Peklo x ráj POZNÁVÁNÍ PRAVIDEL SPOLEČENSKÉHO SOUŽITÍ, POROZUMĚNÍ ZÁKLADNÍM PROJEVŮM NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE OBVYKLÝM V TOMTO PROSTŘEDÍ
PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.4
5
6
Použité odkazy Vlastní obrázky a fotografie
Metodický pokyn Integrovaný blok: Dítě a společnost Popis Děti se seznamují s pravidly společenského soužití. Očekávání a cíle Porozumění projevům neverbální komunikace, které jsou obvyklé v našem prostředí. Rozeznávání správného a nesprávného chování. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.8
Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.9
Práce s interaktivním výukovým materiálem Na snímcích jsou uvedeny fotografie znázorňující určité chování. Úkolem dětí je rozhodnout, zda se jedná o správné nebo nesprávné chování. Správnému chování odpovídá obrázek anděla (ráj), nesprávnému chování obrázek čerta (peklo). Správná odpověď je doprovázena animací zvětšování a zmenšování. Nesprávná odpověď je doprovázena animací houpačka. Snímek č. 2: Na fotografii je znázorněno nesprávné chování – ničení stromu. Správnou odpovědí je čert. Snímek č. 3: Na fotografii je znázorněno nesprávné chování – dva kluci se perou. Správnou odpovědí je čert. Snímek č. 4: Na fotografii je znázorněno správné chování – pomoc kamarádovi. Správnou odpovědí je anděl. Snímek č. 5: Na fotografii je znázorněno nesprávné chování – kluk vyhrožuje ostatním klackem. Správnou odpovědí je čert. Snímek č. 6: Na fotografii je znázorněno správné chování – podarování kamaráda kytičkou. Správnou odpovědí je anděl. Materiál je vytvořen pro dotyková zařízení PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.10
Prvky polytechnické výchovy Znát a projevovat základní pravidla chování, utvořit si dětskou představu o společenských normách Rozlišovat společensky nežádoucí chování Reagovat přiměřeně dané situaci Uvědomovat si, co je nebezpečné Bránit se projevům násilí Samostatně se rozhodnout, hodnotit druhé Porozumět běžným projevům emocí a nálad PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.11
PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.12 Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Cíle polytechnické výchovy