Budování cyklostezek z pohledu správce vodních toků Mladá Boleslav 20. 11. 2008 Ing. Růžena Divecká Povodí Labe, státní podnik.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Kutná Hora 26. května 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA.
Realizace společných zařízení pozemkových úprav v Olomouckém kraji 1.
Programy prevence před povodněmi v gesci Ministerstva zemědělství.
Vodní díla na cizích pozemcích Praha
1 Umísťování symbolů a jiných uvítacích zařízení územní samosprávy při pozemních komunikacích Porada Ministerstva vnitra Praha.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Bezpečnostní opatření Policie ČR se Státní plavební správou „VODA 2016“
Protipovodňová opatření vč. možnosti vyvlastňování Přehrady a povodně - možnosti regulace seminář Senát PČR 29. října 2013, Praha Král Miroslav.
BEZPEČNOST JEŘÁBOVÉ DOPRAVY Při konstrukci a provozu jeřábů musí být přísně dbáno na zásady bezpečnosti, aby nebyl ohrožen život a zdraví osob a zabránilo.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
______________________________________ CHVALSKÝ ZÁMEK
Prodej sexuálních služeb na ulici v interakci s prací policie a strážníků PhDr. Jiří Frýbert.
POVODEŇ Povodeň je přechodné výrazné zvýšení hladiny vodních toků nebo jiných povrchových vod, při kterém voda zaplavuje území mimo koryto vodního toku.
ŽIVELNÍ POHROMY A PROVOZNÍ HAVÁRIE Název opory –Ochrana před živelními pohromami ve vztahu k cyklu krizového managementu Operační program Vzdělávání pro.
Studie možného VD Hanušovice Generel LAPV Strana 2 Proč byl Generel LAPV pořízen: za posledních 50 let se postupně zvyšuje průměrná roční.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Zákon č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví Ústí nad Labem 2/2008 Ing. Jaromír Vachta.
Hlásná předpovědní a povodňová služba a odborné pokyny pro její provádění Mgr. Ondřej Kosík Regionální předpovědní pracoviště ČHMÚ, pobočka Ostrava.
Činnost služby dopravní policie v roce 2011 v dohledu nad silničním provozem plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 12. ledna 2012.
STS/S 09 Taktické a bezpečnostní zásady pro umísťování MPT na místě zásahu Zpracováno: Zpracoval: por.Bc. Martin Hrabina Hasičský záchranný.
MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 SOUTĚŽ PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL HZS Ústeckého kraje.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Brno, Příslušnost vodoprávních úřadů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Úřad práce České republiky
Zabezpečení personálu a infrastruktury logistiky
Název opory – Právní předpisy – požární ochrana
Zpráva o uplatňování ÚP
Obecné zásady při aplikaci ZÚR JMK
Stavební uzávěra základní informace
Bojový řád jednotek požární ochrany Činnost hasičů na místě zásahu
Zákon o lesích (lesní zákon) č. 289/1995 Sb.
Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s vedoucími ÚÚP Územně analytické podklady ÚAP kraje s využitím ÚAP obcí ÚAP a změny v právních předpisech Ing. arch. Jana.
Roční seminář pro vodoprávní úřady
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Právo sociálního zabezpečení
RIZIKO.
kpt. Ing. Tomáš Hoffmann HZS Karlovarského kraje
SOUSTAVA CHRÁNĚNÝCH ÚZEMÍ EVROPSKÉHO VÝZNAMU
Zpráva o uplatňování územního plánu
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
GDPR aneb to chceme.
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Pozemkové úpravy.
Přehled nejdůležitějších novinek
Zákon o vodovodech a kanalizacích č. 274/2001 Sb
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
STAVEBNÍ ZÁKON.
Ochrana člověka za mimořádných událostí
Vodní plochy jako VKP z pohledu práva
RIZIKO.
Větrné elektrárny v ZÚR
Územní plán Liberec.
Vytváření podmínek pro podporu populací vranky obecné (Cottus gobio) v EVL Krkonoše Přednášející : Jiří KŘESINA.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Informace k tezím rekodifikace
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
Daň z nemovitých věcí 28. listopadu 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Školení obcí Olomouckého kraje
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Školení starostů obcí ORP České Budějovice
Územní plán s prvky regulačního plánu
Život bez střeva , Praha.
Programové prohlášení Vlády ČR Urychlit a zjednodušit přípravu realizace staveb
Transkript prezentace:

Budování cyklostezek z pohledu správce vodních toků Mladá Boleslav Ing. Růžena Divecká Povodí Labe, státní podnik

Cyklostezka nebo cyklotrasa Využití stávajících místních a účelových komunikací Využití stávajících místních a účelových komunikací Výstavba nové komunikace Výstavba nové komunikace

Návrh trasy podél vodního toku ČSN Křížení a souběhy vodních toků s dráhami, pozemními komunikacemi a vedeními ČSN Křížení a souběhy vodních toků s dráhami, pozemními komunikacemi a vedeními ČSN Projektování mostních objektů ČSN Projektování mostních objektů

Podklady Terénní šetření Terénní šetření Mapové podklady Mapové podklady Územní plán Územní plán

Limitující podmínky Upravené nebo neupravené koryto vodního toku Upravené nebo neupravené koryto vodního toku Upravené neupravené koryto vodního toku Upravené neupravené koryto vodního toku Břehové a doprovodné porosty Břehové a doprovodné porosty Břehové a doprovodné porosty Břehové a doprovodné porosty Stavby vodních děl Stavby vodních děl Vymezení záplavových území Vymezení záplavových území Vymezení záplavových území Vymezení záplavových území Vymezení aktivní zón Vymezení aktivní zón Vymezení aktivní zón Vymezení aktivní zón Majetkoprávní vztahy Majetkoprávní vztahy Majetkoprávní vztahy Majetkoprávní vztahy

Přirozený (neupravený) vodní tok nutností je dostatečná vzdálenost komunikace od koryta vodního toku kvůli možným přirozeným změnám trasy koryta, nutností je dostatečná vzdálenost komunikace od koryta vodního toku kvůli možným přirozeným změnám trasy koryta, předcházet případnému dodatečnému zabezpečování komunikace proti škodám způsobeným působením vodního toku, popř. rizikům spojeným s obnovováním průtočného profilu předcházet případnému dodatečnému zabezpečování komunikace proti škodám způsobeným působením vodního toku, popř. rizikům spojeným s obnovováním průtočného profilu

Vodní zákon č. 254/2001 Sb. § 46 Ochrana vodních toků a jejich koryt (1) Je zakázáno měnit směr, podélný sklon a příčný profil koryta vodního toku, poškozovat břehy, těžit z koryt vodních toků zeminu, písek nebo nerosty a ukládat do vodních toků předměty, kterými by mohlo dojít k ohrožení plynulosti odtoku vod, zdraví nebo bezpečnosti, jakož i ukládat takové předměty na místech, z nichž by mohly být splaveny do vod. …

Vodní zákon č. 254/2001 Sb. § 52 Povinnosti vlastníků staveb a zařízení v korytech vodních toků nebo sousedících s nimi (2) Vlastníci staveb, které nejsou vodními díly, nebo zařízení v korytech vodních toků, popřípadě sousedících s nimi jsou povinni ve veřejném zájmu dbát o jejich statickou bezpečnost a celkovou údržbu, aby neohrožovaly plynulý odtok povrchových vod, a zabezpečit je proti škodám působeným vodou a odchodem ledu. Pokud k narušení plynulého odtoku vod dojde v důsledku zanedbání péče o tyto stavby nebo zařízení, jsou jejich vlastníci povinni na své náklady provést nápravu a plynulý odtok vody plně obnovit; …

Břehový a doprovodný porost Kácení či nová výsadba v rámci stavby Kácení či nová výsadba v rámci stavby Nutnost projednání se správcem toku: Nutnost projednání se správcem toku: jak z pohledu stabilizace koryta vodního toku, tak z hlediska odtokových poměrů

Záplavová území a aktivní zóna §66 Záplavová území §66 Záplavová území ( 1) Záplavová území jsou administrativně určená území, která mohou být při výskytu přirozené povodně zaplavena vodou. Jejich rozsah je povinen stanovit na návrh správce vodního toku vodoprávní úřad.... ( 1) Záplavová území jsou administrativně určená území, která mohou být při výskytu přirozené povodně zaplavena vodou. Jejich rozsah je povinen stanovit na návrh správce vodního toku vodoprávní úřad.... (2) V zastavěných územích, v zastavitelných plochách podle územně plánovací dokumentace, případně podle potřeby v dalších územích, vymezí vodoprávní úřad na návrh správce vodního toku aktivní zónu záplavového území podle nebezpečnosti povodňových průtoků. (2) V zastavěných územích, v zastavitelných plochách podle územně plánovací dokumentace, případně podle potřeby v dalších územích, vymezí vodoprávní úřad na návrh správce vodního toku aktivní zónu záplavového území podle nebezpečnosti povodňových průtoků.

Záplavová území a aktivní zóna §67 Omezení v záplavových územích §67 Omezení v záplavových územích (1) V aktivní zóně záplavových území se nesmí umísťovat, povolovat ani provádět stavby s výjimkou … nezbytných staveb dopravní a technické infrastruktury....za podmínky, že současně budou provedena taková opatření, že bude minimalizován vliv na povodňové průtoky. (1) V aktivní zóně záplavových území se nesmí umísťovat, povolovat ani provádět stavby s výjimkou … nezbytných staveb dopravní a technické infrastruktury....za podmínky, že současně budou provedena taková opatření, že bude minimalizován vliv na povodňové průtoky. (2) V aktivní zóně je dále zakázáno (2) V aktivní zóně je dále zakázáno … b) skladovat odplavitelný materiál, látky a předměty, … b) skladovat odplavitelný materiál, látky a předměty, c) zřizovat oplocení, živé ploty a jiné podobné překážky, … c) zřizovat oplocení, živé ploty a jiné podobné překážky, …

Povodňový plán §71 Povodňové plány §71 Povodňové plány (1) Povodňovými plány se pro účely tohoto zákona rozumějí dokumenty, které obsahují způsob zajištění včasných a spolehlivých informací o vývoji povodně, možnosti ovlivnění odtokového režimu, organizaci a přípravu zabezpečovacích prací; dále obsahují způsob zajištění včasné aktivizace povodňových orgánů, zabezpečení hlásné a hlídkové služby a ochrany objektů, přípravy a organizace záchranných prací a zajištění povodní narušených základních funkcí v objektech a v území a stanovené směrodatné limity stupňů povodňové aktivity. (1) Povodňovými plány se pro účely tohoto zákona rozumějí dokumenty, které obsahují způsob zajištění včasných a spolehlivých informací o vývoji povodně, možnosti ovlivnění odtokového režimu, organizaci a přípravu zabezpečovacích prací; dále obsahují způsob zajištění včasné aktivizace povodňových orgánů, zabezpečení hlásné a hlídkové služby a ochrany objektů, přípravy a organizace záchranných prací a zajištění povodní narušených základních funkcí v objektech a v území a stanovené směrodatné limity stupňů povodňové aktivity.

Povodňový plán §71 Povodňové plány §71 Povodňové plány (4) Pro stavby ohrožené povodněmi, které se nacházejí v záplavovém území nebo mohou zhoršit průběh povodně, zpracovávají povodňové plány pro svou potřebu a pro součinnost s povodňovým orgánem obce jejich vlastníci. V pochybnostech o rozsahu této povinnosti nebo o tom, které stavby mohou zhoršit průběh povodně, rozhodne k návrhu jejich vlastníků vodoprávní úřad. (4) Pro stavby ohrožené povodněmi, které se nacházejí v záplavovém území nebo mohou zhoršit průběh povodně, zpracovávají povodňové plány pro svou potřebu a pro součinnost s povodňovým orgánem obce jejich vlastníci. V pochybnostech o rozsahu této povinnosti nebo o tom, které stavby mohou zhoršit průběh povodně, rozhodne k návrhu jejich vlastníků vodoprávní úřad.

Upravené koryto vodního toku řešení návaznosti komunikace na břehové opevnění, popř. zásah do koryta vodního toku řešení návaznosti komunikace na břehové opevnění, popř. zásah do koryta vodního toku

Umístění komunikace na vodní dílo Křížení – hráze rybníků, obslužné lávky na jezech, stávající mosty, nové lávky Křížení – hráze rybníků, obslužné lávky na jezech, stávající mosty, nové lávky Využití stávajících nábřežních zdí, úprav vodních toků, … Využití stávajících nábřežních zdí, úprav vodních toků, … Umístění na protipovodňových hrázích, jsou-li v koruně široké alespoň 3 m a zásah do konstrukce nebude mít negativní vliv na ochrannou funkci. Umístění na protipovodňových hrázích, jsou-li v koruně široké alespoň 3 m a zásah do konstrukce nebude mít negativní vliv na ochrannou funkci.

Další podmínky umístění mobiliáře mimo aktivní zónu umístění mobiliáře mimo aktivní zónu správce toku neodpovídá za škody vzniklé průchodem velkých vod správce toku neodpovídá za škody vzniklé průchodem velkých vod požadavek na využití komunikace i pro přístup správce vodního toku ke korytu (provádění prohlídek, údržby a oprav) požadavek na využití komunikace i pro přístup správce vodního toku ke korytu (provádění prohlídek, údržby a oprav)

Majetkoprávní vztahy využití pozemků v majetku správce vodního toku: využití pozemků v majetku správce vodního toku: odprodej nebo věcné břemeno odprodej nebo věcné břemeno dočasné a trvalé stavby dočasné a trvalé stavby

Děkuji za pozornost Kontakt: Ing. Růžena Divecká Povodí Labe, státní podnik Hradec Králové Tel