Září 2007 Český telekomunikační úřad “Výzkum Česká pošta 2007” GfK Group CZ Michal Straka září 2007 „VÝZKUM ČESKÁ POŠTA“ Michal Straka 2007.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Advertisements

2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Mapování potřeb regionů ve vztahu k činnosti středisek výchovné péče a zařízení ústavní a ochranné výchovy POHLEDEM PRACOVNÍKŮ ORGÁNŮ SOCIÁLNĚ PRÁVNÍ OCHRANY.
Pohled tisku, názory veřejnosti a vězeňské populace na sankční politiku v ČR Institut pro kriminologii a sociální prevenci Praha Republikový výbor pro.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Lidská společnost digitálního věku
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Město Nový Bydžov Masarykovo nám Nový Bydžov tel: Průzkum potřeb občanů.
EU_62_A_sada 1_11_M_Na poště_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Prezentace.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Virtuální kolega Attavena, o.p.s. Prezentace projektu a návrh implementace jeho nabídky: do systému vzdělávání.
Sociální začleňování seniorů - výzkumné podněty pro praxi TD Vybrané aspekty péče o seniory z hlediska sociálního začleňování podpořeno z programu.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_16_ Téma: pro 4.,5.ročník ZŠ, vytvořeno:
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITA Z EVROPY – chutě s příběhem.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra podnikové strategie Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku.
Výroba přírodní kosmetiky PŘEDMĚT: ŘÍZENÍ PROJEKTŮ, 2015 TÝM ALTEREKO: VEDOUCÍ - MICHAELA DVOŘÁKOVÁ KRONIKÁŘ - DANIELA ŠMÍDOVÁ REFLEKTOR – KVĚTA KUPKOVÁ.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
VZOR prezentace výsledků z kvantitativního výzkumu
Jsou venkovské školy horší než městské?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Aplikace nástrojů marketingového mixu ve vybrané společnosti
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra
EET na konci roku 2016 Praha dne 19. ledna 2016.
Agendy IISSDE z pohledu veřejnosti Možnosti využití internetu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Systém odměňování pracovníků
Vedoucí práce: Ing. Lenka Ližbetinová, Ph.D.
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Psychologie reklama.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Marketingový plán společnosti
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Komunikace se zákazníky ve vybraném podniku Autor práce: Zuzana.
Digitální učební materiál
Město Valašské Meziříčí pro občany Chcete snížit náklady na domácnost
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Výzkum v malých a středních firmách
Zlata Houšková, Vít Richter
Obec Pstruží pro občany
Projekt diplomové práce
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Hodnocení informačního střediska
Prodeji produktu nebo služby
Přijímací řízení pro školní rok 2018/2019.
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Informace pro vycházející žáky a jejich rodiče
Josef Bernard, Renata Mikešová
Přijímací řízení pro školní rok 2019/2020.
Projekt Karmelka: Školní kiosek
Život bez střeva , Praha.
NOVINKY OD BUŘINKY – DUBEN 2016
Jaké jsou obzory digitální Evropy?
Transkript prezentace:

září 2007 Český telekomunikační úřad “Výzkum Česká pošta 2007” GfK Group CZ Michal Straka září 2007 „VÝZKUM ČESKÁ POŠTA“ Michal Straka 2007

září 2007 GfK Group CZČeský telekomunikační úřad “Výzkum Česká pošta 2007” 2 Cíl projektu a metodologie CÍLEM PROJEKTU JE: 1. část  Analýza poskytovaných služeb, znalost služeb, míra využívání služeb  Informovanost o nabízených produktech, preference nových služeb  Mapování využívání konkurenčních služeb 2. část  Spokojenost s poskytovanými službami, vnímání kvality produktů  Loajalita zákazníků, image České pošty  Segmentace zákazníků na základě retenčních boxů a migračního chování METODOLOGIE: MetodaOsobní dotazování Vzorek5 000 respondentů Výběr vzorku Kvótní výběr, reprezentativní pro populaci ČR Termín KvótyPohlaví, věk, vzdělání, region, velikost bydliště MetodaTelefonické dotazování Vzorek3 017 respondentů / firem Výběr vzorku Kvótní výběr, reprezentativní pro firmy v ČR Termín – KvótyVelikost firmy, region Výzkumná část: POPULACE Výzkumná část: FIRMY Zadavatel: Český telekomunikační úřad

září 2007 Český telekomunikační úřad “Výzkum Česká pošta 2007” GfK Group CZ Výsledky výzkumu

září 2007 GfK Group CZČeský telekomunikační úřad “Výzkum Česká pošta 2007” 4 ZNALOST SLUŽEBA VYUŽÍVÁNÍ SLUŽEB Které konkrétní služby České pošty znáte? (spontánní znalost – otevřená otázka) % POPULACE  Většina respondentů si ČP spojuje s listovními službami, balíky a složenkami.

září 2007 GfK Group CZČeský telekomunikační úřad “Výzkum Česká pošta 2007” 5 ZNALOST SLUŽEBA VYUŽÍVÁNÍ SLUŽEB Znáte a popřípadě využíváte uvedené služby ČP? POPULACE Víte o možnosti opakovaného doručení zásilek od ČP k Vám domů?  Doručování zásilek sousedům, zmocněnci adresáta nebo dosílku na jinou adresu zná méně než polovina respondentů, přitom zhruba pětina dotázaných by uvedené služby využila.

září 2007 GfK Group CZČeský telekomunikační úřad “Výzkum Česká pošta 2007” 6 ZNALOST A VYUŽÍVÁNÍ SLUŽEB  V populaci je častější využívání poštovních poukázek, firmy častěji využívají především odesílání balíků a obyčejných i doporučených zásilek.  Velký nepoměr je u firem mezi přijímáním adresných i neadresných reklamních materiálů a jejich odesíláním. FIRMY Které služby ČP využíváte / Vaše firma využívá? Populace využívá jako adresát nejčastěji obyčejné zásilky (47% 1x týdně nebo 1x měsíčně) a složenky (48%). Dvě pětiny respondentů (41%) využívají doporučené zásilky 1x měsíčně nebo 1x čtvrtletně. Nejméně často je využíváno odesílání balíků.

září 2007 GfK Group CZČeský telekomunikační úřad “Výzkum Česká pošta 2007” 7 ZNALOST A VYUŽÍVÁNÍ SLUŽEB obyčejné zásilky doporučené zásilky balíky složenky využívá méněvyužívá více využívá méněvyužívá více FIRMY POPULACE Využití služeb ČP ve srovnání s obdobím před 5 lety Nejčastěji přestali zcela využívat: POPULACE odesílání balíků (14%) FIRMY platba formou složenek (4%) Důvody, proč respondenti přestali služby ČP využívat: Firmy častěji nahrazují uvedené služby internetem a em (obyčejné zásilky 18%, doporučené zásilky 11%). Namísto složenek využívají internet banking nebo bankovní převody (15%).  Službu nepotřebují dominantní důvod  Vysoké ceny u složenek (populace 14%) u dopor. zásilek (firmy 18%)  Konkurence u balíků (firmy 18%)

září 2007 GfK Group CZČeský telekomunikační úřad “Výzkum Česká pošta 2007” 8 ZNALOST A VYUŽÍVÁNÍ SLUŽEB Obyč. zásilky Dopor. zásilky BalíkySloženky Rozhodně nebo spíše se zlepšila kvalita uvedených služeb v porovnání s obdobím před 5 lety … (%) Ačkoli jak populace tak firmy hodnotí kvalitu služeb velmi pozitivně (jako horší než před 5 lety označilo služby ČP 5-10%), u populace klesá jejich využívání POPULACE Roste kvalita služeb, klesá využívání POZITIVNĚ HODNOCENO  Spolehlivost doručení  Rychlost doručení  Jednoduchost formulářů NEGATIVNĚ HODNOCENO  Vhodnost termínů k vyzvednutí  Délka čekání na vyzvednutí  Spolehlivost a rychlost u balíků

září 2007 GfK Group CZČeský telekomunikační úřad “Výzkum Česká pošta 2007” 9 ZNALOST A VYUŽÍVÁNÍ SLUŽEB Delší doba doručení, nižší cena (%) Doručení v den podání, vyšší cena (%)  Firmy by spíše preferovaly služby s doručením ještě v den podání zásilky za vyšší ceny (47%), než prodloužit dobu dodání (21%).  Populace je častěji pro status quo vzhledem k době doručení. Zákazníci však projevili výrazný zájem o doručování zásilek na přesnou hodinu, kterou by si sami zvolili (77%). Zájem o doručování zásilek na přesnou hodinu, kterou by si určil klient: POPULACE Optimální frekvence dodávání zásilek: 5x týdně (76%) 6x týdně (40%) Budoucí trend: Pokles využívání osobní korespondence

září 2007 GfK Group CZČeský telekomunikační úřad “Výzkum Česká pošta 2007” 10 INFORMOVANOST O SLUŽBÁCH Odkud získáváte informace o cenách a produktech za poštovní služby? Ve kterých oblastech konkrétně byste přivítal/a více informací?  Jak populace, tak i firmy čerpají informace nejčastěji dotazem na poště.  Firmy mnohem častěji než populace využívají jako zdroj informační letáky na poště a webové stránky ČP. Máte dostatek informací o službách a produktech ČP? rozhodně ano spíše ano FIRMY POPULACE (86%) (58%)

září 2007 GfK Group CZČeský telekomunikační úřad “Výzkum Česká pošta 2007” 11 WEBOVÉ STRÁNKY ČP FIRMY POPULACE Navštívil/a jste někdy oficiální webové stránky ČP? Jaké informace jste na webu ČP hledal/a? Zákazníci na webu ČP většinou našli, co hledali 93% (rozhodně + spíše ano) 95% FIRMY POPULACE  Firmy využívají častěji webové stránky ČP než populace. To souvisí i s faktem, že zástupci firem obecně častěji využívají internet jako zdroj informací (penetrace internetu u populace je zhruba 45%).

září 2007 GfK Group CZČeský telekomunikační úřad “Výzkum Česká pošta 2007” 12 ZAMĚŘENÍ ČINNOSTI ČP veřejnost (37%) komerce (24%) Činnost ČP je svým zaměřením spíše… veřejnost (48%) komerce (20%) ČD ČT DP ČP ČEZ rozhodně ano spíše ano (POPULACE) rozhodně ano spíše ano (FIRMY) Které z těchto společností mají být dotovány z veřejných prostředků?  Firmy o něco častěji vnímají ČP jako rozhodně nebo spíše službu veřejnosti (48%) než populace (37%).  Pro dotování ČP se vyslovily téměř dvě třetiny firem i populace. FIRMY POPULACE

září 2007 GfK Group CZČeský telekomunikační úřad “Výzkum Česká pošta 2007” 13 VYUŽÍVÁNÍ KONKURENCE Využíváte pro služby, které nabízí ČP některou jinou, konkurenční firmu? FIRMYPOPULACE Uveďte, prosím, názvy firmy/firem, které pro tyto služby využíváte:  Zástupci firem častěji předpokládají v budoucnu využít služeb konkurence v případě balíků (13%) a expresních zásilek (12%).  Podobně je tomu i u populace, expresní zásilky hodlá u konkurence využít 13% zákazníků, balíky 9%.

září 2007 GfK Group CZČeský telekomunikační úřad “Výzkum Česká pošta 2007” 14 SPOKOJENOST FIRMYPOPULACE Rozhodně + spíše spokojeni (%) POBOČKA DORUČOV. PERSONÁL rozhodně spok.spíše spok. POPULACE rozhodně spok.spíše spok. FIRMY  Celkově vykazuje oblast poštovních služeb vysokou míru spokojenosti zákazníků.  Zástupci firem jsou celkově více spokojeni (78%) s činností ČP než populace (72%).

září 2007 GfK Group CZČeský telekomunikační úřad “Výzkum Česká pošta 2007” 15 SILNÉ STRÁNKY: Dostupnost poboček Dostupnost schránek SLABÉ STRÁNKY: Počet otevř. přepážek Celkový počet přepážek SILNÉ STRÁNKY: Kompetentnost Ochota a vstřícnost Přátelské chování SLABÉ STRÁNKY: Dostupnost personálu Rychlost vyřízení služby Schopnost a ochota řešit stížnosti SILNÉ STRÁNKY: Šíře nabídky služeb SLABÉ STRÁNKY: Profesionalita Kvalita Spolehlivost SILNÉ STRÁNKY: Spolehlivost Důvěryhodnost Šíře nabídky služeb SLABÉ STRÁNKY: Reakce na potřeby zákazníků Péče o klienty Kvalita, profesionalita Dobré jméno u spotřebitelů S P O K O J E N O S T Pobočky Personál IMAGE Firmy Populace

září 2007 GfK Group CZČeský telekomunikační úřad “Výzkum Česká pošta 2007” 16 SPOKOJENOST % CS % POBOČKY PERSONÁL malé pobočky do 1000 domácností střední pobočky domácností velké pobočky Nad 5000 domácností

září 2007 GfK Group CZČeský telekomunikační úřad “Výzkum Česká pošta 2007” 17 SPOKOJENOST – STÍŽNOSTI / REKLAMACE Jak jste byli spokojeni s vyřízením stížnosti? SPOKOJENOST NESP. Podal/a jste někdy stížnost / reklamaci na činnost ČP? Podala Vaše firma stížnost/ reklamaci na činnost ČP? Jak jste byli spokojeni s vyřízením stížnosti? SPOKOJENOST NESP. POPULACE FIRMY

září 2007 GfK Group CZČeský telekomunikační úřad “Výzkum Česká pošta 2007” 18 VÝHRADY K ČINNOSTI ČP POPULACE FIRMY Hlavní výtky se týkají dlouhé čekací doby, front, pomalosti vyřízení služby a v některých případech i neochoty personálu, u populace i vysokých cen

září 2007 Český telekomunikační úřad “Výzkum Česká pošta 2007” GfK Group CZ Shrnutí hlavních výsledků

září 2007 GfK Group CZČeský telekomunikační úřad “Výzkum Česká pošta 2007” 20 Lidé si spojují ČP především s doručováním obyčejných i doporučených zásilek, balíků a složenek ČP vnímána spíše jako služba veřejnosti s nárokem na dotace z veřejných rozpočtů Do budoucna bude klesat objem osobní korespondence, u firem poklesne využívání složenek U populace klesá využívání služeb za posledních 5 let, u firem roste.Desetina zákazníků z řad populace využívá konkurenční firmu, u firem je to téměř polovina Firmy jsou o nabídce ČP informovanější než populace, chybí především informace o cenách služeb a produktů Shrnutí

září 2007 GfK Group CZČeský telekomunikační úřad “Výzkum Česká pošta 2007” 21 Vysoká spokojenost v sektoru poskytování poštovních služeb, nejlépe hodnoceny malé pobočky Silnými stránkami ČP je šíře nabídky služeb, dostupnost poboček, ochota, vstřícnost a přátelské chování personálu, kompetentnost Slabými stránkami ČP je počet otevřených přepážek, rychlost vyřízení služby, dostupnost personálu, schopnost a ochota řešit stížnosti U populace je loajalita silněji vázána na spokojenost Shrnutí

září 2007 Český telekomunikační úřad “Výzkum Česká pošta 2007” GfK Group CZ DĚKUJEME ZA POZORNOST