Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, 509 01 Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.3750 NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, 509 01 Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.3750 NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a."— Transkript prezentace:

1 NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a práce s informacemi ČÍSLO A NÁZEV KLÍČOVÉ AKTIVITY I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti AUTOR Mgr. Ema Koťátková PŘEDMĚT Český jazyk NÁZEV DUM Druhy vět ROČNÍK 2. ČÍSLO MATERIÁLU VY_12_INOVACE_1_03_CJ DATUM TVORBY ANOTACE Materiál slouží k výuce o větách, slovesech a druzích vět

2 Své myšlenky vyjadřujeme slovy:
Věta: Na začátku věty píšeme velké písmeno. Máme se všichni dobře. Na konci věty píšeme: . ? !

3 Můj bratr četl hezkou knížku. Můj bratr četl včera hezkou knížku.
V každé větě bývá slovo, které vyjadřuje, co osoby, zvířata nebo věci dělají. (SLOVESO) Zahrajeme si na stavitele pyramid: Četl. Bratr četl. Bratr četl knížku. Můj bratr četl knížku. Můj bratr četl hezkou knížku. Můj bratr četl včera hezkou knížku.

4 Věty Mezi větami děláme krátkou přestávku. Každá věta má svou melodii.
Aleš nese batůžek. Co má v batůžku? Každá věta má svou melodii. Svítí sluníčko. Pojď ven Kubo! Kde jsi? Konce vět poznáme podle melodie. Tatínek ryje záhony. Kolik je hodin?

5 OZNAMOVACÍ = . OZNAMOVACÍ VĚTA O . Někomu něco oznamujeme.
Máme se všichni dobře. Na konci věty hlas klesá. melodie Na konci věty oznamovací píšeme tečku. OZNAMOVACÍ = .

6 OZNAMOVACÍ VĚTA O . V lese jsme viděli lišku .
Odpověz na otázky: Které předměty máte ve škole? Co budeš dělat dnes odpoledne? melodie V lese jsme viděli lišku . Les je domovem spousty zvířátek .

7 TÁZACÍ = ? TÁZACÍ VĚTA T ? Větami tázacími se na něco ptáme.
Tvoříme otázky: Rozumíš ptačí řeči? Které stromy mají jehličí? Na konci věty píšeme ? TÁZACÍ = ?

8 TÁZACÍ VĚTA T ? Má vítr píšťalku? Proč nemám tykadla?
Co dělá hlas na konci první věty? Klesá nebo stoupá? Co dělá hlas na konci druhé věty? Klesá nebo stoupá? Na kterou otázku můžeš odpovědět ano/ne? melodie Kterou písničku máš rád? ?

9 ROZKAZOVACÍ VĚTA R ! Větami rozkazovacími něco rozkazujeme, přikazujeme nebo zakazujeme. Chovejte se v lese tiše! melodie Ukončete výstup a nástup. Řekni 3 příkazy a 3 zákazy, které vám dávají rodiče. Najdi doma v návodu na jakýkoliv elektrický spotřebič věty rozkazovací. TÁZACÍ = ?

10 PŘACÍ VĚTA P . ! Větou přací vyslovujeme přání:
Doplň věty podle obrázků: Kéž by ……. . Ať …… ! Nechť ……. . Kdybych …… .

11 Zahrajeme si na rybáře:
. O Proč máš zelené triko Rád se procházím Kéž by už nepršelo Počkej na mě Přijdeš brzy Ve středu jdeme plavat Neutíkej Chtěl bych mít pejska Budu si číst ? T ! . R . P

12 Použitá literatura: Geržová, M., Fukanová, J., Český jazyk 2 nově, 1. Díl. NOVÁ ŠKOLA, s.r.o., Brno, ISBN Bednářová, J., Psaní s hraním. Pedagogicko-psychologická poradna, Brno, 1999. Zdroj obrázků: Galerie Klipart MS Office


Stáhnout ppt "NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, 509 01 Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.3750 NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a."

Podobné prezentace


Reklamy Google