zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Měření hmotnosti tělesa
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/13 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
váženímVáhy: -závažové, běhounové, sklonné, sdružené, deformační, elektromagnetické, … Další váhové systémy: - jeřábové, zásobníkové, pásové, můstkové,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/15 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/10 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_01_ Vzájemné působení těles Číslo projektu:
Fyzikální vlastnosti vlasu
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Technologie – Měření a orýsování
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Aritmetická posloupnost
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
ARCHIMÉDŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_29.
EU_12_sada1_19_Inf_Excel_1_Šeb
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
HMOTNOST Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hmotnost jako fyzikální veličina Převody hmotnostních jednotek
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Teplota a měření Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
DUM - Digitální Učební Materiál
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_44_F6
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Ošetřování textilních výrobků
Úvod do fyziky opakování
zpracovaný v rámci projektu
KMITAVÝ POHYB Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_06_32.
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DRUHY_CAR Název materiálu: Druhy čar
Proudění kapalin VY_32_INOVACE_11_224
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_13_FYZIKA
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
zpracovaný v rámci projektu
Parametrická rovnice přímky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Technická mechanika – Těžiště
zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_19 Páka
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B29Fy6_Hmotnost 1
Kilogram Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Transkript prezentace:

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu

Jméno autora: Ing. Puršová Jaroslava Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/21.1886 Šablona: 32 Sada: F6/09 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno autora: Ing. Puršová Jaroslava Škola: ZŠ Ústí nad Labem, Hluboká 150

MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN Název vzdělávacího materiálu: MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN   Téma hodiny: Rovnoramenné váhy Klíčová slova: Vážení, rovnoramenné váhy, tára. Anotace: Prezentace v PowerPointu digitálně zpracovává téma „Rovnoramenné váhy“. Materiál seznámí žáky s částmi rovnoramenných vah a s postupem při vážení hmotnosti tělesa.

VÁŽENÍ k měření hmotnosti tělesa využíváme gravitační přitahování takovému měření hmotnosti říkáme VÁŽENÍ ve fyzice porovnáváme hmotnost tělesa obvykle na rovnoramenných vahách

ROVNORAMENNÉ VÁHY vahadlo závěs misky sloupek olovnice jazýček miska stupnice stavěcí šrouby aretace

PŘÍPRAVA VAH pomocí stavěcích šroubů zajistíme, aby deska vah byla vodorovná (vodorovnou polohu ověříme olovničkou na sloupku) pomocí drobných předmětů, kousků papíru, obě misky vah vyvážíme (jazýček se volně kýve okolo střední čárky stupnice)

Postup při vážení vážený předmět i závaží dáváme na misky zaaretovaných vah váhy odaretujeme, podíváme se, na kterou stranu se kloní, opět zaaretujeme a upravíme závaží toto děláme do té doby, dokud se misky po odaretování pohybují hmotnost váženého předmětu je rovna součtu hmotností závaží

Porovnávání hmotností tělesa stejné hmotnosti tělesa různé hmotnosti

ZÁPISKY Rovnoramenné váhy

Slouží k porovnávání hmotností těles VÁŽENÍ – porovnávání hmotnosti tělesa se známou hmotností závaží tělesa stejné hmotnosti tělesa různé hmotnosti

Příprava vah před vážením: kontrola rovnovážné polohy vah (jazýček se kývá okolo střední čárky stupnice a jeho výchylky jsou na obě strany stejné) nejsou-li váhy v rovnovážné poloze, musíme je vyvážit TÁRA – drobný předmět, který slouží k vyvažování – korálek, těstovina…) !!! tělesa i závaží dáváme na misky zaaretovaných vah !!!

CITACE Microsoft Office – PowerPoint http://www.vyukovematerialy.cz/fyzika/foto/72.jpg KOLÁŘOVÁ, Ludmila; BOHUNĚK, Jiří. FYZIKA pro 6. ročník základní školy. Praha: PROMETHEUS, 1999. ISBN 80-7196-121-3