Předmět: ČESKÝ JAZYK Ročník: 3. Tematický okruh: JAZYKOVÁ VÝCHOVA Název učiva: VĚTA, SLOVO, SLABIKA, HLÁSKA Tato prezentace je spolufinancována Evropským.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potraviny pro léto a zimu ZDRAVÍ, BEZPEČÍ. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Advertisements

Hody, hody doprovody TRADICE. Ve kterém ročním období jsou Velikonoce. 2 Léto Zima Podzim Jaro.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640 Autor: Mgr. Helena Roflíková Název: VY_32_INOVACE_16_I.Čj5_SLABIKY DĚ,TĚ,NĚ Téma: Slabiky.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_010 Šablona: Název školy: Základní škola Panenský Týne Panenský Týnec 166.
Jaro na statku FARMÁŘ A JEHO PRÁCE. Čtyři roční období.
VY_32_INOVACE_Šev_II_17 SLABIKÁŘ 17 – Ř, Š Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Práce s pohádkou Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1 Jak pejsek s kočičkou.
DUM - Digitální Učební Materiál
Název učiva: BEDŘICH SMETANA
Procvičování písmen N, D
Hmyzí hotel Kde kdo bydlí?.
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
DOBROTY… …NEJEN SLADKÉ.
Název školy: Základní škola, Husova 276, Podbořany, okres Louny Autor:
Cirkusová zvířátka - hláska na začátku slova
Tematický okruh: CHEMIE A SPOLEČNOST Název učiva: „ŽIVOT IGELITKY“
AUTOR: Jiřina Dáňová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Druhy vět - tázací
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Zdeňka.
Hrátky s čerty čert, anděl a Mikuláš.
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
Velikost nářadí.
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník
Poznávání zvuků kolem nás
Druhy vět – jejich rozdělení
Autor: Mgr. Dana Bednářová Datum: Název: VY_32_INOVACE_05_Český jazyk
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
VELIKONOCE KRASLICE.
Český jazyk 2 . ročník PŘEHLEDY
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace O PERNÍKOVÉ CHALOUPCE Název : VY_32_inovace_13 - ČJ – O perníkové.
NÁŘADÍ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_15_VĚTA, SLOVO, SLABIKA, HLÁSKA, PÍSMENO
Logopedie P - L JAZYK A ŘEČ.
AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 19 Český jazyk 1.ročník
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Život v rybníce Jana Kučerová.
VY_32_INOVACE_Šev_II_19 SLABIKÁŘ 19 – Ď, Ť, Ň
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
POVOLÁNÍ.
Okruh: Grafomotorická cvičení Učební materiál č. 5: Spojování zvířat
DUM - Digitální Učební Materiál
Autor: Kouglová Rita Název : VY_32_INOVACE 14C_07 Téma Zimní příroda
Zvířata domácí, volně žijící a exotická
Má země Česká republika.
CIRKUS orientace.
HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
PRSTOVÉ POČÍTÁNÍ.
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
Sklizeň cukrové řepy Podzimní práce na poli.
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
VY_32_INOVACE_20 20 Závěrečné opakování autor: Mgr. Jana Kobylková
Exotická zvířata se stejnou hláskou na začátku
Polytechnika v dětské literatuře
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Poznatky ze života zvířat
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Množství, symbol Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Řešení problémů, učení Jemná motorika, koordinace ruky a oka.
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
Transkript prezentace:

Předmět: ČESKÝ JAZYK Ročník: 3. Tematický okruh: JAZYKOVÁ VÝCHOVA Název učiva: VĚTA, SLOVO, SLABIKA, HLÁSKA Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Název projektu: Všichni máme stejnou cestu, registrační číslo: CZ.1.07/1.2.08/

VĚTA – SLOVO - SLABIKA - HLÁSKA ( PÍSMENO) Věta se skládá ze slov. Máma čte pohádky. Slova se skládají ze slabik. Má-ma čte po-hád-ky. Slabiky se skládají z hlásek. M-á-m-a č-t-e p-o-h-á-d-k-y. 3 SLOVA 6 SLABIK 14 HLÁSEK

PŘI PSANÍ PÍŠEME NA ZAČÁTKU VĚTY VELKÉ PÍSMENO. Budulínek žil v chaloupce u lesa. Byl Budulínek poslušný? Nikomu neotvírej! NA KONCI VĚTY PÍŠEME TEČKU, OTAZNÍK NEBO VYKŘIČNÍK.. ? ! ČTI VĚTY VĚTA

 Doplň věty podle obrázků. 1.U boudy štěká. 2. Na dvoře kokrhá. 3. V ohradě řehtá. 4. V chlívku chrochtá.  Jsou to věty oznamovací? ANO

 Odpověz na otázky. 1. Kdy sáňkujeme? 2. Kdy pouštíme draky? 3. Kdy kvetou sněženky? 4. Kdy trháme jahody? V zimě. V létě. Na jaře. Na podzim.  Jsou to věty tázací? ANO

Pozor děti! Chraň zvířata!  Přečti věty! Seď rovně!  Jsou to věty rozkazovací? ANO

Za větou oznamovací píšeme tečku. Za větou tázací píšeme otazník. Za větou rozkazovací píšeme obvykle tečku, při důrazném rozkazu vykřičník. PAMATUJ. ?. !

jablko hruška Pojedu na výlet. Čtu pohádky. banán švestka SLOVO věty.

 Spočítej počet slov ve větě.  Přiřaď kostky. 1. Čteš pohádky? 2. Bajaja byl udatný princ. 3 Byl Budulínek poslušný? 4. Koblížek vyskočil lišce na nos

 Přiřaď jednotlivá slova vět do vlaku. Jelenmělzlatéparohy. Princezničkanabále.  Která věta je v prvním vlaku?  Spočítej slova ve větách

SLABIKA  Ze slabik slož slova. ko sek žá ba koč ka pej za  Podařilo se? Koza, žába, pejsek, kočka

HLÁSKA ( PÍSMENO)  Vytvoř co nejvíce slov (názvy zvířat) z těchto písmen. K E M Y A Ř U Z Í C J Š

ŘEŠENÍ  Spočítej písmena ve slově SLON 4 KUŘE 4 ZAJÍC 5 MYŠ 3