Mgr. Robert Vindiš Chorvatsko CzechTrade Záhřeb. 2 2  kancelář v Záhřebu otevřena jako jedna z prvních kanceláří již v roce 1999  již od začátku zájem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Česká agentura na podporu obchodu/CzechTrade Konference Exportního klubu „Marketing a firemní komunikační politika“ 8. března 2004 Ing. Jitka Hanzlíčková.
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi D.R.A.K., o.s.
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
VY_32_INOVACE_LID_19 Ukončení pracovního poměru. Obsah Způsoby ukončení pracovního poměru Dohoda Výpověď Okamžité zrušení Zrušení ve zkušební lhůtě Uplynutí.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova Název materiálu VY_32_INOVACE_20_ Volba povolání Autor Motejlková Věra.
Přístupy k péči o staré občany v zahraničí a u nás.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Pracovní smlouva Vypracoval: Lukáš Karlík.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
„MEZIMO“ Podpora znevýhodněné mládeže k posílení pracovní integrace, dalšího vzdělávání či odborné přípravy prostřednictvím mezinárodní mobility Projekt.
Setkání partnerů projektu Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Dne 23.září 2013 Ústí nad Labem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Neziskové organizace Motto: „Abychom zbohatli materiálně, musíme nejprve zbohatnout v mysli.“
Ekonomika organizací Pracovní výkon a jeho odměňování.
ČESKÁ AGENTURA NA PODPORU OBCHODU 8. ročník soutěže pro malé a střední exportéry Exportní cena DHL Nejúspěšnější klient CzechTrade 10. listopad 2005 Jitka.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Kongresová turistika v ČR, podpora jejího rozvoje.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
MSV Brno 2013 Klíčový partner českých exportérů a jejich zahraničních zákazníků.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství
Znáš kraj, ve kterém žiješ? VY_32_Inovace_15KR-7
Platformy projektu KAP LK
Talent marketingových komunikací
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Digitální učební materiál
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Úvodní setkání s poskytovateli sociálních služeb –
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
IDENTIFIKAČNÍ A LOKALIZAČNÍ STUDIE BROWNFIELDŮ
Název projektu: Moderní škola
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Makroekonomie E 7 - otázky.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Program celoživotního učení Comenius
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Informační a komunikační technologie
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
CESTOVNÍ RUCH JAKO SYSTÉM
Úvod do regionu Ing. Vlastimil Veselý.
Představení projektu.
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
Hledáme klíč k právům dětí
Výběrové řízení z hlediska právního a psychologického
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Organizace práce na prodejně
NNO a dobrovolnictví „Pomáháme těm co pomáhají… “ Jiří Tošner
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
OBCHODNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M
Život bez střeva , Praha.
TĚŽEBNÍ SEKTOR V LATINSKÉ AMERICE
Transkript prezentace:

Mgr. Robert Vindiš Chorvatsko CzechTrade Záhřeb

2 2  kancelář v Záhřebu otevřena jako jedna z prvních kanceláří již v roce 1999  již od začátku zájem o tyto OBORY:  stavebnictví  zemědělství  strojírenství  technologie  doprava  energetika  průmysl cestovního ruchu a další zkušenosti českých firem ze vstupu do EU

3 Služby CzechTrade - nejčastěji poptávané  ověření zájmu o výrobek a službu  vyhledání obchodních kontaktů  organizace jednání a asistence při jednání  průzkumy trhu  pomoc při vyhledání chorvatského partnera  pomoc při budování zastoupení v Chorvatsku konkrétní typ služby vyplyne z komunikace s klientem – individuální přístup 3

4 Vstup na chorvatský trh  dlouhodobý – v ideálním případě 2 roky, častěji 3-4 roky; trpělivost  před vstupem na trh – vstoupím sám nebo za pomoci chorvatského partnera?  pokud firma nespolupracuje s někým z teritoria, vyplatí se jednat s chorv.partnerem  nejednat za zády svého chorv.partnera s druhým potenciálním partnerem  chorvatský trh je malý trh; navíc, informace se šíří i do dalších balkánských zemí  načasování marketingových aktivit  vstupní náklady:  ČAS, FINANCE, LIDSKÉ ZDROJE 4

5 Vstup na chorvatský trh  osobní jednání:  velký význam; písemnou komunikaci lze využít jen při prvních představovacích jednání  nutná účast na akcích z oboru působení, na veletrzích  „být vidět“  bariéry vstupu na trh – plněním kapitol před vstupem do EU postupně odpadají  i zde se objevují problémy jako:  korupce, netransparentnost veřejných zakázek  ve výběrových řízeních preference místních firem oproti zahraničním (chorvatský partner)  špatná platební morálka – dobré smlouvy, právník 5

6 Vstup na chorvatský trh  ČESKÉ VÝROBKY mají šanci uspět  mají dobrou pověst  jsou znakem dobrého poměru kvality a ceny  povědomí o nich je nutné zvýšit  budou bojovat se zavedenými „značkami“ německých, italských a jiných firem  důraz na kvalitu a tradici  vytrvat  MEZI CHORVATY:  pozitivně vnímána zvyšující se životní úroveň českých turistů jezdících každoročně na dovolenou  dlouhotrvající dobré vztahy mezi Chorvaty a Čechy  jazyková blízkost – odpadají bariéry 6

7 Jednání v Chorvatsku  uvědomit si region, ve kterém se jednání koná  severní část a vnitrozemí – Rijeka, Karlovac, Záhřeb, Koprivnica  blíží se středoevropské mentalitě, ekonomicky silnější firmy  přímořská oblast – jižanská mentalita, na všechno spousta času  východní část – blíží se mentalitě východního Balkánu  reklamní materiály v chorvatském jazyce  rozhodně jsou plusem  překlad materiálů do chorvatštiny – osvědčení překladatelé  přítomnost překladatele na jednání  získáte čas 7

8 Jednání v Chorvatsku  po oficiální schůzce většinou následuje pozvání na neformální oběd nebo večeři  neodmítá se  vyčleňte si dostatek času na služební cestu  vhodná společenská témata  gastronomie, víno, enologie – Chorvaté jsou na svou gastronomii hrdí  moře a dovolená; krásy Chorvatska  sport – fotbal, házená, basketbal, aktuální akce  chorvatský partner nevynechá ani témata ze soukromé oblasti: rodina, zájmy  téma války není tabu, ale je to otázka velmi citlivá a složitá 8

9 Účast na veletrzích Veletržní místa:  Záhřeb  Split  Bjelovar – zemědělství, zemědělská technika  Rijeka, Osijek – menší akce, ne na úrovni mezinárodního veletrhu Vaše účast na veletrzích, které se týkají Vašeho oboru, je velmi vhodná – v JV Evropě má přednost osobní komunikace setkání odborníků, obchodní jednání specifikum: délka 6 dnů (pouze Bjelovar 3 dny) návštěvnost je značná, ale je rozložena do 6-i dnů – nelze předvídat den se silnou návštěvností první den veletrhu: oficiální otevření, proslovy, ceremoniál; odborníci z oboru přítomni jsou, ale nemají čas 9

10 Veletrhy a výstavy  Záhřeb -  Split -  Rijeka -  Bjelovar - Chorvatský vyhledávač  Hrvatska narodna banka (Chorvatská národní banka)  Hrvatska gospodarska komora (Chorvatská hospodářská komora)  10

Děkuji Vám za pozornost. CzechTrade Dittrichova 21, Praha 2 Zelená linka pro export: Robert Vindiš