NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2623 AUTOR: Mgr. Jiří.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 st Class Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód.
Advertisements

Vytvořila:Monika Hradilová. NA ÚVOD… NA ÚVOD… Přátelství a internet…Tohle téma je hodně otevřené. Na celém světě existují milióny sociálních stránek.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl – styl běžné každodenní komunikace Název sady:Funkční.
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová Lutyně AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Nauka o slovní.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Vypravování 3 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_20_SLOH_A_KOMUNIKACE.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Mluvnický zápor Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_12
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Zdeňka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk, Slovotvorné způsoby
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_34_Prázdninové plány
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
ÚZEMNÍ DIFERENCIACE ČEŠTINY
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
PŘÍDAVNÁ JMÉNA VÝKLAD A PROCVIČENÍ.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2ČJ2,3_29.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Přírodní krajiny - test
Autor: Mgr. Jana Burdzová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Autor: Stejskalová Hana
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_ČESKÝ JAZYK
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_05
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
PSANÍ ÚŘEDNÍHO DOPISU KROK ZA KROKEM
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Zdeňka.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_16_20 Savany
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_19 Fyzika,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Helena Petrůvová Název: : VY_32_INOVACE_10_PRVOUKA_RODINA.
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Český jazyk – Skloňování podstatných jmen
Věta se skládá ze slov Název školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
TVAROSLOVÍ SLOVNÍ DRUHY – SLOVA OHEBNÁ A NEOHEBNÁ
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2623 AUTOR: Mgr. Jiří Soška NÁZEV: VY_32_Inovace_Český jazyk_6 ČÍSLO ŠABLONY: Čj_16/6 TÉMA: Dopis ROČNÍK: 6. OBDOBÍ REALIZACE: 11/2012

Anotace: Prezentace je určena pro žáky II.stupně k osvojení nového učiva a jeho procvičení.

DOPIS

DOPIS OSOBNÍ A ÚŘEDNÍ

DOPIS – způsob písemného dorozumívání. osobní (soukromý) úřední

OFICIÁLNÍ DOPIS má poloúřední charakter užíváme spisovné jazykové prostředky nepoužíváme příliš osobní vyjadřování

OSOBNÍ DOPIS KOMU NEJČASTĚJI PÍŠETE DOPIS? babičce příbuzným dědečkovi rodičům kamarádce ………. sourozenci

OBSAH DOPISU záleží na tom, komu je dopis určen vztah k uživateli Podle toho, jak je dopis napsán, poznáme, jaký je vztah pisatele k adresátovi.

OSOBNÍ DOPIS oficiální neoficiální (soukromý)

OSOBNÍ DOPIS využíváme i slova hovorová a citově zabarvená musí obsahovat: oslovení pozdrav sdělení přání poděkování

DOPIS MUSÍ OBSAHOVAT: OSLOVENÍ ÚVOD SDĚLENÍ PŘÁNÍ Milá Moniko, slíbila jsem, že Ti napíšu, jakmile dorazíme do Stráže. Odpusť mi, že jsem slib nesplnila a že Ti píšu až po týdnu pobytu v táboře. Zatím jsem totiž neměla čas. Náš tábor je trochu zvláštní. Sešli se tady vítězové olympiády v českém jazyce, tedy ti, kdo nejen vědí, kde se píše i a kde y, ale především dobří vypravěči, ti, kteří dobře pozorují a dovedou pozoro - vané výstižně popsat nebo charakterizovat. Nemysli si však, že je tady nuda, že spisujeme jen slohové úkoly. Naopak. Je tady neobyčejně veselo: koupání, hry, soutěže, táboráky – a to ve společnosti vtipných a veselých společníků a vedoucích, kteří rozumějí nejen češtině, ale také legraci. A o svých zážitcích pak rádi píšeme. Teď se všichni připravujeme na závěrečný táborák a na karneval. Chystám si masku. Chci, aby mě nikdo nepoznal, a tak půjdu za nemluvícího poustevníka. Jsem zvědava, zda se mi podaří získat alespoň některou z cen za masku, nezískám-li cenu za dobré „spisování“. Na to se přece jen necítím, jsou tady – jak se domnívám – lepší „spisovatelské naděje“, než jsem já. Musím Ti, Moniko, napsat, že se mi tady moc líbí. Dokonce jsem si tady našla prima kamaráda. O tom Ti budu vypravovat, až se sejdeme. Za dva roky sem třeba také pojedeš, a tak už budeš vědět něco o tom, co Tě čeká. Zdraví Tě Pavlína DOPIS MUSÍ OBSAHOVAT: OSLOVENÍ ÚVOD SDĚLENÍ PŘÁNÍ

ZKONTROLUJ , ZDA SE TI ČASTO NEOPAKUJÍ: 1. SLOVESA „BÝT“, „MÍT“, (je, jsou, byli, budou, má) 2. ZÁJMENA – UKAZOVACÍ (TEN, TA, TO) – v různých pádech 3. STEJNÉ PŘEDLOŽKY, SPOJKY

citace: Český jazyk pro 6.ročník základní školy a primu víceletého gymnázia, Nakladatelství Fraus