Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické marketingové plánování
Advertisements

Strategické marketingové plánování
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Marketingová koncepce a výzkum Marketing © Ing. Jan Weiser.
Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Ing. Veronika Dostálková MBA TRŽNÍ MECHANISMUS Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Analýzy a strategie Analýzy. Analýza SWOT S – Strengths; silné stránky W – Weaknesses; slabé stránky O – Opportunities; příležitosti T – Threats; ohrožení.
Základy nabídky a poptávky TNH 1 – 3. seminář Pavel Seknička.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Aplikace nástrojů marketingového mixu ve vybrané společnosti
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
Zavádění nového produktu na trh
Ekonomika organizací Rozhodování.
Analýza konkurenčního prostředí
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Inovace a regionální rozvoj
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Analýza trhu biopotravin
Strategická analýza vybraného podniku Orsay s.r.o.
Situační analýzy prostředí – v konečném sestavení SWOT
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Marketing, reklama a sponzoring ve sportu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Marketingový plán společnosti
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vítejte na Marketingu.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Analýzy vnitřního prostředí Marketingový výzkum 3. přednáška MVVS
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Plánování a rozhodování v organizaci
Strategie na různých trzích
Plánování a rozhodování v podniku
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Digitální učební materiál
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
RISKUJ 2 EKONOMIKA. RISKUJ 2 EKONOMIKA INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP
MARKETING V CESTOVNÍM RUCHU
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
TRŽNÍ EKONOMIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zuzana Sýbková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Ekonomická analýza stavebního podniku ve fázi založení a růstu
Marketing a management 2. ročník
Strategický marketing
INFORMACE TAJEMNÍKA PROFESNÍCH UNIÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Prodeji produktu nebo služby
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Současné aktivity v oblasti České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj a Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Zákony trhu. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Transkript prezentace:

Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu

Analýza prostředí Strategie Strategické marketingové plánování

K dosažení zvolených cílů si organizace volí z různých typů strategií: Strategie zaměřená na růst organizace. Strategie směřující k dosažení konkurenční výhody Strategie zaměřená na vývoj portfolia Strategie vymezení se na trhu

Nejprve však strategie tržní pozice Určená podílem na trhu  Tržní vůdce – rozšířit celý trh, udržet tržní podíl a zvýšit  Tržního vyzyvatele –ofenzivní strategie na vůdce či na malé podniky v odvětví  Tržního souběžce – udržení rovnováhy v odvětví  Obsazování tržních výklenků – pro menší podniky s konkurenční výhodou, pro velké podniky je tak takový segment neatraktivní

1. Růstové strategie ROZVOJ TRHU ROZVOJ PRODUKTU. Kombinaci zachycuje MATICE TRŽNÍ FIRMY, (ANSOFF (1957)). Trhy a produkty jsou zkoumány na základě jejich novosti pro organizaci.

. Vývoj produktu/služby =úprava výrobku/služby pokud jde o kvalitu a výkon Rozšiřování, rozvoj trhu nabízení nových aplikací výr./služeb a tím otevírání nových trhů, nebo převádění výr./služby na zcela nové trhy Diverzifikace jak vývoj výrobku/služby, tak i rozšíření trhu TRHYTRHY existující nové VÝROBKY existující nové Pronikání na trhy rostoucí prodej stávajícím uživatelům, nebo objevení nových zákazníků na stejném trhu Ansoffova matice

. Vývoj produktu Zařazení baletních představení do nabídky divadla Rozšiřování, rozvoj trhu Nabídka stávajících představení pro nový trh Diverzifikace Nabídka nových typů zájezdových představení TRHYTRHY existující nové VÝROBKY existujícínové Pronikání na trhy Dosažení většího tržního podílu mezi diváky z řad studentů. Aplikace Ansoffovy matice pro regionální divadlo

2. Strategie směřující k dosažení konkurenční výhody zjištění činností, které představují konkurenční výhodu organizace. Porter (1980) Výhoda nižších celkových nákladů Diferenciace Specializace

Porterova konkurenční strategie

3. Strategie zaměřené na vývoj, resp. růst portfolia MATICE ŠÍŘE SORTIMENTU MATICE BCG – BOSTONSKÝ DIAGRAM (GE STRATEGIE)

4. Strategie pozitioningu P o z i t i o n i n g odlišení nabídky produktu dané organizace od nabídky jejích konkurentů umísťování svého produktu mezi produkty konkurence Cíl – získání konkurenční výhody

Př. Poziční mapa hotelových služeb Vnímaná úroveň ceny vysoká nízká vysoká Vnímaná kvalita hotelových služeb Penzion Slavia Hotel Beránek Hotel Intercontinental

Repozitioning Znamená úpravu postavení určité služby na trhu. Je zpravidla důsledkem nevhodné dosavadní strategie positioningu, změny charakteru spotřebitelské poptávky nebo snahy o získání výnosnějších tržních segmentů.

Příště uslyšíte…

Příště  Komunikace v marketingu