1 Publicita v OP VK Mgr. Eva Kurucová. 2 Publicita Publicita je velice důležitou součástí čerpání peněz z Evropských fondů. Není možno ji podceňovat.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR Oblast intervence 3.1 Služby v oblasti sociální integrace aktivita a) investiční.
Advertisements

Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Projekt Svazu na podporu meziobecní spolupráce v ČR Projektový tým Svaz měst a obcí ČR Ostrava, 04. listopadu 2013.
PODSTATNÉ A NEPODSTATNÉ ZMĚNY
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
PUBLICITA Informační a propagační aktivity v rámci OP VK Seminář k 1. výzvě k předkládání grantových projektů.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Hradec Králové. 9:00 – 10:00 Projektová část – obecné podmínky realizace grantových projektů, monitorovací zpráva 10:00 – 11:00 Základní vymezení.
MONITOROVACÍ ZPRÁVA Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
Pravidla publicity projektu
Rozvoj klíčových kompetencí v praktických činnostech školy  projekt ZŠ Třebíč, Na Kopcích  realizace od do  přidělená dotace =
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Je vás vidět – publicita projektu květen 2007 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
PRAVIDLA Desatero OP LZZ.
Administrace a realizace vzdělávacích aktivit v projektu Prohlubování vzdělávání nelékařů Mgr. Kateřina Hájková, MBA Mgr. Šárka Urbancová.
Program švýcarsko-české spolupráce Předkládání záměru projektu Konečný termín k předkládání projektových záměrů: ve 14:00 Místo předkládání.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
PROPAGACE PRÁCE SEKTOROVÉ RADY, JEJÍCH VÝSTUPŮ A CELÉ ZAKÁZKY NSK2.
PUBLICITA PROJEKTU Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj.
Seminář pro příjemce Ing. Jana Šůchová NVF. Phare 2003 RLZ Zprávy projektu: -Měsíční přehledy aktivit -Čtvrtletní technická zpráva -Čtvrtletní finanční.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a státním rozpočtem České republiky Moderní formy profesního vzdělávání Konference k projektu Orlová -
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Hradec Králové. -Vyplňuje se prostřednictvím aplikace Benefit7 ( zadost.cz) – elektronická MZ. zadost.cz -Přílohy k MZ se přikládají.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
PUBLICITA PROJEKTU Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj.
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz PUBLICITA PROJEKTŮ OP LZZ.
1 Centralizovaný rozvojový program 2017 a Institucionální program Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 529/5, Praha.
Vendula Hanzalová Publicita grantových projektů OP VK ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
PUBLICITA. Publicita Proč publicita a informovanost?  povinnost informovat cílovou skupinu a veřejnost o financování projektu ze zdrojů EU v rámci OP.
Vendula Hanzalová Publicita grantových projektů OP VK ORR, Krajský úřad kraje Vysočina.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Publicita v projektech. Povinná součást všech projektů spolufinancovaných z fondů EU –je předmětem kontrol Nařízení Komise č. 1828/2006 –kdo dává peníze.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Publicita v projektech spolufinancovaných z ESF/OP LZZ.
Publicita v projektů financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Andrea Šafařík Fridmanská (Praha, duben 2016) PUBLICITA.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
PODSTATNÉ A NEPODSTATNÉ ZMĚNY Seminář pro příjemce 5. května 2010 Barbora Zigušková, oddělení řízení grantových schémat.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost P U B L I C I T A 17. března 2010 INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost P U B L I C I T A
Publicita v projektech spolufinancovaných z ESF/OP LZZ.
Září 2008Ing. Luboš Dobiáš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Oblast podpory 1.1 Oblast podpory 1.2 Oblast podpory 1.3 Výzvy k předkládání žádostí Individuálních.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Pracovní workshop pro příjemce 1. výzva 2. GG oblast.
Seminář pro příjemce Operační program vzdělávaní pro konkurenceschopnost Monitorovací indikátory
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Seminář pro žadatele 29. července 2008, Praha Mgr. Magda Cabrnochová
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Pracovní workshop pro příjemce 2. výzva 2. GG oblast podpory 1. 1, 1
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Seminář pro příjemce 4. výzvy 1. GG oblasti podpory 1.3
vzdělávaní pro konkurenceschopnost Monitorovací indikátory
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Projekt „CzechELib" – informace od realizátora IPs
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
Publicita v projektech
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Realizace projektů Šablony II
Transkript prezentace:

1 Publicita v OP VK Mgr. Eva Kurucová

2 Publicita Publicita je velice důležitou součástí čerpání peněz z Evropských fondů. Není možno ji podceňovat. Věnujte proto pozornost pokynům pro dodržování povinné publicity OP VK. Pozor! Pokud ve smlouvě nebo na důležitém dokumentu nejsou povinná loga nebo jinak splněna pravidla povinné publicity, náklady, které se k této smlouvě váží, mohou být zpětně považovány za nezpůsobilé.

Příručka pro příjemce finanční podpory z OPVK, VERZE: 5 Kapitola 11. Pravidla pro provádění informačních a propagačních aktivit Pozor, v případě tisku dokumentů je důležité zvolit pro barevný tisk barevnou variantu logolinku a pro černobílý tisk černobílou. Při černobílém kopírování barevného originálu bude předmětem kontroly správnost použití log na originálu, nikoliv na kopii. Součástí logolinku nesmí být žádná jiná loga, není možno ho upravovat (deformovat apod.). Logolink (v plné verzi, nebo v minimální verzi, v případě, že se plná verze nevejde) – musí být součástí všech dokumentů, výstupů projektu apod. Logolinkem také musí být opatřeno veškeré zařízení, vybavení a učebny, které souvisí s projektem. 3

Označení učeben a kanceláří Všechny učebny, ve kterých se budou vyučovat projektové kurzy, budou opatřeny logy Samolepky s logolinkem budou nalepeny na cedulkách před učebnami (3 druhy samolepek) Fotodokumentace (vlaječky – 1. pozice ČR, 2. pozice EU) Příjemce musí také označit předepsanými logy také kanceláře užívané pro řízení realizace projektu např. formou cedulky na dveřích + logolinky 4

Označení dokumentů a zařízení Označení dokumentů Každý dokument či materiál vztahující se k projektu (např. prezenční listiny, zápisy z porad, certifikáty, publikace, tiskoviny, propagační a informační materiály, programy školení a konferencí, hlavičkové papíry), včetně elektronických dokumentů (odborné a propagační prezentace) musí být označen v souladu s pravidly vizuální identity OP VK. Vzory smluv a dohod pro OP VK již tyto povinné prvky obsahují. Není možno je ze souborů mazat či odstraňovat. Označení zařízení Předepsaná loga a sdělení musí být umístěna např. formou samolepky rovněž na zařízení a vybavení zakoupeném z prostředků ESF (např. nábytek, PC sestavy apod.). Registrační číslo a zkrácený název projektu 5

Pravidla povinné publicity Publicitu naplňuje příjemce zejména používáním tzv. minima povinné publicity OP VK, které tvoří následující loga a odkazy: a) logo ESF s textem „evropský sociální fond v ČR“ b) logo Evropské unie s textem „EVROPSKÁ UNIE“ c) logo MŠMT s textem „MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY“ d) logo OP VK s textem „OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost“ e) povinné sdělení (slogan) „INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ“ Tato loga a sdělení (logolink) se používají společně a v žádném případě se od sebe nesmí dělit. Loga tvoří tzv. základní logolink OP VK (viz dále). Je možné zvolit horizontální či vertikální variantu logolinku OP VK. Pravidla jejich konstrukce uvedena v Manuálu vizuální identity OP VK. 6

Manuál vizuální identity Manuál vizuální identity obsahuje důležitá pravidla pro grafické zpracování. Upravuje zejména povinná pravidla, kterými se řídí velikost a barevné vlastnosti logolinku. Př. nejmenší přípustná velikost základního horizontálního logolinku je 72x14mm. Nejmenší přípustná velikost základního vertikálního logolinku je 18x54,2mm. apod. 7

Logolink, schválený pro projekty MU p%C5%99%C3%ADjemce/publicita Horizontální verze logolinku 8

Vertikální verze logolinku 9

Projektová žádost - obsah, k čemu jsme se zavázali I. Informační a komunikační materiál (plakát, leták, brožura, skládačka, informační sdělení, zpravodaj, studie, prezenční listiny, certifikáty atd.) - distribuce informačních materiálů v podobě letáků a brožury účastníkům projektu, ale i ostatním studentům FSS i odborné a laické veřejnosti. - Materiály budou trvale k dispozici v prostorách FSS a navíc budou využívány při konkrétních akcích spojených s projektem (např. tiskové konference). V areálu celé fakulty pak bude vyvěšena řada plakátů informujících o projektu a jeho provázanosti s ESF. V jednotlivých kurzech dále budou studentům pravidelně dávány k podpisu prezenční listiny opatřené stejně jako ostatní materiály logem ESF a EU v souladu s Manuálem vizuální identity ESF v ČR a textem odkazujícím na ESF a ČR dle dotčených Pravidel. Podobně pak budou označovány i veškeré tištěné nástroje oficiální komunikace. 10

Projektová žádost - obsah, k čemu jsme se zavázali II. Viditelné umístění trvalé informační desky V otevřených prostorách FSS bude trvale umístěna informační deska poskytující základní přehled o realizovaném projektu a zároveň odkazující na podporu ESF a ČR prostřednictvím textů a vizuálních prvků v souladu s Pravidly pro publicitu projektů a Manuálem vizuální identity ESF v ČR. Uvědomění příjemců pomoci Veškeří příjemci podpory a podpořené osoby (projektový tým, interní a externí experti) budou podrobně seznámeni s průběhem projektu a zároveň jim budou poskytnuty informace o poskytovateli, tj. ESF a ČR, a jeho činnosti, zejména jeho podpoře vzdělávání a rozvoje kompetencí cílové skupiny. 11

Projektová žádost - obsah, k čemu jsme se zavázali III. Zvláštní tiskové a mediální zprávy Během realizace projektu budou relevantním regionálním i celostátním médiím pravidelně poskytovány tiskové zprávy či přímé rozhovory informující o průběhu projektu a významu ESF a rozpočtu ČR pro jeho uskutečnění. V rámci press-kitů pak budou médiím poskytnuty i doprovodné fotografie, informační letáky, propagační předměty a další příslušné materiály. Na všech těchto materiálech bude figurovat jak příslušné oznámení odkazující na ESF a jeho význam, tak i vhodná vizualizace dle platných Pravidel publicity projektů a příslušného Manuálu vizuální identity ESF v ČR. Zvláštní pozornost bude věnována pravidelným tiskovým konferencím MU, na kterých bude, v případě tematické relevance, projekt prezentován. 12

Projektová žádost - obsah, k čemu jsme se zavázali IV. Souhlas se zveřejněním v seznamu příjemců Souhlas se zveřejněním údajů o žadateli a objemu jemu přidělených finančních prostředků v seznamu příjemců bude v případě udělení dotace vydán. Tato informace se objeví i na webu FSS. Vyvěšení vlajky na místě realizace projektu v průběhu týdne, na který připadá 9. květen V týdnu, na který připadá 9. květen jako Den Evropy, bude na budově FSS vyvěšena vlajka EU ve standardizované podobě za účelem upozornění na podporu vzdělávání a rozvoje dalších praktických kompetencí studentů díky EU respektive ESF. 13

Projektová žádost - obsah, k čemu jsme se zavázali V. Propagační předměty Zúčastněným studentům i zájemcům ze strany veřejnosti budou poskytovány drobné propagační předměty jako bloky, propisky, záložky apod. Všechny tyto předměty budou opatřeny informací o financování projektu ze zdrojů ESF a rozpočtu ČR dle Pravidel pro publicitu projektů. Tyto propagační předměty budou vyhotoveny v nákladu a počtu úměrnému velikosti projektu. Informace účastníkům projektu o spolufinancování projektu z fondů EU na všech dokumentech. Všichni účastníci budou obeznámeni s významem ESF a ČR pro realizaci konkrétního kurzu, a to jak ústně v úvodních lekcích, tak prostřednictvím všech dokumentů či pracovních podkladů (case studies, tabulky, příklady apod.), které jim budou poskytnuty. Veškerá propagace ESF tohoto typu bude opět prováděna dle Pravidel publicity projektů. 14

Projektová žádost - obsah, k čemu jsme se zavázali VI. Oznámení ve všech mediálních prezentacích Při veškeré komunikaci s médii, zejména při jakýchkoliv prezentacích celého projektu, bude zahrnuta i informace o financování projektu ESF a rozpočtem ČR. Bude zdůrazněna jejich podpora zaměstnatelnosti konkrétní cílové skupiny a dalších činností v souladu s Pravidly pro publicitu projektů. Informační akce (konference, semináře, workshopy, veletrhy, výstavy, soutěže atd.) Během realizace projektu bude uspořádáno několik tiskových konferencí informujících o celkové podobě projektu a jeho průběhu se zdůrazněním finanční podpory ESF a rozpočtu ČR. Nejintenzivnější komunikace s médii je předpokládána na počátku realizace projektu. Samozřejmostí jsou i vizuální prvky identifikace ESF během všech seminářů a workshopů v rámci projektu v souladu s příslušnými normami. 15

Projektová žádost - obsah, k čemu jsme se zavázali VII. Oznámení ve všech vzdělávacích materiálech Na všech studijních materiálech typu skript, učebnicí a dalších odborných publikací bude umístěna dobře viditelná informace o financování z ESF a rozpočtu ČR včetně povinných prvků vizuální identity podle odpovídajících pravidel. Internetové stránky projektu Jako integrální součást realizace projektu budou zřízeny pravidelně aktualizované webové stránky informující o projektu samotném a jeho vývoji. Chybět na nich nebude ani dobře viditelný odkaz na skutečnost, že financování zajišťuje ESF a rozpočet ČR, přičemž je plánováno i umístění přímého odkazu na stránky ESF v České republice ( na úvodní vizuál serveru v souladu s příslušnými normami. 16

Realizovaná publicita - projekty OP VK - společné Web Důležitou součástí publicity je web, jehož součástí by měly být informace o projektu a jeho aktivitách a bude pravidelně aktualizován. Web bude mít na starost Mgr. Magda Pažourková. FSS ( -Struktura-Projekty OP VK- SOVA/INZAwww.fss.muni.cz Návrh: proklik z centrálního webu na katedrový web – k diskuzi Prezenční listiny Jako podklady pro monitorovací indikátory budou sloužit sjetiny z ISu. Generují se na základě stanovené metodiky. Nutný podpis Odborného garanta. Vzory prezenčních listin budou k dohledání v ISu (Kruh). 17

Propagační předměty Propagační předměty budou vydávány na základě žádostí jednotlivých kateder posílaných Magdě Pažourkové, případně konzultovány projektovým týmem (žádosti budou evidencí propagačních předmětů) – bude zde uveden i účel: konference, kurz, workshop Pozor! Je však třeba nejprve o konkrétní počet požádat dostatečně dopředu a ověřit si, zda je od daného předmětu dostatečný počet kusů. Objednané propagační předměty Blok A4, blok A5, propiska ekologická, plastová a propiska v obalu, samolepky (3 rozměry), sloha na dokumenty, dřevěná ekologická tužková sada (guma, ořezávátko, tužky, případně pravítko), bezpečnostní reflexní páska k připnutí na ruku s blikátkem apod. Po obdržení dodávky nových propagačních předmětů budou vždy jednotlivým katedrám poskytnuty vzorky (bez žádosti). 18

Archivace Je dobré mít propracovaný způsob zálohování dat, aby byly všechny dokumenty dohledatelné (i pro ostatní pracovníky pro případ nutnosti zastupitelnosti). Bude k tomu další školení – Archivace Heslo: „Inovace pro budoucnost.“ – nápady nám můžete posílat do konce července

Kontakty Projektové záležitosti: Mgr. Eva Kurucová Propagační předměty, publicita, web apod. Mgr. Magda Pažourková 20

21 Děkuji za pozornost.