Podpora krajského akčního plánování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Advertisements

Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Tematické setkání KAP Jihomoravského kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Tematické setkání KAP Ústeckého kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,
Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Individuálně, ale společně a jinak
Základní údaje p-kap, KAP
Podpora krajského akčního plánování
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování (Pavla Chocholová) a Krajský akční plán Plzeňského kraje (Petr Duda) Národní ústav pro vzdělávání.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Platformy projektu KAP LK
Školy jako centra celoživotního učení KAP MSK
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Plánování ve školní tělesné výchově
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Zvuky hudebních nástrojů
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Informační gramotnost
Jak nám roste krokus vnímání.
Bc. Miloslava Vavříková
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
Analýza potřeb v území Ing. Martin Kolář
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Vztah k životnímu prostředí
Inovace VOV informace o projektu
Život bez střeva , Praha.
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Transkript prezentace:

Podpora krajského akčního plánování Projekt P-KAP Podpora krajského akčního plánování Intervence POLYTECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ Mgr. Petr Paníček garant intervence Ústí nad Labem, 13.04.2016

POLYTECHNICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ Představení oblasti intervence: POLYTECHNICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ Při jakých činnostech bude oblast intervence uplatňována? Co je obsahem oblasti intervence, jaké jsou hlavní výzvy a překážky? Jaké jsou hlavní zdroje a určující dokumenty? Co řekly a ještě řeknou výsledky šetření ve školách? Co sledujeme vytvářením mapy oblasti intervence? Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Při jakých činnostech bude oblast intervence uplatňována? Na úrovni krajského akčního plánování: Při analýze potřeb kraje (sladit potřeby kraje s oblastmi intervencí) Při analýze potřeb škol (šetření a analýza centrálně – podle oblastí intervencí) Při tvorbě KAP (cíle plánu sladit s oblastmi intervencí) Na úrovni školního akčního plánování: Při tvorbě plánů aktivit (dílčí plány v rámci oblastí intervencí) Při tvorbě školních akčních plánů (komplexní plány všech oblastí intervencí) Při realizaci PA a ŠAP (vytvářet a využívat síť metodiků oblastí intervencí) 3

Co je obsahem oblasti intervence? Podpora polytechnického vzdělávání (dále jen PV) (přírodovědné, technické, environmentální) PV je definováno jako vzdělávání poskytující vědomosti o vědeckých principech a odvětvích výroby, znalosti z technických a jiných oborů. Přispívá nejen k rozšiřování poznatků, ale především k vytváření pracovních dovedností a návyků, které jsou využívány v běžném a později i pracovním životě. Toto je vázáno na souhrn vědomostí, dovedností a zkušeností ve členění na praktické, vizuální, intuitivní a koncepční myšlení. 4

Co je cílem polytechnického vzdělávání? rozvíjet znalosti o technickém prostředí a pomáhat vytvářet a fixovat správné pracovní postupy a návyky, rozvíjet znalosti v přírodovědné oblasti, environmentální (zaměření na předměty chemie, přírodních věd, fyziky,…), rozvíjet spolupráci, vzájemnou komunikaci a volní vlastnosti, podporovat touhu tvořit a práci zdárně dokončit, posilovat zájem nejen o technické obory, ale i o přírodovědné, environmentální.

Jaké jsou hlavní výzvy? zavedení systému předvídání kvalifikačních potřeb (ÚP-zaměstnavatelé-škola-stát) propojení ŠVP odborného výcviku s vazbou na NSK (propojení počátečního a dalšího vzdělávání) vytvoření podpory pro legislativní změny (zapojení zaměstnavatelů do výuky jako pedagogů např. OV, účast pedagogů při praxi žáků, povinná partnerství škola-podnik, aj.) systém pedagogického vzdělávání v PV (se zaměřením na technologický vývoj) 6

Jaké jsou hlavní výzvy? další možnosti propojení s NSK – kvalifikace instruktor praktického vyučování, zavedení mistrovské zkoušky podpora kreditního systému (ECVET) financování (vícesložkové financování z normativního) kariérové poradenství (vazba na NSK – kariérový poradce pro vzdělávací a profesní dráhu) podpora a medializace PV

Jaké jsou hlavní překážky? nastavení systému předvídání kvalifikačních potřeb a zapojení firem, technologický vývoj, školy – obory vzdělání, státních institucí legislativa (zapojení odborníků z praxe, aj.) financování nezájem ze strany škol, žáků, rodičů, zaměstnavatelů obraz PV u veřejnosti (rodičů, dětí) - resp. jejich pohled na výkon technických pracovních pozic turbulentní vývoj technologií X zavedení novinek do výuky (ŠVP) osobnost a zkušenosti kariérových poradců nízká podpora PV na ZŠ (MŠ) 8

Jaké jsou hlavní zdroje a určující dokumenty? Bílá kniha (2001) Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020 Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR 2014 - 2020 (+ 2011 - 2015) Pedagogická legislativa (školský zákon, zákon o pedagogických pracovnících, …)   www.msmt.cz www.nuv.cz www.rvp.cz www.erudice.cz  Výstupy projektů OP VK - Pospolu, NSK, NSK2, - UNIV, UNIV 2 kraje, UNIV 3, - Rozvoj polytechnické výchovy v MŠ, aj. 9

Jaké priority dávají oblastem intervencí ŠŠ a VOŠ? 10

Na kterých činnostech se Vaše škola v rámci rozvoje polytechnického vzdělávání aktivně podílí?   Kraj Celkem Hlavní město Praha Středočeský kraj Jihočeský kraj Plzeňský kraj Karlovarský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Královéhradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Zlínský kraj Moravskoslezský kraj Počet respondentů (N) 1304 174 150 94 55 36 96 51 83 75 62 120 69 143 Četnost odpovědí 1. Součástí výuky polytechnických předmětů jsou laboratorní cvičení, pokusy, exkurze, projektová výuka apod. 962 119 111 70 43 21 68 39 63 64 46 61 58 105 7. Zapojení žáků do soutěží/olympiád apod. 911 115 65 40 23 45 88 52 110 5. Motivační akce pro žáky ZŠ 692 59 78 22 53 32 49 34 38 79 12. Příprava výukových materiálů pro výuku polytechnického charakteru 587 67 72 48 30 16 13 41 37 25 60 27 71 3. Individuální práce se žáky s mimořádným zájmem o polytechniku 522 24 14 17 33 29 26 8. Spolupráce s VŠ, výzkumnými pracovišti technického zaměření 471 9 15 4. Spolupráce se ZŠ – využití laboratoří, dílen, mediálních laboratoří 453 31 42 13. Cílená příprava žáků ke studiu polytechnických oborů na VŠ 418 47 35 18 28 10. Zapojení žáků do nepovinných předmětů polytechnického zaměření 299 10 20 6. Zpracování provázaného plánu výuky polytechnických předmětů a matematiky 291 8 6 12 2. Žáci zpracovávají samostatné práce na témata, která poskytují sociální partneři 280 19 9. Výuka vybraných témat polytechnických předmětů v cizích jazycích 218 7 15. Rozvíjíme polytechnické vzdělávání dospělých 199 11 14. Aktivně podporujeme předškolní polytechnickou výchovu (spolupráce s MŠ) 146 3 11. Zpracování koncepce rozvoje polytechnického vzdělávání na škole, včetně potřebných analýz 132 4 16. Jiné 2 5

   

Jaké další výsledky budou z šetření ve školách? Na jakých činnostech v oblastech intervencí se školy podílí? Jaké hlavní překážky v uplatňování oblastí intervencí školy vidí? Jaký posun jakým směrem chtějí školy v rámci oblastí intervencí učinit? (to bude pro každou školu hlavní východisko pro tvorbu PA / ŠAP) Všechny výsledky budou rozdělené podle krajů Každá škola dostane zpracované své vlastní výsledky 13

Role a způsob práce garantů intervencí v krajích podpůrná supervizní (kontrola, hodnocení) Podpora: obsahová metodická

Jaké jsou kroky podpory uvedení do problematiky projektu P-KAP z pohledu garanta intervence => vycházet z analýzy potřeb území a škol daného kraje, zjištění stavu – pojetí organizace (nastavení platforem, vize, stav přípravy plánů) samotná představa minitýmů, vymezení mantinelů pro práci daného týmu, aktivní komunikace a konzultace s OGK, minitýmy, školami propojení a vazba na ostatní GI a metodiky v dané intervencích, příprava seminářů ve spolupráci s OGK a jejich vedení, vlastní plánování dle potřeb minitýmů, sběr dat zpětné vazby, analýza SWOT a příprava dalších opatření…

„Mapa“ oblasti intervence a její využití Oblast intervence rozpracovaná do dílčích cílů a kroků k nim vedoucích Vzniknou různé varianty „cest“ naplňující cíle v oblasti intervence Možnost aplikovat pro různé cíle krajů a škol podle jejich potřeb a priorit 16

„Mapa“ polytechnického vzdělávání Rozpracované oblasti intervence do „mapy“, umožní aplikaci dané oblasti intervence pro různé cíle krajů a škol podle jejich potřeb a priorit. Tato základní báze dané oblasti intervence bude pak garantem této intervence na základě získávaných poznatků a zkušeností dále postupně upřesňována, upravována a doplňována.

Děkuji všem za pozornost a přeji hezký zbytek dne. petr.panicek@nuv.cz +420 776 166 016 18