Posouzení efektivity Assessment Centra jako výběrové metody

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Advertisements

Podpora meziobecní spolupráce
Management Ing. Jan Pivoňka.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Audit administrativních činností
Projekt empirického výzkumu
Analýza a popis pracovního místa
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Úloha personální práce v podniku Organizování procesu změn ve struktuře a kvalitě lidských zdrojů organizace v souladu s potřebami, které jsou dány požadavky.
Zdravá škola.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
TÉMA: VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Personální mamagement
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Moderní personalistika DS 2009/
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Copyright © 2005 Accenture All Rights Reserved. Accenture, its logo, and High Performance Delivered are trademarks of Accenture. Představení společnosti.
Případová studie Seminář 2014.
Assessment centrum.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
aneb Assessment Centre a Development Centre
Personální strategie mezinárodní firmy
Seminář MD ČR, Alena Heinišová Ekonomické hodnocení investičních akcí na SŽDC, s.o.
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
KVALITNÍ OBCHODNÍK... není prodavač
Tipy a triky AC Mgr. et Mgr. Veronika Víchová registrovanný klinický psycholog Praha 2016 Mgr. et Mgr. Veronika Víchová, registrovaný klinický psycholog.
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
Specifika účtování ve vybraném zemědělském podniku Autor bakalářské práce: David Limberk Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Oponent bakalářské.
ABSTRAKT BP se zaměřuje na získávání a výběr, na dva z důležitých personálních procesů. V teoretické části jsou na základě odborné literatury uvedeny kroky.
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Analýza pracovního výkonu zaměstnanců
PROGRAM ROZVOJE OBCE TUPESY NA OBDOBÍ 2017–2024 Úvodní informace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
Problémy personálního rozvoje a zaměstnávání žen
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybrané obchodní společnosti
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podniku
Nábor a výběr zaměstnanců
Produktová strategie a proces inovace ve společnosti Mironet.cz a. s.
Hodnota vnímaná zákazníkem
Assessment centrum.
Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Kateřina Krčmářová České vysoké učení technické v Praze – Masarykův ústav vyšších studí „Specifická forma.
Vysoká škola Technická a Ekonomická v Českých Budějovicích
Získávání zaměstnanců se zaměřením na online marketing
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Diversity management organizace Masarykův ústav vyšších studií Autor: Eliška Jelínková 2016/2017 Vedoucí práce: Ing. Martin Šikýř Ph.D. Oddělení manažerských.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Abstrakt Abstract Cíl práce Testované hypotézy Bibliografie
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Autor práce: Denisa.
Obhajoba diplomové práce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Ekonomické vyhodnocení firemního vzdělávání a jeho vliv na výkonnost.
Efektivita podnikového vzdělávání ve firmě Zaplo Finance, s.r.o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE MASARYKŮV ÚSTAV VYŠŠÍCH STUDIÍ
Metodický postup práce
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Assessment centrum.
Transkript prezentace:

Posouzení efektivity Assessment Centra jako výběrové metody Doporučení 1) Úprava kompetencí do pozorovatelného chování Komunikace: umí se vyjadřovat a zeptat, naslouchá Práce s daty: správný výpočet, vyřeší zadané otázky, seřadí úkoly dle priorit, rozumí zadání a drží se ho Prodejní dovednosti: umí nabídnout produkt, snaží se přesvědčit zákazníka, řeší obchodní výsledky Řešení problémů: nalezne na závěr řešení problému, kreativní řešení Psychická odolnost (stres): reakce na omezený čas na zpracování úkolu, reakce na informaci zbývá vám posledních 5 minut – člověk v klidu začne dotahovat věci do konce, nepanikaří, není zmatený Motivace: podporuje ostatní k vyjádření názoru, pochválí Zaměření na výsledky, cíl: snaží se dosáhnout cílů 2) Úprava záznamových archů 1 (jednoznačně projevená kompetence) 2 (občas projevená kompetence) 3 (nedostatečně projevená kompetence) 4 (absence projevu kompetence) 3) Školení hodnotitelů ve spolupráci s psychologem Osnova: seznámení s celkovou organizací AC a připravenými podklady zdůraznit důležité kompetence a jejich projevy v chování způsob zaznamenávání hodnocení upozornění na časté chyby příprava na dialog 4) Závěrečné zprávy pro uchazeče Obsahem by měly být silné a slabé stránky, bodové ohodnocení uchazeče v jednotlivých aktivitách včetně komentářů a další užitečné postřehy hodnotitelů následovat by měla osobní zpětná vazba 5) Zpětná vazba od uchazečů dodržení informovanosti uchazečů profesionální chování hodnotitelů příjemné prostředí nejnáročnější úkol = skupinová diskuze 73 % uchazečů jsou muži 76 % uchazečů metodu AC již znalo 66 % uchazečů upřednostňuje výběrový pohovor Abstrakt Práce se zabývá výběrovou metodou Assessment Centrum (dále jen „AC“), která je v současné době velice populární. Popsány jsou charakteristické rysy, možnosti využití, modelové situace a chyby, kterým je vhodné se vyvarovat. Následuje postup, jak správně vytvářet kvalitní AC včetně časové náročnosti. Tyto teoretické poznatky jsou dále v praktické části implementovány na konkrétním příkladu pozice vedoucí obchodní skupiny ve firmě Provident Financial, s. r. o. Nejprve byla provedena analýza veškerých interních dokumentů souvisejících s AC. Na základě popisu pracovní pozice byla posouzena správnost zvolených kompetencí. Ty by měly být zjišťovány pomocí validních metod, které byly zhodnoceny. Celkový proces organizace byl posuzován s ohledem na etiku a další pravidla. Kalkulace potvrdila ekonomickou výhodnost této metody. Závěrem jsou zdůrazněny nedostatky a návrh na jejich zlepšení. Mezi ty patří zejména optimalizace kompetencí a záznamových archů, poskytnutí zpětné vazby uchazečům a příprava osnov školení pro hodnotitele. English summary The thesis is concerning an Assessment Centre selection method (hereinafter "AC") which is currently very popular. It describes the characteristic features, implementation possibilities, model situations and mistakes which should be avoided. Furthermore, there are the instructions how to create quality AC including the time demands. The theoretical knowledge is in the practical part implemented on a specific example of a position of a Leader of a Business Group in the company Provident Financial s.r.o. Firstly, the analysis of all internal documents concerning AC was performed. Based on the description of the position, the correctness of selected competences was evaluated. Then the validity of methods for exploration of these competences was assessed. The overall organization process was evaluated with regard to ethics and other rules. The calculation confirmed the economical efficiency of this method. In conclusion, the drawbacks are stressed out and suggestions for their improvement are provided. Among those there are mainly the optimalization of competences and of the record keeping form, providing feedback for the applicants and preparation of outline for the training of interviewers.   Optimalizace kompetencí Původní kompetence Nové kompetence komunikace práce s daty psychická odolnost podpora obchodního myšlen prodejní dovednosti čte hru řešení problémů soutěživost motivace flexibilita pružná reakce zaměření na cíl a výsledky Metodika Cílem této práce je posoudit celkovou efektivitu Assessment centra na pozici vedoucí obchodní skupiny ve společnosti Provident Financial s. r. o. Zvoleny jsou tyto výzkumné otázky: Odpovídají zvolené kompetence popisu pracovní pozice? Jsou zvolené metody pro zjištění daných kompetencí validní? Je výběr metodou AC ekonomicky výhodný? Jsou respektovány etické zásady pro AC? Pro zjištění současného stavu náboru ve společnosti bude nejprve provedena analýza interních dokumentů a dalších procesů: popis pracovní pozice, požadované kompetence vycházející z náplně práce, validita metod a záznamových archů, zpětná vazba, organizace AC, dodržení etických principů, ekonomická a časová náročnost. Pro upřesnění bude následovat rozhovor s HR Business Partnerem, který zdůrazní důležité body týkající se pozice, průběhu výběrového řízení a zajištění AC. Na závěr bude provedeno dotazníkové šetření pro zjištění dodržování etických pravidel a zpětné vazby od uchazečů.   Závěr Prostřednictvím AC je možné plně posoudit u uchazečů požadované kompetence, které jsou specifické pro manažerskou pozici a vycházejí z náplně práce. Jedná se zejména o komunikaci, řešení problémů a orientaci na výsledky. Kompetence jsou zjišťovány prostřednictvím metod, které jsou validní. Jelikož se AC organizuje často a nejedná se o výjimečnou situaci, metoda je ekonomicky výhodná a umožňuje posuzovat více kandidátů najednou. Z hlediska etiky jsou dodržena veškerá pravidla, která jsou pro výběrové řízení důležitá. Po celkovém posouzení byly odhaleny nedostatky, které by měly být odstraněny, avšak metoda AC byla posouzena jako efektivní. Přínosem pro společnost jsou návrhy na zlepšení v jednotlivých oblastech AC, aby byl výběr ještě efektivnější. Návrhy mohou posloužit jako podklad pro vytvoření nového AC na pozici vedoucí obchodní skupiny.   Kalkulace náboru Činnost Čas (hod.) Finance (Kč) AC celkem  4 3 600 Inzerát 0,5 1 014 Selekce uchazečů a pozvání uchazečů 32 9 600 Pohovory (3 hodnotitelé) 1,5 1 350 Psychodiagnostika (1 uchazeč) 1 300 Zkouška v terénu 8 2 400 Nábor celkem 43 18 264 Kalkulace AC Činnost Čas (hod.) Finance (Kč) Příprava AC 600 Příprava místností, tisk dokumentů 1 300 Realizace AC (3 hodnotitelé) 2 1 800 Vyhodnocení 900 AC celkem 4 3 600 SIMONA FORMÁNKOVÁ 2017