Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0029 Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.15 Ročník2. ročník.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-09 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_55_Spotřební průmysl_Sluková Téma: Spotřební průmysl.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-07 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_26_Test- Stát a národní hospodářství Číslo.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_20-15 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Sada číslo 13 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Národní hospodářství a hospodářská politika
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
VY_62_INOVACE_ – Monetární politika Autor Ing. Hana Sůvová
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Ekonomika– národní hospodářství
Název projektu: Moderní škola
Druhy podniků v ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Digitální učební materiál
Název školy: Základní škola T. G
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Základní pojmy Absolutní a komparativní výhoda
Digitální učební materiál
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Digitální učební materiál
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Soustavy dvou lineárních nerovnic o jedné neznámé
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Digitální učební materiál
Není příloha, jako příloha
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Ing. Veronika Dostálková MBA
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-03
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Digitální učební materiál
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název školy: ZŠ Pardubice - Spořilov
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng. Ivana Drnková Tematický celekEkonomické vzdělávání 3.-4.ročník Ročník4. ročník Datum tvorby Anotace Struktura NH - prezentace Je určena především učitelům. Pedagogové ji mohou promítat na tabuli a jednotlivé výrazy vysvětlovat. Metodický pokynŽák si při hodině vpisuje do předlohy své poznámky Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Struktura národního hospodářství (NH) Odvětví a sektory - ekonomika státu představuje hospodářství všech jejích podniků, domácností a státních institucí Typy odvětví dle náplně činnosti: a) výrobní – průmysl, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, stavebnictví b) nevýrobní – služby: peněžnictví, pojišťovnictví, obchod, cestovní ruch, doprava, spoje - neziskové služby: zdravotnictví, školství, věda, kultura

2.Systém záloh a faktur Rozdělení podniků dle vztahu k přírodním zdrojům: a) primární sektor – jedná se o získávání surovin, materiálů, energií z přírodních zdrojů - těžební průmysl, zemědělství… b) sekundární sektor – zpracovává to, co primární sektor vyprodukuje - zpracovatelský průmysl, výroba a rozvod vody, plynu a elektřiny a stavebnictví

c) terciární sektor – jde hlavně o služby - zdravotnictví, školství, pohostinství, doprava… d) kvartální sektor – věda a výzkum (někdy v terciárním sektoru) Činitelé ovlivňující NH: - přírodní bohatství: nerostné suroviny, kvalita a množství vody, zemědělská půda, klimatické podmínky

- národní bohatství: to, co naši předkové vytvořili - stavby, komunikace, vynálezy… - obyvatelstvo: jeho počet, kulturní úroveň, vzdělání, věková struktura - politický a ekonomický systém Rozdělení podniků v NH dle velikosti: a) podniky velké – zaměstnávají více než 500 zaměstnanců - produkují velkou část výrobků a služeb - zaměstnávají většinu obyvatel

b) podniky střední – počet zaměstnanců = 250 – 500 c) podniky malé – počet zaměstnanců = 25 – 50 - malé a střední podniky rychle reagují na potřeby trhu - obohacují nabídku na trhu a pomáhají vytvářet konkurenční prostředí Monopol: = podnik, který v daném odvětví má výsadní postavení (ovládá jej) - pro spotřebitele tj. nevýhodné, není konkurence, podnik si stanoví vyšší ceny

Obrázky z klipart na webu Office Online