Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Role CDV v podpoře městské mobility

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Role CDV v podpoře městské mobility"— Transkript prezentace:

1 Role CDV v podpoře městské mobility
Ing. Jindřich Frič, Ph.D. ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i.

2 Představení ústavu – širší kontext
Název akce, místo, datum Představení ústavu – širší kontext Hlavní činnost Další činnost Aby byly SUMPy úspěšné, musí zahrnovat nejen otázky mobility a dopravní infrastruktury, ale musí se zohledňovat také širší společenské, environmentální a ekonomické aspekty a mít opravdu silný participativní charakter za spoluúčasti nejrůznějších partnerů, místních obyvatel a významných zájmových skupin. O tom sice teorie hovoří, ale reálně se stávající plány nadále zabývají primárně otázkami dopravní infrastruktury. Ostrava, Jindřich Frič,

3 Představení ústavu – širší kontext
Název akce, místo, datum Představení ústavu – širší kontext Pilíř I. Rychlá a efektivní spojení Pilíř II. Dopravní poptávka, modelování a ekonomika Pilíř III. Koncepce Smart mobility Pilíř IV. Nové technologie v dopravních prostředcích Ostrava, Jindřich Frič,

4 Vazba aktivit CDV na principy udržitelného rozvoje
Název akce, místo, datum Vazba aktivit CDV na principy udržitelného rozvoje Ekonomické hledisko, kde CDV chce podpořit svým výzkumem rychlá, bezpečná a efektivní dopravní spojení podporujících hospodářský rozvoj. Environmentální hledisko, kde CDV již nyní řeší udržitelný rozvoj dopravy z hlediska environmentálního přístupu, je např. pověřeným pracovištěm pro reporting emisí ze silniční dopravy atd. Sociální hledisko, kde CDV se na dopravu dívá z hlediska životního stylu a lidských potřeb. Rozvíjí koncept měst krátkých vzdáleností, chytrých řešení.

5 V nové platformě nabízíme odborné zázemí
Ostrava, Jindřich Frič,

6 Nabízíme odborné zázemí – část 1.
Fakta, data, čísla Ostrava, Jindřich Frič,

7 Oblast hloubkové analýzy dopravních nehod
Název akce, místo, datum Oblast hloubkové analýzy dopravních nehod Výzkum silničních dopravních nehod Uvedený program rozpracovává směřování oblasti především k výzkumu prvotních příčin dopravních nehod Výzkumy a aplikace orientované na bezpečnost silničního provozu V rámci činnosti hloubkové analýzy dopravních nehod jsou získávány znalosti týkající se průběhu a následků nehodového děje Obrázek: Údaje ze strategie bezpečnosti (2017) Ostrava, Jindřich Frič,

8 Oblast dopravních průzkumů a navrhovaných pozemních komunikací
Název akce, místo, datum Oblast dopravních průzkumů a navrhovaných pozemních komunikací Výzkum nepřímých ukazatelů bezpečnosti, výzkum vazeb mezi nehodovostí a sledovanými ukazateli, vazby na strategii bezpečnosti a možnosti jejich využití Obrázek: Údaje ze strategie bezpečnosti (2017) Ostrava, Jindřich Frič,

9 Oblast dopravních průzkumů a navrhovaných pozemních komunikací
Název akce, místo, datum Oblast dopravních průzkumů a navrhovaných pozemních komunikací Sběr a analýzy dat charakteristik dopravního proudu, modelování dopravy Naší snahou je ověřovat návrhy komunikací a křižovatek na úrovni reálného prostředí. Simulační nástroje nám poskytují možnost ověřit si záměry dříve, než je realizujeme. Např. prověřený návrh světelně řízené křižovatky určí její kapacitu dříve, než je realizována. Obrázek: Ilustrační foto ze strategie bezpečnosti (2017) Ostrava, Jindřich Frič,

10 Oblast analýz dopravního chování a
modelování dopravy Název akce, místo, datum Analýzy dopravního chování Program se zabývá sběrem dat o dopravním chování, metodikou sběru dat a z ní vyplívajících specifik dat a následnou analýzou dat o dopravním chování. Realizujeme projekt Česko v pohybu. Dopravní modelování Dopravní modely slouží k posuzování vlivu demografického vývoje, rozvoje území a některých dopravních opatření na intenzity dopravy, změnu dopravní poptávky a vztahů zdroj/cíl v modelovaném území. Obrázek: scan webu Ostrava, Jindřich Frič,

11 Oblast dopravy a životního prostředí
Název akce, místo, datum Oblast dopravy a životního prostředí Výzkum znečištění životního prostředí dopravou Projekt přinese nové poznatky o vzniku, chování, složení a možných zdravotních rizicích nanočástic, jejichž dominantním zdrojem v městském prostředí je doprava. Výzkum v oblasti hlučnosti povrchů vozovek Jelikož v současnosti je hluk generovaný kontaktem pneumatiky s vozovkou, převládajícím zdrojem hluku u osobních vozidel již od rychlosti cca 40 km/h. obrázek: příklad hluku ve Zlíně Ostrava, Jindřich Frič,

12 Oblast dopravy a životního prostředí
Název akce, místo, datum Oblast dopravy a životního prostředí Výzkum v oblasti alternativních paliv a elektromobility Realizujeme projekty eGUTS, e-FEKTA Udržitelný rozvoj dopravy Součástí řešení je problematika fragmentace krajiny dopravní infrastrukturou, problematika výpočtu emisí skleníkových plynů a dalších škodlivin. obrázek: příklad ze Zlína Ostrava, Jindřich Frič,

13 Nabízíme odborné zázemí – část 2.
Princip plánování Ostrava, Jindřich Frič,

14 Implementace strategií se společným jmenovatelem Vize nula
Název akce, místo, datum Implementace Národní strategie bezpečnosti silniční bezpečnosti pro léta 2011 – 2020 Implementace Národní strategie rozvoje cyklistické dopravy ČR pro léta 2013 – 2020 obrázek: ilustrační foto Ostrava, Jindřich Frič,

15 Metodické zázemí Metodika plánů udržitelné městské mobility
Název akce, místo, datum Metodické zázemí Metodika plánů udržitelné městské mobility Metodika Smart Cities obrázek: proces plánování městské mobility obrázek: 16 pilířů chytrého města Ostrava, Jindřich Frič,

16 Rozsáhlý vzdělávací program s řadou akreditovaných školení
Název akce, místo, datum Rozsáhlý vzdělávací program s řadou akreditovaných školení Cílem programu je koordinovat vzdělávací aktivity v rámci celého ústavu a podílet se na spolupráci s univerzitami, středními školami a dalšími vzdělávacími institucemi. obrázek: ilustrační foto Ostrava, Jindřich Frič,

17 Nabízíme odborné zázemí část 3. Dobrá praxe
Ostrava, Jindřich Frič,

18 Oblast dopravního inženýrství
Název akce, místo, datum Oblast dopravního inženýrství Dopravní inženýrství v kontextu městské mobility Plánování uličního prostoru ovšem nemůže vycházet jen ze stávajících principů dopravního plánování a dopravního inženýrství, ale také musí nově zahrnout při plánování i prvky sociologie, demografie, psychologie, životního prostředí, zdraví, aktivní mobility, atd. a to v souvislosti s celkovou změnou společnosti a jejích hodnot. obrázek: ilustrační foto z Lipska Ostrava, Jindřich Frič,

19 Oblast dopravní telematiky a Smart Cities
Název akce, místo, datum Oblast dopravní telematiky a Smart Cities Výzkum a vývoj technologií v oblasti „Chytrých měst“, především s ohledem na systémy tzv. Chytrého parkování, internetu věcí (IoT) a mobility jako služby (MaaS) Telematika ve veřejné dopravě obrázek: Projekt RODOS Ostrava, Jindřich Frič,

20 Oblast silniční, integrované a kombinované dopravy
Název akce, místo, datum Oblast silniční, integrované a kombinované dopravy Řešení dopravní obslužnosti regionu Integrace veřejné osobní dopravy je důležitou součástí plánů udržitelné mobility Řešení aktuálních problémů silniční dopravy Problematika zavádění logistických center v souvislosti s rozvojem kombinované dopravy Obrázek: Plánování dopravy- ESA logistika Ostrava, Jindřich Frič,

21 Děkuji vám za pozornost.
Ing. Jindřich Frič, Ph.D. telefon: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i. Líšeňská 33a, Brno


Stáhnout ppt "Role CDV v podpoře městské mobility"

Podobné prezentace


Reklamy Google