Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Organizační struktury Ročník / obor studia:IV.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Advertisements

ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Organizační a řídící struktury
Řídící struktury.
Řídící struktury : malé a velké organizace
Řídící struktury v organizaci
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
9. Organizační struktury
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Organizační struktury, příklady
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_ORGANIZOVÁNÍ.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Předmět: Management 1 Téma 5: O R G A N I Z O V Á N Í
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Řídící struktury, malé a velké organizace
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
Management - Organizování
Management - Organizování
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních služeb Název vyučovací oblasti: Služby v hotelnictví.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Životní cyklus podniku Ročník / obor studia:II. – III.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Zánik a zrušení podniku Ročník / obor studia:II. –
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Personální řízení Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Plánování jako managerská funkce Ročník / obor.
Učíme se maturitní otázku Organizování z výkladové prezentace Zpracoval Ing. Jan Weiser.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Manager a jeho profese Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Podnik Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Národní hospodářství Ročník / obor studia:I. –
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele.
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Management a řízení hotelu
Rozhodování jako manažerská funkce
Živnostenský zákon a rejstřík II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Hospodářská politika státu
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Podstata organizování Typy organizačních struktur Ekoinkubátor Podniková ekonomika Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Ing. Veronika Dostálková MBA
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Organizační struktura
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Organizační struktury Ročník / obor studia:IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 631 Klíčová slova: Organizační struktura, Liniová, funkční, štábní organizační struktura, Divize. Anotace: Odborná prezentace pro výklad učitele na téma Organizační struktury.

Organizační struktury

Organizační struktura Organizační struktura vyjadřuje formu relativně trvalého uspořádání. Má být tvořena tak, aby bylo jasné, kdo a jaké úkoly má plnit a kdo a za jaký výsledek je zodpovědný. Typy organizačních struktur Formální –Je pevně stanovena organizačním řádem podniku Neformální –Vznikají v důsledku neformálních vztahů – společné zájmy zaměstnanců – sport, vzdělávání apod., –většinou zlepšují výkonnost pracovníků, komunikaci a celkovou atmosféru v podniku.

Liniová organizační struktura Je jeden odpovědný pracovník a jednoznačné vazby mezi podřízeným a nadřízeným Vedoucí pracovník je vybaven komplexní odpovědností za jím vedenou organizační jednotku Vedoucí Podřízený APodřízený BPodřízený C

Funkcionální organizační struktura Je tvořena funkčními prvky a vazbami Vedoucí je vybaven pravomocí a odpovědností za jemu příslušnou specializovanou funkci Tato struktura se nerozšířila z důvodu křížení příkazů, tzn. že podřízený dostává příkazy od různých vedoucích, které ne vždy vyhovovaly jednotlivým vedoucím Vedoucí pro funkci 1Vedoucí pro funkci 2 Podřízený APodřízený BPodřízený C

Liniově-štábní struktura Je tvořena 2 základními složkami –Liniovou –Štábní Vedoucí liniové struktury je nadřízen všem pracovníkům včetně štábní struktury Štábní složka vytváří předpoklady k tomu, aby se složitější operace ve vyšších stupních zjednodušily Vedoucí Štáb Podřízený APodřízený BPodřízený C

Divize Je autonomní organizační jednotka vybavená základními funkcemi: –T–Technickými –E–Ekonomickými –O–Obchodními Jsou přímo orientovány na trh Vnitřně jsou liniově členěny a mohou disponovat ekonomickou samostatností, ovšem nemůže rozhodovat o zisku Není právním subjektem, nemají vlastní účet a vztah k bankám, finančním úřadům Ve vyspělých státech se se objevila tendence zakládat tzv: podnikatelské jednotky Podstatou je spojení a vypracování plánu pod jedním vedením.

Divizní organizační struktura Zavedl poprvé u firmy General Motors A.P. Sloan spol. je rozdělena na relativně samostatné části (divize) jejich vedoucí mají značné pravomoce, každá část je samostatný ekonomický celek a má přímou vazbu na trh, ústřední fce (rozvoj další činnosti, personální a obchodní politika) jsou řízeny obchodními vrstvovými vedoucími Prezident Domácí divize ADomácí divize BDomácí divize C Divize země ADivize země B

Nové organizační struktury náročnost současných úkolů vede k nutnosti hledat nová řešení Projektová řešení –s–stanovení cíle a určení nejvýhodnější cesty s využitím všech dostupných zdrojů Pružné organizační struktury –r–reagují na proměnlivost ekonomické reality, složitost řešených úkolů vyžadují lepší koordinaci a spolupráci, mohou mít tři podoby:

Nové organizační struktury čistě projektové struktury zdokonalení liniově-štábní struktury, je vyčleněn jeden pracovník, který ovšem nemá rozhodující pravomoc maticové struktury zřízena fce vedoucího projektu, který z ostatních útvarů určí nejvýhodnější spolupracovníky pro realizaci jedné akce jedná se o týmovou spolupráci, má vyšší pravomoce struktury s koordinátám používá se pro řešení náročnějších problému, k řešení se vyplatí uvolnit několik pracovníků, z existující organizace se vyčlení projektová složka a vedoucí projektu má plnou pravomoc a odpovědnost za realizaci projektu

Kontrolní otázky 1.Vysvětlete podstatu organizační struktury. 2.Jaké druhy organizačních struktur rozeznáváme? 3.Na konkrétním příkladu podniku ze svého okolí určete, jaký druh organizační struktury je pro tento podnik nejvhodnější.

Použitá literatura VEBER, J., Základy managementu pro střední školy. FORTUNA, ISBN KYNCLOVÁ, Jaroslava a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN