Shadowing UNI-PROJEKTING s.r.o. PhDr. René Szotkowski, PhD. Pedagog a tablety ve výuce reg. č. CZ.1.07/1.3.00/51.0006.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Etický kodex I. Pedagogický pracovník jedná a rozhoduje se na základě principů humanity a demokracie, a to podle svých nejlepších dosažených znalostí.
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Hodnocení škol a školských zařízení
Různé role zástupce ředitele školy
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
Vzájemná hospitační činnost
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Základní škola a Odborná škola Zbůch, V Sídlišti 349, Mgr. Milena Peteříková Konference projektu 11. listopadu 2009 Studijní a vědecká knihovna,
Vlastní hodnocení školy ► evaluace = lat. valere – přeneseno do angličtiny= self-evaluation ► Scrivena, 1991 = „proces určování podstaty, hodnoty a ceny.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
vlastní hodnocení školy
Mgr. Michal Majer, KAPPA-HELP Přerov
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Kvalitní škola – kritéria a indikátory hodnocení
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
aneb Assessment Centre a Development Centre
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Hodnocení kvality školy - autoevaluační aktivity UNI-PROJEKTING s.r.o. Mgr. Pavlína Částková, PhD. Mgr. Dominika Provázková Stolinská, PhD. Vzdělávání.
Shadowing UNI-PROJEKTING s.r.o. PhDr. René Szotkowski, Ph.D. Vzdělávání pedagogů pomocí tabletů reg. č. CZ.1.07/1.3.00/
PODPORA UČITELE Individuální projekt národní Garant projektu: Odbor 22 MŠMT.
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Evaluace v mateřských školách
Společenská odpovědnost a školy
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Zátěž a rizika povolání a optimismus učitele
Ekonomika malých a středních podniků
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Budování kapacit pro rozvoj škol II
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
Standardy pro základní vzdělávání
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
STANOVISKO SKAV, o. s. K PROFESNÍMU STANDARDU KVALITY UČITELE
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
První zkušenosti s evaluací
Práce se selhávajícím žákem
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Model intenzivní podpory
Intenzivní podpora škol
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Pedagog.
Transkript prezentace:

Shadowing UNI-PROJEKTING s.r.o. PhDr. René Szotkowski, PhD. Pedagog a tablety ve výuce reg. č. CZ.1.07/1.3.00/

Shadowing jako příklad hodnocení Shadowing (stínování) je proces, kdy na základě dohody jeden pracovník sleduje druhého pracovníka na jeho pracovišti během jeho pracovního dne a na závěr poskytne sledovanému pracovníku zpětnou vazbu. pozorování (bez zásahu pozorovatele, předem stanovená pravidla), zpětnovazební diskuse - získání nových poznatků, vnímání sebe sama a své práce z jiného úhlu pohledu, uvědomění si silných a slabých stránek, posun na vyšší profesionální úroveň. Job-shadowing - stáže nebo hospitace ve škole nebo jiné vhodné instituci (začínající učitel, hospitace, nevládní organizace, zahraniční pobyty aj.).

Pozitivní komunikace Kontingence reakcí, kognitivní přizpůsobování, zájem o druhého, reciprocita, humor, třikrát ne, podpora vývoje a flexibility, konzistence interakcí.

Pravidla asertivity Nebojte se uchýlit k tzv. feeling talk – vyjadřování svých pocitů, jasně a spontánně vyjádřit, co cítíte, vaše mimika má odrážet, co cítíte, nebojte se říct „ne“, nemějte strach odmítnout, nemluvte za skupinu, užívejte „já“, vyjadřujte se za sebe, neschovávejte se za „my“, nemluvte obecně, jste-li chváleni, nedělejte kolem toho okolky, dejte průchod své radosti a pochvalu přijměte.

Shadowing v rámci mapování práce s tablety Jakými způsoby by mohl probíhat shadowing na vašem pracovišti? Jaké podmínky byste nastavili? Na které faktory je třeba upozornit pozorovatele? Jaký prospěch z toho mohou mít učitelé?

Kdo hodnotí Interní evaluace o Škola o Méně formální o Hodnocení slabých a silných stránek o Sebehodnotící studie – může být (ale nemusí) veřejná Externí evaluace o Externí odborníci (např. ČŠI) o Považována za vysoce validní ( ) o Výsledkem je oficiální zpráva o efektivitě vzdělávací činnosti školy

Fáze autoevaluace Motivační fáze o Přesvědčit tým kolegů o užitečnosti a důležitosti Přípravná fáze o Stanovení oblastí, cílů, podmínek a pravidel, kritérií a indikátorů Realizační fáze o Časová náročnost – pozor na formálnost Evaluační fáze o Zpracování informací Korektivní fáze o Výběr problémů, volba vhodných metod k odstranění nedostatků, motivace kolegů, realizace nápravy

Podmínky pro úspěšnou autoevaluaci Efektivitu ovlivňují tyto oblasti: o Jakou funkci má evaluační záměr? o Kdo evaluaci plánuje a provádí? o Kdo obdrží výsledky a kdo z nich učiní závěry? o Kdo bude s výsledky dále pracovat?

Zkusme se zamyslet Máte jasnou vizi Vaší školy? Jaká je její filozofie? Zkuste vyjmenovat 5 zákazníků škol. Jak ovlivní Váš evaluační záměr? Můžeme porovnávat školy mezi sebou? Jak?

Týmová práce

Role šéfa Mít vizi o kvalitě svojí školy Mít jasnou představu o procesu zlepšování kvality Komunikovat o kvalitě Zajistit, že potřeby dítěte jsou v centru zájmu školy!!! Podporovat rozvoj pedagogického týmu!!! Neobiňovat, když se něco nepovede Odstraňovat bariéry mezi odděleními – budovat efektivní tým!!! Naslouchat učitelům!!! Poskytovat autonomii a dovolit riskovat Zajistit rovnováhu mezi potřebami dítěte a učitele!!!

Systém celkového řízení kvality 1.Týmové řízení1.Individuální řízení Periodicky každá pracovní skupina hodnotí kvalitu výkonu každého člena týmu stejně jako celého týmu. Týmy hodnotí svou práci vzhledem k cílům a podmínkám. Skupina informuje o dosažených cílech a hodnotí dosažené výsledky. Sbírá a analyzuje data, reflektuje zkušenost, identifikuje výsledky. Redefinuje nebo potvrdí postup pro následující období. Každý učitel definuje osobní cíle, svou odpovědnost a své osobní potřeby. Individuální kontrola umožňuje korekci vedoucí k dosažení kvalitních výsledků. 1.Management kontroly1.Externí zprávy Prvotním úkolem managementu školy je zajistit, že stanovené cíle budou úspěšně a efektivně dosaženy. Úkolem managementu je syntetizovat všechna získaná data. Důležité je získávání zpráv od externích partnerů. Není možné se spolehnout jen na vnitřní hodnocení kvality. Škola získává cíleně informace od zástupců praxe, vyššího stupně škol, studentů, absolventů, konzumentů, rodičů.

Charakteristika úspěšné školy je orientovaná na žáka, má sloužit studentům, podporovat jejich tvořivost, aktivitu. Vysokou úroveň má interakce učitel-žák. Úspěšná škola nabízí bohatý vzdělávací program, má dokonale vypracované cíle v oblasti kognitivní, podporuje studentův rozvoj a provádí zpětnou vazbu. Výukou podporuje žákovo učení. Učitelé věří, že se žáci mohou naučit a cítí se odpovědni za dosažené výsledky. Učitelé jsou otevření ke studentovu očekávání, snaží se uspokojovat jeho potřeby, adaptují výuku pro potřeby studentů, anticipují a opravují žákovo neporozumění učební látce, používají různé vyučovací strategie. Obecně – úspěšná škola má vysoký standard, pravidelně sleduje výkony a usiluje o dosažení úspěchu. Má pozitivní školní klima charakterizované soustavou cílů, hodnot a standardů výkonů. Má vysoký optimismus a očekávání ke studentovu učení (věří v možnosti žáka, důvěřuje mu). Vytváří otevřené, přátelské, kulturní prostředí, pozitivní přístup k disciplíně, má poznatky o etické identitě žáka. Podporuje kolegiální interakce, vytváří profesionální prostředí pro učitele, má pochopení pro jejich potřeby, dobré podmínky pro práci. Učitelé reflektují svoji práci, vzájemně spolupracují. Má dobrého ředitele, ten užívá efektivního stylu řízení, řeší problémy týmově, zná sbor, komunikuje s ním, adekvátně hodnotí učitele a žáky, pečuje o odborný růst učitelů. Úspěšná škola komunikuje s rodiči a společností.

Výzkum nespokojenosti učitelů Nedostatečné ocenění práce (veřejnost  ) Způsoby řízení školy (požadavky neberoucí ohled na názory nebo možnosti U) Přetížení a nárazové zvýšení úkolů Nedostatky v chování žáků, za něž U zodpovídá Nejasné požadavky kladené na U

Děkuji za pozornost.