Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Pilotní projekt základního registru územní identifikace a nemovitostí („PP ZRÚIN“) Vít Suchánek, ČÚZK.
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
Propojení psychologie dopravy a klinické psychologie PhDr. et Mgr. Š tefan Medzihorský, předseda ČAPPO, rektor Vysoké školy aplikované psychologie Konference.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Systém správy dokumentace akreditované zkušební laboratoře Bc. Jan Randl, 4912.
Studie možného VD Hanušovice Generel LAPV Strana 2 Proč byl Generel LAPV pořízen: za posledních 50 let se postupně zvyšuje průměrná roční.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Postup modelování Kateřina Růžičková. Postup modelování Rozhodnutí modelovat Definice problému Existence modelu, pro daný problém Identifikace modelu.
Vnější služba – výsledky v oblasti trestního řízení
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Základy automatického řízení 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Úřad práce České republiky
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Současné toky a zpracování spalitelných odpadů v ČR
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
Podpora krajského akčního plánování
Úloha bodového systému
Zpráva o činnosti za rok 2007
Stavební uzávěra základní informace
Téma 11: Finanční plánování
Snížení nákladů na vytápění budov
Algoritmizace - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Základy ekonomie TNH 1 – 1. seminář
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
Společná strategie - projektové aktivity JMK a TTSK 2014+
Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s vedoucími ÚÚP Územně analytické podklady ÚAP kraje s využitím ÚAP obcí ÚAP a změny v právních předpisech Ing. arch. Jana.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Zdanění provozu motorových vozidel v České republice Autor Bakalářské práce: Irena Záhorková.
2. seminární úkol - projekt
RIZIKO.
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Digitální učební materiál
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Zpráva o uplatňování územního plánu
Pozemkové úpravy.
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka) TNH 2 (S-7)
Základní informace o programu
RIZIKO.
Role CDV v podpoře městské mobility
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Digitální gramotnost Informatické myšlení
EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY
INFORMACE TAJEMNÍKA PROFESNÍCH UNIÍ
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Informace k tezím rekodifikace
Organizace práce na prodejně
Dotazníkové šetření II – koncepce a nastavení
Územní plán s prvky regulačního plánu
Národní akční plán čisté mobility
Současné aktivity v oblasti České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj a Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj.
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.

Co je dopravní model? Zjednodušená reprezentace části reálného světa Název akce, místo, datum Co je dopravní model? Zjednodušená reprezentace části reálného světa Dopravní chování obyvatel (začátky a cíle cest) popsané pomocí matematických funkcí Vstupy jsou začátky a cíle cest, výstupy pak intenzity vozidel na dopravní síti Čtyřstupňový dopravní model V současné době nejrozšířenější typ Makro-úroveň 4 základní kroky Plány udržitelné městské mobility

Využití dopravních modelů Název akce, místo, datum Využití dopravních modelů Predikce budoucího stavu v závislosti na dynamice v čase a prostoru Posouzení projektů a hledání nejvhodnějšího řešení problémů v dopravě Pomocný nástroj pro podporu rozhodování Poskytuje vstupy pro posouzení investic do dopravy Dopravní model ≠ sčítání dopravy Plány udržitelné městské mobility

Jaká data vstupují do dopravního modelu? Název akce, místo, datum Jaká data vstupují do dopravního modelu? Tvorba dopravního modelu by měla následovat až po průzkumu dopravního chování Plány udržitelné městské mobility

Jak funguje čtyřstupňový dopravní model Název akce, místo, datum Jak funguje čtyřstupňový dopravní model Sleduje vztahy (cesty) mezi malými územními jednotkami - např. ZSJ, SO Cesty jsou různé pro jednotlivé segmenty populace Účely cest jsou odlišné Tyto vztahy přiděluje na dopravní síť - dopravní intenzity Plány udržitelné městské mobility

Jak funguje čtyřstupňový dopravní model Název akce, místo, datum Jak funguje čtyřstupňový dopravní model Odpovídá na čtyři otázky: Vykonám cestu? Kam budu cestovat? Čím budu cestovat? Kudy pojedu? Plány udržitelné městské mobility

Jak funguje čtyřstupňový dopravní model Název akce, místo, datum Jak funguje čtyřstupňový dopravní model Odpovídá na čtyři otázky: Vykonám cestu? Kam budu cestovat? Čím budu cestovat? Kudy pojedu? (Jak daleko? A raději do velkého supermarketu nebo do večerky za rohem?) Plány udržitelné městské mobility

Jak funguje čtyřstupňový dopravní model Název akce, místo, datum Jak funguje čtyřstupňový dopravní model Odpovídá na čtyři otázky: Vykonám cestu? Kam budu cestovat? Čím budu cestovat? Kudy pojedu? (multimodální dopravní model: posuzuje více než jeden mód dopravy) Plány udržitelné městské mobility

Jak funguje čtyřstupňový dopravní model Název akce, místo, datum Jak funguje čtyřstupňový dopravní model Odpovídá na čtyři otázky: Vykonám cestu? Kam budu cestovat? Čím budu cestovat? Kudy pojedu? Plány udržitelné městské mobility

Model současného stavu Název akce, místo, datum Model současného stavu Intenzity na komunikacích IAD VHD LND TND Počty cestujících ve vozidlech veřejné dopravy Přepravní vazby v území Plány udržitelné městské mobility

Predikce Změny v dopravní síti Změny ve využití území Název akce, místo, datum Predikce Změny v dopravní síti Změny ve využití území Změny v demografii Změny v dopravním chování + globální změny (vývoj HDP, politická rozhodnutí, cena dopravy) Plány udržitelné městské mobility

Typické výhledové scénáře Název akce, místo, datum Typické výhledové scénáře Nulový scénář – pouze rozvoj území bez ostatních vlivů Podpora udržitelné dopravy Podpora automobilové dopravy Plány udržitelné městské mobility

Limity dopravních modelů Název akce, místo, datum Limity dopravních modelů V čem se liší dopravní chování obyvatel v modelu a ve skutečném světě? Většina modelů předpokládá, že se lidé chovají podle vzorce (v rámci jednoho segmentu populace je dopravní chování stejné) Detail sítě a zonální struktury Cesty na krátkou vzdálenost Kombinované cesty (auto + veřejná doprava) Neznalost alternativ Predikce Trendy v dopravě a spotřebním chování (online nákupy, carsharing, vlastnictví automobilu,…) Legislativa (počet pracovních hodin, důchodový věk,…) Ekonomické faktory Plány udržitelné městské mobility

Jak je dopravní model přesný? Název akce, místo, datum Jak je dopravní model přesný? Dopravní model je tvořen velkým množstvím parametrů a každý tento parametr v sobě nese určitý stupeň nejistoty a nepřesnosti Vždy záleží na kvalitě vstupních dat Využití hlavně na makro- úrovni, tzn. některé faktory velmi zjednodušuje nebo přímo zanedbává Plány udržitelné městské mobility

Časová náročnost zpracování Název akce, místo, datum Časová náročnost zpracování Záleží na účelu dopravního modelu Pro potřeby SUMP minimálně rok (v případě, že je hotový průzkum dopravního chování) Dopravní model by měl být průběžně aktualizován a zpřesňován Co potřebuje vědět zpracovatel od zadavatele? Účel dopravního modelu Co by chtěl zadavatel posuzovat Co požadovat od zpracovatele? Celý dopravní model ve formátu, ve kterém byl vytvořen Podrobnou zprávu o zpracování – metodika, vstupní data Výstupy ve formátu *.shp Plány udržitelné městské mobility

Děkuji vám za pozornost. Jitka Ondráčková jitka.ondrackova@cdv.cz Centrum dopravního výzkumu, v. v. i. Líšeňská 33a, 636 00 Brno www.cdv.cz