VI. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Advertisements

Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oborů Technické lyceum,
Florbal Ročník: Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: S portovní hry Téma: Florbal – základní pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek.
Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Hry s míči Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 5. září 2012.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Elektromagnetické zařízení Základní škola Libina,
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Rozdělení zdrojů Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových vozidel.
Muzikantská rodina Polytechnika v písni. Poznáš písničku? Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
FINANČNÍ GRAMOTNOST POPIS FUNKCÍ CENTRÁLNÍ BANKY.
Jaro na statku FARMÁŘ A JEHO PRÁCE. Čtyři roční období.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Tato prezentace byla vytvořena
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_15_M6_Hanak TÉMA: Úhel
Koordinace rodinných dávek, pohřebné
Sousední státy české republiky
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
Plánování ve školní tělesné výchově
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Tematický okruh: CHEMIE A SPOLEČNOST Název učiva: „ŽIVOT IGELITKY“
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Utkání PhDr. Vladimír Süss, Ph.D.
Vlnění a optika (Fyzika)
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Občanské soudní řízení I.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_04_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Základní informace o poskytovateli
Velikost nářadí.
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
ODCHYLKA DVOU PŘÍMEK V ROVINĚ
Grafomotorika - geometrické tvary
Řadič Orbis pictus 21. století
Úvodní a seznamovací hry
NÁŘADÍ.
Jak nám roste krokus vnímání.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Hra na barevná auta IV. Jaroslava Růžičková.
jak budovat kulturu školy společně
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Má země Česká republika.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_09_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
Útočné činnosti jednotlivce vztahového typu
Basketbal.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Stíny ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Práva a povinnosti členů rodiny
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_02_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa
Pohyb ve vesmíru Grafomotorika.
Občanské soudní řízení I.
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
Základní pohybový systém
Občanské soudní řízení I.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Slovní úlohy na dělitelnost
Odkrývání obrázků – poznej místa
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
S M Ě R Y.
Transkript prezentace:

VI. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.

Základy útočného systému s jedním pivotem a obranného systému 0:6 Cíl VJ: Demonstrovat studentům hlavní taktické principy základního pojetí útočného i obranného systému

Poziční útočné systémy v postupném útoku Pokud se útočníci snaží splnit herní úkoly převážně ve výchozím postavení a výměna míst mezi nimi je řešena situačně, označujeme toto pojetí jako poziční útočné systémy. Všechny mají společné to, že jsou obsazeny tři skupiny (prostory) hráčských funkcí – spojky, křídla, pivoti Útočný systém s jedním pivotem Obecně se pivot ve svém základním postavení u čáry brankoviště pohybuje na úrovni brankových tyčí, svým pohybem, popř. postavením (clonění) se snaží narušit kompaktnost obranné formace a vytvářet prostor pro uvolnění spoluhráčů (popř. vlastní uvolnění) do výhodných střeleckých situací v blízkosti brankoviště.

Křídla (pravé a levé) mají základní postavení v rozích hřiště tak, aby jim sousední spojka mohla přihrát. Jsou s ní totiž nejčastěji v součinnosti při vytváření střeleckých příležitostí Základní postavení spojek je ve vzdálenosti 12 – 14m (dle herní vyspělosti) od branky soupeře, přičemž krajní (pravá a levá) spojky operují v blízkosti postranní čáry (viz obr.) Uvedená postavení jsou výchozí, hráči si je dle vývoje herní situace mění. Nejčastěji používanými jsou výměny míst mezi spojkami navzájem, spojka - křídlo a křídlo - pivot.

Zónové obranné systémy Pokud má každý obránce určen hlavní prostor plnění obranných úkolů, hraje družstvo některým ze zónových (územních) obranných systémů. Podle tvaru obranných formací systémy zónové obrany také nazýváme Obecně se obránci mohou rozdělit do jedné až tří obranných rovin. Jestliže jsou všichni obránci v jedné rovině, realizuje družstvo Obranný systém 0:6 Obránci jsou rozestaveni v jedné řadě téměř před čarou brankoviště. Obranná formace má tedy dostatečnou šířku (viz obr.) Tím je ztížena činnost pivota i pronikání útočníků k čáře brankoviště

Hloubky se dosahuje přistupováním (vysouváním) k útočníkovi s míčem, což ale odkrývá část prostoru u čáry brankoviště a zvyšuje nároky na vzájemné zajišťování obránců Předností tohoto systému je, že útočníci jsou nuceni kombinovat před zraky obránců. Ti tím mají usnadněno provádění obranných činností jednotlivce i obranných kombinací (přebírání, zajišťování )

Příklady MOF: HC 2: Útočníci provádějí poziční rozehrávku před brankovištěm soupeře. Hráč, který má momentálně míč v držení, jej na signál učitele pokládá na zem a družstvo se vrací k půlící čáře, kde zaujímají jednotliví hráči takové postavení, aby mohli obsadit příslušné útočníky. Soupeřící družstvo sbírá míč a zakládá RÚ.

HC 2: Levé křídlo přihrává levé spojce, vbíhá do prostoru pivota a zároveň pivot vybíhá do prostoru levého křídla. Mezitím následují postupně přihrávky od levé spojky až pravému křídlu a levá a střední spojka si vymění místo. Poté cvičení pokračuje zrcadlově z druhé strany.

HC 2: Levé křídlo přihrává nabíhající střední spojce a uvolňuje se podél čáry volného hodu do prostoru pravého křídla. Střední spojka provádí křížení s levou spojkou, která po chycení míče přihrává pravé spojce. Střední a levá spojka si tak vymění místa. Pravá spojka přihrává nabíhajícímu levému křídlu, které přihrává pravému křídlu a řadí se na jeho místo. Cvičení pokračuje zrcadlově z druhé strany. Obránci provádějí přebírání.