Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_inovace 1_36 Český jazyk-čtení Z pohádky do pohádky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MÍSTO, KDE ŽIJI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Advertisements

OBDÉLNÍK 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI OBDÉLNÍKU 2. OBVOD A OBSAH OBDÉLNÍKU – SLOVNÍ ÚLOHY   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Prvňáci a matematika Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Skloňování podstatných jmen rodu mužského Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Nepravidelnosti a nedostatky ve stavbě věty Tematická oblast:Česky jazyk a literatura.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o pohybech hmot v zemské kůře, zemětřesení. AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení.
AnotacePracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_30_Z POHÁDKY DO POHÁDKY ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 7_07
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
SLOVESA SE SLŮNĚTEM PRO DRUHÁČKY
Pracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích Autor
Pracovní list k procvičení základních poznatků na téma klid a pohyb
KOZA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Autor : Mgr. Ludmila Jakubcová Jazyk : Čeština
Převody – jednotky délky
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 8_18
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
LEŽET Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech Autor
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_88
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_71
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_sada 2_94
Český jazyk 2 . ročník PŘEHLEDY
Skloňování vzorů podstatných jmen rodu středního
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_09
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_13
ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_20_Z POHÁDKY DO POHÁDKY.
ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_22_Z POHÁDKY DO POHÁDKY.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_02
KOČKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 6_13
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Pravidla pro počítání s mocninami
Orofacionální cvičení I
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_23
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Hyperoskulační kružnice elipsy
Převody délky MATEMATIKA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_ČJ.7.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.04_Literární teorie.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_35
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
V ZEMI PÍSMEN Opakování písmen M, m, L, l, S, s, P, p, A, a, O, o, E, e, I, i, U, u s králem Abecedou Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 2_11
Interaktivní hra s různými obrazci a jejich skládání
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_83
Převody – jednotky délky
ANOTACE NÁZEV: Druhy map AUTOR: Mgr. Marie Matoušová STRUČNÁ ANOTACE (OBSAH, DATUM PILOTÁŽE): Práce s textem VZDĚLÁVACÍ PŘEDMĚT (VE KTERÉM BYL MATERIÁL.
ZEMĚ I. PLANETA ZEMĚ – MATEMATIKA - 6. r
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Kvadratická rovnice Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Transkript prezentace:

Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_inovace 1_36 Český jazyk-čtení Z pohádky do pohádky

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. NÁZEV DIGITÁLNÍHO UČEBNÍHO MATERIÁLU: Český jazyk-čtení - Z pohádky do pohádky AUTOR: Mgr. Jarmila Luštická STRUČNÁ ANOTACE (DATUM PILOTÁŽE, OBSAH): Čtení pohádky s kontrolními otázkami a doplňováním vět VZDĚLÁVACÍ PŘEDMĚT (VE KTERÉM BYL MATERIÁL ODUČEN): Český jazyk - literární výchova KLÍČOVÉ KOMPETENCE: Kompetence k učení, kompetence komunikativní, kompetence občanské MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: Přírodověda, výtvarná výchova OČEKÁVANÝ VÝSTUP: Čtení textu s porozuměním, orientace v textu, rozlišení reálného a pohádkového prostředí TYPICKÁ VĚKOVÁ SKUPINA: 5. – 6. ročník Praktická škola

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Zajíc Řepka nemohl usnout. Převaloval se v pelíšku ze strany na stranu, ale sen k němu nepřicházel. Ať zavíral oči sebevíc, ať si lehl na pravé ucho nebo na levé, ať se skrčil nebo natáhl - spaní se mu vyhýbalo. Zazíval, protáhl se a vykoukl ze křoví. Tma jako v pytli, louka byla prázdná jako vyjedený talíř a nikde nikdo. Všichni už spali nebo podřimovali, všichni už se toulali na stráni snů – motýli, myšky, brouci i ptáci. Veverky, šneci i žabky – všichni už měli na očích klapky. Byla teplá noc, tichá a klidná. Jen sem tam vzdychl ze spaní medvěd, jen sem tam zahoukala na pasece sova. Zajíc Řepka znovu a znovu marně zavíral oči. Marně zíval. A zrovna v tu chvíli vykoukl z mraků stříbrný měsíc. Poškrábal se na hlavě, pak se zeptal zvědavě: „Copak, copak zajíčku? Nemůžeš usnout? Spaní se ti vyhýbá jako včela bodláku? Jako žába čápům? Já ti povím pohádku, aby se ti líp usínalo. Povím ti O veliké řepě…“ „To si poslechnu moc rád, „ usmál se zajíc Řepka. „ Tuhle voňavou pohádku mám ze všech pohádek nejradši.“ A hned natáhl pozorně uši. Noc byla klidná, teplá, jako z černého plyše. Měsíc se posadil na bílý mrak a vyprávěl docela tiše: „Na malém políčku vyrostla veliká řepa. Veliká, převeliká, a voněla tak krásně, až se široko,daleko všem zajícům sbíhaly sliny. To je moje řepa, darmo si děláte laskominy, řekl děda, plivl na dlaň, pak se sehnul, s řepou ale ani nehnul. Táhnul, táhnul, nevytáhnul, marně svojí silou mrhal, div si kšandy nepřetrhal… Je to na mě trochu moc, ve zlosti se potom ozval, musím poslat pro pomoc. Rodinu si celou pozval. A když pomoc dorazila, chopili se znovu díla. Dědek popad řepu, bába dědka, vnučka bábu, pejsek vnučku, kočka pejska… táhnou, táhnou, a v tom – bác! Všichni spadli na hromadu. Jeden si teď drží bradu, druhý nos a třetí leží na zádech. Čtvrtý zase na bříšku… Vyloupli tu řepu jako jádro z oříšku.

Úkoly pro tebe Jak se jmenoval zajíc? Dařilo se zajíci usnout? Jaká zvířata už spala? Kdo občas vzdychl ze spaní? Kdo se zeptal zajíce, proč nemůže spát? Jakou pohádku měl zajíc nejraději? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Doplň slova do vět Tma jako v …………………… Všichni už spali nebo…………… Zajíc Řepka znova a znova marně zavíral………… Spaní se ti vyhýbá jako včela………….. ? Noc byla klidná, teplá, jako z černého…………. Měsíc se posadil na………………………………………. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Označ zvířata, která byla v textu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Nakresli pohádku O veliké řepě Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Odkazy a citace Velikonoce. Olomouc: Rubico, ISBN ILUSTRACE – OTEVŘENÁ GALERIE MICROSOFT OFFICE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.