ČVUT zítra prof. RNDr. Miroslav VLČEK, DrSc.. ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE 2 Postavení univerzity v měnícím se světě  Boloňské deklarace a společný.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
Advertisements

Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem - Aplikovaný výzkum prof. Jiřina Jílková Biomedicínský výzkum Ústí nad Labem, 23. května
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
AKVŠ – profesionalita – spolupráce Marta Machytková předsedkyně VV.
Elektronické služby v znalostnej spoločnosti, , Zvolen Koordinace a spolupráce – úloha Asociace knihoven vysokých škol ČR Barbora Ramajzlová.
SVTP ČR v Jihomoravském kraji
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
CZ / /0037 Přímá komunikace mezi fakultami a průmyslem – Brána k výzkumu Žadatel: MEDICOMP s.r.o. Partneři: PřF UK Praha, MFF UK Praha,
Technology Transfer Offices can help disseminate IP knowledge Jaroslav Burcik Czech Technical University in Prague Centre for Business cooperation, CTU.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Dům zahraničních služeb Vypracovala: Eva Jermanová.
Vize úspěšné univerzity Stanislav Novák „Demokracie vyžaduje charakter a vzdělanost“ Martin Černohorský.
Situace vysokých škol v České republice Panelová diskuse: „Je naše vysoké školství českým národním zájmem?“ Jana Mačáková Univerzita Palackého v Olomouci.
Diverzifikace vysokého školství – nové výzvy Michal Karpíšek Seminář „Hodnocení kvality vysokých škol“ Telč, 28. dubna 2011.
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
PROJEKT INNONET Seminář Inovační potenciál ČR Praha,
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
STRATEGIE ROZVOJE ŠKOLSTVÍ A VĚDY V PROGRAMU NS-LEV 21 RNDr. Stanislav Palša http://
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Distanční vzdělávání v ČR, současnost a budoucnost II. národní konference Jindřichův Hradec
Evropská dimenze odborného vzdělávání Helena Úlovcová Helena Úlovcová Otrokovice 6. – Konference projektu UNIV 2 KRAJE.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
CZ / /0045 Centrum podpory talentů České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická Agentura VEREMA, RLC, SofCon, WAGO, BAEL.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
EUROPASS EUROPASS PaedDr. Miroslava Salavcová
Junior Achievement je mezinárodní vzdělávací nezisková organizace. Česká kancelář Junior Achievement byla založena panem Tomášem Baťou v roce Jejím.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
CEVTECH Soběslav Vítejte v Centru Ekologických a Vodárenských Technologií !
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Příprava odborníků pro oblast inovačního podnikání Pavel Švejda Asociace inovačního podnikání ČR Seminář Inovační potenciál ČR, AIP ČR.
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
Inovační potenciál ČR, 5. září 2007 Středisko společných činností AVČR, v.v.i. Centrum inovačního vzdělávání Liblice Mgr. Jaroslava Barbara Sporková Projekt.
Prof. RNDr. Zdeněk Stuchlík, CSc kandidát na funkci děkana FPF SU
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
CZ / /0020 Podpora týmu NET Genium při rozvoji progresivních informačních technologií Žadatel: NetGenium s.r.o. Partner: ČVUT Kontaktní osoba:
Technologické Inovační Centrum Akční plán RIS ZK – aktivity TIC Lenka Kostelníková Seminář „Inovace a technologie v rozvoji regionů“, Brno
Závěry semináře RVŠ k 3. roli vysokých škol I: 1. V souvislosti se změnami paradigmatu role vysokých škol ve společnosti, respektujíce aktuální trendy.
Příprava odborníků pro oblast inovačního podnikání; vysoké školy a inovace Pavel Švejda Asociace inovačního podnikání ČR INOVACE 2007 Plenární sekce 4.
1 Podpora inovací v českém a slovenském průmyslu, role AIP ČR K. Šperlink Brno, září 2008.
Podpora vzdělávání na vysokých školách: Mezinárodní zkušenosti a doporučení Petr Pabian, Univerzita Pardubice, Telč, Podpora.
Konference INOVACE JE ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Brno,
REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE (RIS) PETR CHLÁDEK.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE Prof. Ing. Vladimír Kučera, DrSc. Dr.h.c. ČVUT: certifikované vzdělání, manažerské řízení.
Universitas semper reformanda? České reformní pokusy v evropských souvislostech Hodnocení kvality vysokých škol Telč,
Centrum pro výzkum, vývoj a inovace Life for Science. Science for Life.
Představení Obchodně podnikatelské fakulty v Karviné Slezské university v Opavě Michal Tvrdoň – proděkan pro vědu a výzkum Zasedání Vědecké rady SU OPF.
ČVUT V PRAZE 2005 Co dál? Jak dál? Co mohu nabídnout? Internacionalizace, Kvalita a excelence akademických činností Kvalita a kultura akademického života.
Reg. č. projektu: CZ.1.07/2.3.00/ Název projektu: Měření výkonnosti Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků,
TVIP 2017 Institut environmentálního inženýrství
Šetření uplatnění absolventů vysokých škol
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT Nabízíme nové studijní zaměření Fyzika a technika termojaderné fúze Nové studijní zaměření, které FJFI ČVUT.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Seminář pro výchovné poradce SŠ
Association of Knowledge transfer organizations and Professionals
prof. Ing. Vojtech Dirner, CSc.
prof. RNDr. Miroslav VLČEK, DrSc.
václav havlíček uchazeč o volbu kandidáta na rektora čvut v praze
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
O nás Univerzita s TRADICÍ – založena 1999
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Transkript prezentace:

ČVUT zítra prof. RNDr. Miroslav VLČEK, DrSc.

ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE 2 Postavení univerzity v měnícím se světě  Boloňské deklarace a společný vzdělávací a výzkumný prostor v Evropě  Růst úlohy špičkových pedagogů a sílící tvrdá soutěž o kvalitní studenty  Mezinárodní měřítka kvality studia  Politické snahy o vznik European Institute of Technology

ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE 3 Poslání naší univerzity  Poskytování vzdělání nejvyšší kvality a podpora osobnostního a profesního růstu studentů  Elitní vědecká, výzkumná a umělecká činnost, uplatnění badatelských výsledků v reálném světě  Vytváření silných vztahů s veřejností v nejširším slova smyslu

ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE 4 Univerzita a studenti  Příprava špičkových absolventů v kvalitních studijních programech  Uplatnění na trhu práce v evropském měřítku  Podpora mobility studentů  Studenti se zahraničními zkušenostmi zvyšují úroveň školy  Projektově orientovaná výuka  Týmová práce na reálných projektech, profesní růst studentů  Podpora studentských aktivit klubů SU  Aktivní studenti jsou jako barvy na obraze

ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE 5 Univerzita a studenti  Dvojité a společné diplomy  Mezinárodní programy Erasmus Mundus, T.I.M.E. Automobilová technika Telekomunikační technika Space Master

ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE 6 Univerzita a věda  Podpora výzkumných týmů při získávání mezinárodních projektů a práce v sítích  Spolupráce s Akademií věd ČR  Společný veřejný výzkumný institut aplikovaných věd  Pěstování nových technologií a oborů základního výzkumu  Genetické inženýrství, nanotechnologie, multimedia…  Propagace a mediální presentace výsledků vědy a výzkumu

ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE 7 Velké projekty a univerzita ve společnosti  Vytvoření podmínek pro transfer technologií a znalostí  Ze zdrojů společných projektů JPD financovat tyto aktivity  Aktivní podíl školy na vzniku Pražského technologického parku  Nové technologické firmy a zaměstnanost absolventů v oboru  Budova Národní technické knihovny jako organická součást školy  Výstavba uvnitř areálu v Dejvicích započne v r. 2006

ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE 8 Velké projekty a univerzita ve společnosti Budova knihovny pohled z Technické ulice

ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE 9 Univerzita a vztahy s veřejností  Přiblížení vstupu na školu středoškolákům  Výchova k pozitivnímu vztahu k technice  Důstojné oslavy 300 let vzniku školy  Propagace školy v médiích, nová presentace na www stránkách a v médiích  Založení stipendijní nadace typu DAAD v ČR  Podpora pro zahraniční odborníky na našich pracovištích  Vytvoření Alumni programu  Dlouhodobé vztahy s absolventy, vznik serveru absolventů

ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE 10 Strategické cíle  Získání předního postavení mezi univerzitami v Evropě  Shodná měřítka pro hodnocení kvality vzdělávání, tvůrčí, vědecké a výzkumné činnosti a transferu technologií  Internacionalizace školy a všech jejich činností  Zahraniční studenti, zahraniční pedagogové, jazykově schopná administrativa  Rozvíjení spolupráce s univerzitami v Evropě v prestižních sítích

ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE 11 Řízení univerzity  Soustavná práce na obnově, využití a výstavbě objektů školy  Nová budova ČVUT v Dejvicích, revitalizace areálu na Karlově náměstí  Dobrá komunikace uvnitř instituce  Sdílené cíle, transparentní a demokratické rozhodování  Zlepšení role finančního řízení na všech úrovních

ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE 12 Řízení univerzity  Zefektivnění a zkvalitnění služeb rektorátu  Profesionalizace služeb, obchodní oddělení školy  Rozšíření využití možností informačního systému  Strukturované informace a znalosti, efektivní řízení  Vytvoření vhodného klubového prostředí pro emeritní akademické pracovníky

ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE 13 Řízení univerzity Rozhodovací proces Sdílené rozhodnutí Účast v rozhodování Odpovědnost Kontrola Legitimita

ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE 14 Děkuji za pozornost To není CHAOS ale ŘÁD „It is not the strongest species that survive, nor the most intelligent, but the ones most responsive to change.“ …Charles Darwin