Autor: Mgr. Yvetta Kałužová Hotelové služby VY_INOVACE_Kaluzova_13-2-04 Concierge Autor: Mgr. Yvetta Kałužová . Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5CZ.1.07/1.5.00/34.0195 – Individualizace a inovace výuky
Anotace výuková prezentace – podpora vyučujícího určeno pro nástavbové studium obor Společné stravování
Concierge – informační služba Hotelové služby Concierge – informační služba
Concierge - historie hlavní vrátný řídil celou strukturu uniformovaných služeb ve 24hodinovém provozu byl odpovědný za chování uniformovaných služeb, aby se hostům dostávalo srdečné pozornosti a osobní služby odpovídal za bezpečnostní opatření systému vydávání, ukládání a přijímání klíčů od hotelových pokojů odpovídal za doprovod hostů na pokoje, otevírání dveří u aut, parkování, dopravu na nádraží, zajištění taxi apod.
Concierge - historie odpovídal za přepravu zavazadel do a z pokojů odpovídal za poštu hotelových hostů a celkovou manipulaci s poštou odpovídal za připravenost všech informací o místě, kulturních událostech, zajištění vstupenek do divadel, na koncerty, exkurze, výlety, podával informace o jízdních a letových řádech, zajišťoval letenky, jízdenky atd. zajišťoval květiny pro hotelové hosty, donášku dárků, převzetí balíčků pro hosty atd.
v dnešní době tato služba využívá nových rozměrů, za využití nejmodernějších on-line technologií se stává Concierge nejen informačním místem, „sekretariátem“hosta, prodejním místem, kde lze například on-line získat vstupenky na kulturní a sportovní akce, jízdenky, letenky apod.
Concierge dnes velmi často jsou také tato střediska kombinována s tzv. business centry, plně vybavenými kancelářemi a malými konferenčními místnostmi, které lze využít jako kanceláře a místa pro jednání s obchodními partnery
Concierge dnes vlastní služba Concierge je v některých hotelech často spojována se službou recepce činnost Concierge označujeme jako soubor všech činností a služeb poskytovaných hostovi během jeho pobytu prostřednictvím recepce, vyjma služeb check-in, check-out a výměny peněz
Concierge dnes mezi nejkritičtější funkce Concierge během pobytu hosta patří předání zpráv hostovi a buzení nepřesným provedením služby buzení stejně jako včasným nepředáním zpráv a zásilek můžeme hostovi způsobit velmi nepříjemné situace, jejichž následky mohou být pro hosta velmi nepříjemné
Concierge dnes těmto službám je nezbytné věnovat maximální pozornost, zajistit náležité vedení evidence a předávání dokumentace spojené se zajištěním těchto služeb
Použité zdroje AUTOR NEUVEDEN. Superior Equipment [online]. [cit. 1.5.2014]. Dostupný na WWW: http://www.superiorequipmentsupplies.com/world- market/concierge-services/ AUTOR NEUVEDEN. Concierge servis [online]. [cit. 1.5.2014]. Dostupný na WWW: http://pomcs.com/wp-content/uploads/2013/03/Concierge- services900x300-460x290.jpg AUTOR NEUVEDEN. Imagine Lifestyle [online]. [cit. 1.5.2014]. Dostupný na WWW: http://www.imaginelifestyles.com/concierge-services AUTOR NEUVEDEN. Arena 21 [online]. [cit. 1.5.2014]. Dostupný na WWW: http://arena21.com/our-services/ Obrázky sady MS Office FRANTIŠEK, Smetana; EVA, Krátká. Podnikání v hotelnictví a gastronomii. Praha: Fortuna, 2009, ISBN 978-80-7373-054-3. Stárek, V., Vaculka, J.: Ubytovací úsek v cestovním ruchu, MMR ČR 2008