a domovní knize. Vypracovává ho vedoucí zájezdu nebo cestovní kancelář. Do hotelu se odesílá alespoň týden dopředu Urychluje odbavení celého zájezdu Rezervační středisko ho předává recepci, která si podle něj rozdělí pokoje a připraví si podklady

19 náležitosti Název CK Datum od-do Jména a příjmení hostů Adresy hostů
Čísla dokladů ( pas, OP) Podpis kdo ho zpracoval Jiná sdělení

20 Kontrolní otázky Co je provozní evidence
Vyjmenujte jednotlivé prvky z této evidence Zvolte některý z prvků a popište nám ho Jaké jsou náležitosti dokladů v evidenci

21 zdroje


Stáhnout ppt "Šablona III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_HOP_135"

Podobné prezentace


Reklamy Google