Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov"— Transkript prezentace:

1 Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Škola pro 21. století Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma sady: Fyzikální veličiny Název: VY_32_INOVACE_3B_11_Mereni_hmotnosti

2 Anotace Předmět: Fyzika. Věková skupina: 6. ročník ZŠ.
Časová dotace: 20 minut. Popis: Materiál slouží k výkladu téma Měření hmotnosti: Snímek 3: opakování poznatků o hmotnosti. Snímky 4 - 9: Měření hmotnosti. Na snímku 6 se při kliknutí postupně zobrazují fotografie vah, které souvisí s daným pojmem. Na snímku 8 nají žáci za úkol určit hmotnost váženého tělesa, když znají hmotnosti závaží, kterými jsme váhu uvedli do rovnováhy. Pomocí tlačítka „Odpověď“ přejdeme na další snímek s výpočtem a správnou odpovědí. Snímky 10 – 14: závěrečné opakování. Žáci mají za úkol zodpovědět otázky. Na výběr mají ze třech možností, z nichž jedna je správná. Pokud vyberou špatně, objeví se zamračený obličej. Odpoví-li správně, objeví se usměvavý obličej. Materiál obsahuje 15 stránek a je určen k interaktivní výuce.

3 Co už víme o hmotnosti? fyzikální veličina Hmotnost je …………………..
Značíme ji ………….. Základní jednotka hmotnosti je ………….. m kilogram

4 Měření hmotnosti

5 Vážení Měření hmotnosti označujeme jako vážení.
Využíváme toho, že Země přitahuje všechna tělesa. Čím větší hmotnost těleso má, tím víc ho Země přitahuje. Jak říkáme měřícímu zařízení? Váhy

6 Váhy Rovnoramenné váhy Digitální laboratorní váhy
Osobní pružinové váhy Obchodní váhy Obr. 2: Rovnoramenné váhy - kuchyňské Obr. 3: Digitální váhy Obr. 1: Rovnoramenné váhy - jazýčkové

7 Rovnoramenné váhy Na jednu misku vah dáme vážené těleso.
Na druhou misku vah dáváme závaží tak dlouho, až se misky vyrovnají. Hmotnost váženého tělesa je součtem hmotností závaží na misce vah.

8 Při vážení jsme zjistili, že rovnováhu na váze jsme dosáhli se závažími o hmotnostech:
100 g, 50 g, 1 g, 200 mg, 50 cg a 2 cg. Jakou hmotnost mělo vážené těleso? Odpověď

9 100 g + 50 g + 1 g mg + 50 cg + 2 cg = = 100 g + 50 g + 1 g + 0,2 g + 0,5 g + 0,02 g = 151,72 g

10 Závěrečné opakování Na následujících snímcích vyber správnou odpověď.
Pokud vybereš špatně, musíš odpovídat znovu. Když vybereš správně, můžeš pokračovat dál.

11 Měření hmotnosti tělesa označujeme jako:
hmotnostní zlomek vážení

12 Při vážení jsme k vyrovnání použili závaží o hmotnostech 3 g, 1 g, 2 cg a 200 mg. Jaká byla hmotnost váženého tělesa? 4,22 g 4,4 g 4,04 g

13 Při vážení jsme k vyrovnání použili závaží o hmotnostech 2 g, 1 g, 50 cg a 150 mg. Jaká byla hmotnost váženého tělesa? 3,2 g 8,15 g 3,65 g

14 Při vážení jsme k vyrovnání použili závaží o hmotnostech 1 g, 2 cg a 150 mg a 20 mg. Jaká byla hmotnost váženého tělesa? 2,09 g 1,19 g 1,24 g

15 Použité zdroje Použitá literatura: Jiné zdroje:
RAUNER, Karel. Fyzika 6: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2004, 120 s. ISBN Jiné zdroje: AUTOR NEUVEDEN. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov"

Podobné prezentace


Reklamy Google