Porada ODK se zástupci orgánů veřejné správy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Uzavírání veřejnoprávních smluv
Advertisements

Možnosti a limity kontroly obcí
Dozor Dozor nad výkonem samostatné působnosti obce krajský úřad MV
Odbor právní a Krajský živnostenský úřad
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje Schvalování účetních závěrek Zlín, 3. října 2013 Ing. Leona Kočařová Odbor ekonomický Krajského úřadu.
Území obce a jeho změny Názvy obcí, číslování budov, znak a prapor Sloučení nebo připojení obcí Dvě nebo více obcí Sousedící obce Uzavření dohody –Rozhodují.
Nástroje územního plánování
Systém kontrol realizovaných u příjemců Ing. Lukáš Brabenec 25. září 2013.
Aktuální poznatky z kontrolní činnosti
Aktuálně připravované novelizace zákonů o územních samosprávných celcích a zákona o svobodném přístupu k informacím Ing. Marie Kostruhová Ředitelka.
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Metodická činnost Ministerstva vnitra
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Přenesená působnost Přenesená působnost svěřená právními předpisy a)obci správní území – území obce b)pověřenému obecnímu úřadu správní území –území obcí.
Legislativní proces J.Kožiak.
 zastupitelstvo,  rada,  hejtman  ředitel krajského úřadu.
Mgr. Ing. Drago Sukalovský, starosta města Kuřimi
Legislativní řešení registru územní identifikace, adres a nemovitostí Vladimír Weis ISSS 2006 Hradec Králové –
Právo na informace Tereza Danielisová,
Krajské zřízení Přednáška M. Horáková.
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
Kontrola veřejné správy I.
Aneb Jak (ne)prodat městský pozemek uvádějí Lidl Tábor &
Územní samospráva Kraje
Porada tajemníků obcí s rozšířenou působností Benešov, Brno Aktuální informace k legislativním návrhům zákonů o ÚSC a dalším.
Obecní zřízení N SP1 Přednáška M. Horáková. Rozsah problematiky 1/2 Základní právní úprava Obec Druhy obcí Základ obce Působnost obcí Oprávnění obce vydávat.
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
Finanční kontroly ve veřejné správě IT podpora kontrolovaných procesů při správě prostředků SR a EU Konference ISSS Hradec Králové, březen 2004 RNDr. Zdeněk.
Novela zákona o svobodném přístupu k informacím David Kotris ISSS Hradec Králové
Vydávání výstupů z informačních systémů veřejné správy
Poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Krajský úřad Zlínského kraje Odbor právní a Krajský živnostenský.
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
MÍSTNÍ SPRÁVA II. ..
Střednědobé hodnocení Operačního programu Rybářství Ing. Kateřina Krylová.
Zákon o obcích Zlín 2015 Mgr. Michal Abrahámek Odbor právní a Krajský živnostenský úřad.
Zjednodušení orientace na portálech veřejné správy Jaroslav Svoboda - Ministerstvo vnitra ČR Iva Zelenková - Ministerstvo informatiky ČR Konference ISSS,
MÍSTNÍ SPRÁVA III. ..
Evropská občanská iniciativa
Územní samospráva Obce
Územní členění státu a právo na samosprávu v ČR
Účast veřejnosti ve veřejné správě 12. května 2009.
Kontrola veřejné správy - Nejvyšším kontrolním úřadem - orgány státního zastupitelství - soudy (přehled) Olga Pouperová.
Jednání podnikatele Fyzická osoba - sama
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
NAKLÁDÁNÍ S OBECNÍM MAJETKEM V DOZOROVÉ,KONTROLNÍ A METODICKÉ PRAXI MINISTERSTVA VNITRA Setkání Sdružení tajemníků Ostrava, 20. května 2011.
Rozpočtové hospodaření obcí  Rozpočtové hospodaření územních samosprávných celků  rozpočtový výhled  rozpočtové provizorium  rozpočet 
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2016 Leden 2016.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Transpoziční novela zákona o svobodném přístupu k informacím Mgr. et Mgr. Tomáš Jirovec odbor veřejné.
AKTUÁLNÍ POZNATKY Z PŘEZKOUMÁNÍ HOSPODAŘENÍ ÚZEMNÍCH CELKŮ Mgr. Martin MIKŠ vedoucí odboru kontrolního a právního.
Nadace, nadační fond Definice Zřízení – písemnou smlouvou, zakládací listinou Vznik – dnem zápisu do nadačního rejstříku Zakládací dokument – nadační listina,
Nová koncepce systému odměňování za výkon funkce členů zastupitelstev ÚSC Ing. Tomáš Pösl Vedoucí oddělení kontroly Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly.
Teorie a praxe rozvoje měst a obcí
Změny zákona o obcích – vybrané otázky
Odměňování členů zastupitelstev ÚSC
Novela zákona o obcích.
Výsledky kontrol samostatné působnosti obcí a poznatky z činnosti za rok 2016 Nejčastější nedostatky zjišťované při kontrolách výkonu samostatné působnosti.
Stanoviska DO při projednávání Návrhu ÚPD
Právo člena zastupitelstva obce na informace
Interní postupy MAS Brdy
Komise LRV a LRV 14. prosince 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol ÚSC (2010 – 2011)
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Setkání se starosty obcí Karlovarského kraje Téma: Novela stavebního zákona v oblasti územního plánování s účinností od VÝBĚR.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra oddělení dozoru Brno Poznatky z dozorové činnosti ve vztahu k tvorbě obecně závazných vyhlášek.
Vrchní vodoprávní dozor rok 2016
Kontroly výkonu přenesené působnosti v oblasti editace dat RÚIAN
Odbor ekonomický KÚPK Ing. Karel Hladký.
Mikroregion Bystřicko - CSS
Transkript prezentace:

Porada ODK se zástupci orgánů veřejné správy Samostatná působnost obcí – zjišťované poznatky Praha 6. března 2012

Posuzování sam. působnosti obcí kontroly výkonu samostatné působnosti celkem 44 kontrol v roce 2011; 225 kontrol v letech 2006 - 2011 komplexní posouzení (při závažných upozorněních) formálně svázány zákonem o obcích metodické výjezdy celkem 126 výjezdů v roce 2011 operativní a efektivní v případě zájmu obce o nápravu stejné oblasti jako u kontrol řešení podnětů v roce 2011 řešeno 876 podnětů osobní konzultace rok 2011 celkem 895 osobních konzultací

Předmět posuzování (základní oblasti) nakládání s nemovitým majetkem činnost orgánů obce (rada, zastupitelstvo) práva občanů obce právní předpisy obcí informační zákon ostatní

Nakládání s nemovitým majetkem obce - zjišťovaná pochybení nezveřejnění záměru nakládat s nem. majetkem obce zveřejnění na dobu kratší než zákonem stanovených 15 dnů nedostatečná identifikace nemovitosti uvedené ve zveřejněném záměru neodpovídající požadavkům zákona rozhodování nepříslušným orgánem stanovení ceny (zejména nezdůvodnění ceny nižší než obvyklé)

Porušení zákona při nakládání s nemovitým majetkem obce (§39 ObZ) 29% 28% 18% 41% 32% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% 2007 2008 2009 2010 2011 Průměr 2007 -

Konkrétní příklady porušení zákona při nakládání s nemovitým majetkem obce nezveřejnění záměru nakládat s nem. majetkem obce, případně zveřejnění záměru až po schválení v ZO (RO) obec není schopna doložit, že záměry obce prodat nemovitý majetek byly po dobu alespoň 15 dnů před rozhodnutím v příslušném orgánu obce (ZO) zveřejněn obec každoročně pronajímá např. chatu, ale bez opakovaného zveřejnění záměru nezveřejnění záměru při změně podstatných náležitostí (např. změna ve smluvních stranách smlouvy) starosta uzavře smlouvu bez souhlasu ZO s prodejem majetku

Kontrola fungování orgánů obce – nejčastější pochybení 59% 33% 24% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% neúplné zápisy ze zasedání ZO nedodržení lhůty pro svolání zasedání ZO nezveřejnění informace o připravovaném překročení lhůty pro pořízení zápisu ze

Kontrola fungování orgánů obce – další konkrétní příklady pochybení překročení vyhrazené působnosti ZO (rozhodování ve věcech náležejících do vyhrazené pravomoci RO) jednání ZO a přijímání „rozhodnutí“ i přes nepřítomnost nadpoloviční většiny všech členů ZO o zařazení návrhů na pořad jednání ZO přednesených v průběhu probíhajícího zasedání ZO nerozhodlo ZO jednání ZO se konalo jako neveřejné nebylo na ZO umožněno vystoupit osobám, jimž toto právo zaručuje zákon (občané obce) odepření práva na předložení návrhu k zařazení na pořad jednání ZO (členovi ZO, členovi rady a členovi výboru ZO)

Vydávání právních předpisů obcí 62% 31% 19% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% nevedení evidence předpisů v souladu se zákonem nezasílání OZV MV nepřístupnost předpisů na OÚ

Porušení práv občanů obce (§16 ObZ) 9% 13% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% nevyřízení podání, připomínky atd., v zákonné lhůtě neprojednání podání příslušným orgánem obce (zastupitelsvem, radou) ve stanovené lhůtě

Nejčastější porušení informační zákona 72% 58% 42% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% nezveřejnění souboru povinně zveřejňovaných informací obec nezpracovala nebo nezveřejnila výroční zprávu obec nezveřejnila informace způsobem umožňujícím dálkový přístup

Shrnutí při 225 kontrolách bylo zjištěno celkem 1 138 případů porušení zákona (kontrolních závěrů) nejvíce se se jednalo o porušení dle zákona o obcích (815 případů porušení zákona) zákona o svobodném přístupu k informacím (276 případů) v průměru je zjištěno 5 porušení zákona na 1 provedenou kontrolu maximální počet kontrolních závěrů zjištěných v rámci jedné kontroly dosáhl až 18 porušení zákona pouze u 12 kontrol nebylo konstatováno porušení zákona,

Dotazy Děkuji za pozornost http//www.mvcr.cz/odk Ing. Tomáš Pösl Odbor dozoru a kontroly veřejné správy Ministerstva vnitra tel. 974 816 411, e-mail: odbordk@mvcr.cz