Hodnocení kvality školy - autoevaluační aktivity UNI-PROJEKTING s.r.o. Mgr. Pavlína Částková, PhD. Mgr. Dominika Provázková Stolinská, PhD. Vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Advertisements

Evaluace v mateřské škole
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Vlastní hodnocení školy
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Autoevaluace školy a zřizovatel Má škola sdělovat výsledky autoevaluace svému zřizovateli?
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Autoevaluace z pohledu České školní inspekce
Hodnocení škol a školských zařízení
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE NÁLEŽITOSTI ICT PLÁNU ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Mgr. Jana Palanská.
Projekt „Učíme digitálně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.3.00/ Profil Škola 21.
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Vlastní hodnocení školy
Didaktické prostředky
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Konference projektu Cesta ke kvalitě
Zpracoval: Ing. Petr Hajný, ředitel školy
Základní škola a Odborná škola Zbůch, V Sídlišti 349, Mgr. Milena Peteříková Konference projektu 11. listopadu 2009 Studijní a vědecká knihovna,
Vlastní hodnocení školy ► evaluace = lat. valere – přeneseno do angličtiny= self-evaluation ► Scrivena, 1991 = „proces určování podstaty, hodnoty a ceny.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
Autoevaluace školy ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s.r.o. Aviatiků 462, Ostrava-Hrabůvka Mgr. René Macháč.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Kvalitní škola – kritéria a indikátory hodnocení
Rámcové a školní vzdělávací programy
AUTOEVALUACE KVALITA A EFEKTIVITA VÝUKY
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
ÚVOD Legislativní vymezení činnosti ČŠI § 173 – 176 Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Shadowing UNI-PROJEKTING s.r.o. PhDr. René Szotkowski, Ph.D. Vzdělávání pedagogů pomocí tabletů reg. č. CZ.1.07/1.3.00/
Shadowing UNI-PROJEKTING s.r.o. PhDr. René Szotkowski, PhD. Pedagog a tablety ve výuce reg. č. CZ.1.07/1.3.00/
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
9. Tvorba individuálního plánu
Didaktické prostředky
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
9. Tvorba individuálního plánu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

Hodnocení kvality školy - autoevaluační aktivity UNI-PROJEKTING s.r.o. Mgr. Pavlína Částková, PhD. Mgr. Dominika Provázková Stolinská, PhD. Vzdělávání pedagogů pomocí tabletů reg. č. CZ.1.07/1.3.00/

Co nás čeká? Aspekty řízení pedagogického procesu. Evaluace. Úvod do autoevaluace. Shadowing jako příklad hodnocení. Systém řízení kvality. Škola 21. Návrh pro autoevaluaci managementu. Závěrečná autoevaluační zpráva.

Aspekty řízení pedagogického procesu Příprava podmínek výběr pracovníků přidělení úvazků sestavení tříd Průběžná kultivace pdomínek udržování ŠVP v aktuálním stavu hospitace a její vyhodnocování práce s žáky a rodiči Kontinuální reflexe autoevaluační procesy celostní pojetí zpětné vazby

Výsledky rodičovských názorů na činnost školy Vzbudí v žácích zájem učit se. Dítě se do školy těší. Dítě si odnese domů hodně poznatků. Učitelé jsou plně kvalifikovaní, vzdělávají se. Připraví dobře žáky na přijímací zkoušky. Nabízí mimoškolní aktivity. Učitelé jsou v komunikaci vstřícní. Je pěkně zařízena a vybavena. Umožní zažívat každému žákovi úspěch. Rodiče mají přístup k informacím. Rodiče ovlivňují její chod. Vyhledává spolupráci s rodiči. Spolupracuje s veřejností.

Z toho vyplývají otázky k zamyšlení… Jak učitel působí na žáka? Jak ředitel pozná, že působí dobře? Ví, v jaké kondici je jeho tým?

Jakým způsobem hledáte odpovědi? Hledáte? Co pro Vás autoevaluace znamená? o další administrativní požadavek shora, který přináší pouze zátěž, o nic nového, co jsme před tím nedělali – nepřináší až takový efekt v porovnání s tím, co si vyžaduje, o autoevaluaci jsme realizovali dříve, než vznikl legislativní požadavek, o bez procesu autoevaluace si nedovedu představit zkvalitňování práce školy, o učitelé pociťují strach z kontroly a postihu při zjištění nedostatku, o nemáme dostatečné znalosti a kvalifikaci k provádění autoevaluace, o učitelé nechápou autoevaluaci jako nutné zlo, ale jako užitečnou aktivitu, o učitelé mají velký zájem o výsledky autoevaluace, o nevíme si rady s interpretacemi výsledků, obáváme se jejich nepochopení, dezinterpretace, zneužití, …

Autoevaluace

Původně značně nepochopena! Ze zákona (Vyhláška 15/2005 Sb.) špatně vymezena! Stanovena povinnost sestavovat zprávu a zveřejnit ji (z toho vyplynulo formální zpracovávání)

Pravý význam Zlepšení stavu! Škola získá citlivá data, odhaluje svoje nedostatky a analyzuje příčiny. Funkce o Motivační o Poznávací – orientační, didaktická a oficiální o Konativní

Co všechno hodnotíme Finance Legislativní zajištění školy Osobnost Ž Individuální vzdělávací potřeby Obsah zdělávání Strategie vzdělávání Výsledky vzdělávání Materiální podmínky vzdělávání Způsoby hodnocení výsledků vzdělávání (průběžné i závěrečné) Charakteristiky tříd Charakteristika pedagogického týmu Pojetí práce U Doplňkové pedagogické aktivity (kroužky) Organizace práce školy Spolupráce s rodiči Klima školy Situační proměnné

Shadowing jako příklad hodnocení Shadowing (stínování) je proces, kdy na základě dohody jeden pracovník sleduje druhého pracovníka na jeho pracovišti během jeho pracovního dne a na závěr poskytne sledovanému pracovníku zpětnou vazbu. pozorování (bez zásahu pozorovatele, předem stanovená pravidla), zpětnovazební diskuse - získání nových poznatků, vnímání sebe sama a své práce z jiného úhlu pohledu, uvědomění si silných a slabých stránek, posun na vyšší profesionální úroveň. Job-shadowing - stáže nebo hospitace ve škole nebo jiné vhodné instituci (začínající učitel, hospitace, nevládní organizace, zahraniční pobyty aj.).

Pozitivní komunikace Kontingence reakcí, kognitivní přizpůsobování, zájem o druhého, reciprocita, humor, třikrát ne, podpora vývoje a flexibility, konzistence interakcí.

Pravidla asertivity Nebojte se uchýlit k tzv. feeling talk – vyjadřování svých pocitů, jasně a spontánně vyjádřit, co cítíte, vaše mimika má odrážet, co cítíte, nebojte se říct „ne“, nemějte strach odmítnout, nemluvte za skupinu, užívejte „já“, vyjadřujte se za sebe, neschovávejte se za „my“, nemluvte obecně, jste-li chváleni, nedělejte kolem toho okolky, dejte průchod své radosti a pochvalu přijměte.

Škola 21 Profil Škola 21 model integrace technologií do života školy, evaluační nástroj, který na základě sledování více různých indikátorů pomáhá školám zjistit, do jaké míry se jim daří začlenit informační a komunikační technologie (ICT) do života celé školy, Na webovém portálu je možné projít celý Profil Škola 21 anonymně a vyzkoušet jeho možnosti. Zjistěte, v jaké fázi začlenění ICT do života školy se vaše škola nachází, porovnejte se s ostatními školami, naplánujte si jednotlivé kroky budoucího rozvoje školy.

Návrh pro autoevaluaci managementu Zamýšlený cílový stav (obecně formulovaný) OBLAST ŘÍZENÍ  je kvalifikovaně zpracována koncepce rozvoje školy  je zřejmá cílevědomá práce s vizemi, cíli a úkoly, škola má zpracován roční plán práce  jsou delegovány úkoly  na škole existuje promyšlený funkční informační systém  kvalifikovaně jsou připravovány a prováděny porady  pedagogická rada plní své funkce  na škole pracují metodické orgány v souladu s koncepcí rozvoje školy  je vedena povinná dokumentace školy  správní úkony jsou kompletně prováděny Návrh metod evaluaceRespondent zdroj informací HodnotitelRiziko navržené metody  studium dokumentů  pozorování  rozhovor  dotazník  dokumentace škol vedených zkušenými a vzdělanými řediteli  názory učitelů a ostatních pracovníků školy  názor ČŠI  názor školského úřadu  soustavné další vzdělávání v oblasti řízení  vedení školy  vedoucí učitel  ostatní učitele a zaměstnanci školy  rada školy  obec  školský úřad  ČŠI  hodnotitelé nemají požadované znalosti  uplatňování subjektivních názorů a pocitů  složitost hodnocené oblasti

Zamýšlený cílový stav (obecně formulovaný) PERSONÁLNÍ OBLAST  je zajištěna stabilizace personálu  existuje promyšlený systém uvádění začínajících učitelů do praxe  je zajištěno další vzdělávání pedagogických pracovníků v souladu s koncepcí rozvoje školy  ředitel školy se systematicky vzdělává  na škole funguje systém pravidelného hodnocení pracovníků  je zajištěn podíl pracovníků na řízení  klima na škole je dobré  vedení školy se stará o sociální potřeby pracovníků Návrh metod evaluaceRespondent zdroj informací HodnotitelRiziko navržené metody  studium dokumentů  pozorování  rozhovor  dotazník  učitelé školy  žáci  ostatní zaměstnanci  rodiče  ostatní veřejnost  vedení školy  učitelé školy a ostatní zaměstnanci  rada školy  obec  školský úřad  ČŠI  nekompetentnost hodnotitelů

Osnova závěrečné sebeevaluační zprávy Základní data o škole, komunitě a prostředí, ve kterém působí (statistické údaje, základní charakteristiky). Vize a stanovené cíle rozvoje školy – jak a proč byly stanoveny. Charakteristika vzdělávacího programu – jaké modifikace a proč byly provedeny. Jak je organizována výchova a vzdělávání – organizační členění, zaměření a priority. Jaký stav byl (vzhledem k zaměření a cíli zjištěn na začátku sběru relevantních dat. Jaký stav, jaký změna stavu byla zjištěna za období… Jaké výsledky a výsledné informace byly zjištěny v rámci evaluačního projektu. Jaké problémy a jejich příčiny byly identifikovány. Jaké hypotézy je možné na základě zjištěných výsledků vyslovit? Kdo reagoval jak a proč, jaká konkrétní opatření byla přijata. Kdo, kdy, jak a v jakém rozsahu bude informován o účinnosti přijatých opatření.

Děkujeme za pozornost.