2. Seminář krajských S3 manažerů Praha, 26. června 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příprava OP VVV (věda, výzkum, vzdělávání)
Advertisements

Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Souhrnná informace o přípravě OP Výzkum, vývoj a vzdělávání 6. 6
OP VVV Ostrava,
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
ESF V ČR OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Pozice Prahy v podpoře VaVaI z evropských fondů v období Mgr. Zdeňka Bartošová vedoucí oddělení metodiky a strategie odbor evropských fondů.
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Řídicí výbor OP VVV jednání Řídicího výboru Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Evropský sociální fond v ČR
Operační program Rozvoj lidských zdrojů (OP RLZ).
Třetí role vysokých škol - spolupráce s průmyslem a soukromým sektorem 10. zasedání předsednictva Rady VŠ 22. března 2007 V. Kebo, B. Tremlová.
Lenka Míkovcová10. března Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Lenka Míkovcová.
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Podpora podnikání ze SF EU OP Podnikání inovace Globální cíl: zvýšit do konce programovacího období konkurenceschopnost české ekonomiky a.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Prioritní osa 4 Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání jednání Řídicího výboru Operačního programu Výzkum,
Výzkum, vývoj a vysoké školy Mgr. et Mgr. Tomáš Hruda.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
PRIORITNÍ OSA 1 Posílení výzkumu, technologického rozvoje a inovací
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora VaVaI v rámci Operačního programu Podnikání.
Konference INOVACE JE ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Brno,
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
OP VVV. Aktuální stav OP VVV byla finální verze OP VVV po vypořádání připomínek znovu předložena Evropské komisi zaslán programový.
Výzvy PO1 Téma výzvySpecifický cíl Žadatel Alokace na výzvu Předpokládaný termín vyhlášení Strategické řízení VaVaI na národní úrovni specifický cíl 4.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Mgr. Jitka Baťková Odbor přípravy OP VVV.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Srovnání současného a budoucího programovacího období v ČR Ing. Jarmila Modrá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 8. listopadu 2006.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Operační program Praha - Adaptabilita odbor fondů EU, Magistrát hl. m. Prahy Operační program Praha - Adaptabilita Možnosti čerpání z ESF v.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Konference „Další profesní vzdělávání“ Pardubice 26. září 2006 Mgr. Jaroslava Barbara Sporková Evropské strukturální fondy v České republice v období 2007.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
Využívání Evropského sociálního fondu v oblasti vzdělávání v letech Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR Schola Nova, Praha
Možnosti podpory celoživotního učení v programech financovaných Evropskou unií Ing. Marek Mora Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 10. května.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
1 Systémový rámec terciárního vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Individuální projekty národní Skupiny pro výzkum a vysoké školství.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
Integrovaný regionální operační program
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
OP VVV.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Polytechnické vzdělávání v praxi
Transkript prezentace:

2. Seminář krajských S3 manažerů Praha, 26. června 2013

Vývoj přípravy programového období S3

Cíle a obsah OP výzkum, vývoj a vzdělávání Hlavní cíl Urychlit strukturální posun ČR směrem ke znalostní ekonomice poháněné lidským kapitálem prostřednictvím investic do rozvoje základů znalostní ekonomiky Vize Znalostní ekonomika založená na: 1) Zvýšení kvality vzdělávání a lidských zdrojů 2) Zvýšení produkce kvalitních výsledků výzkumu a jejich transformace do inovací a konkurenční výhody českých firem 3) Využití regionálních konkurenčních výhod prostřednictvím tzv. inteligentní specializace

Co chceme změnit?  Rozvoj národního inovačního systému je vnímán jako hlavní pilíř konkurenceschopnosti ČR v budoucnosti  Rozvoj systému závisí především na: Vzdělávacím systému Podnikatelském duchu a podnikavosti lidí a jejich schopnosti inovovat Vysoce kvalitním výzkumu a vývoji (základní zdroj nových poznatků a základ kvalitního terciárního vzdělávání). Podnikatelském prostředí a struktuře průmyslu Inovační výkonnost členských států EU (IUS 2013)

Provazba se strategií EU 2020 a ET 2020 Zvyšování kvality vzdělávání Inteligentní růst – rozvoj ekonomiky založené na znalostech a inovacích Růst podporující začlenění – ekonomika s vysokou zaměstnaností, vyznačující se hospodářskou, sociální a územní soudržností Realizovat celoživotní učení a mobilitu Zvýšit kvalitu a efektivitu ve vzdělávání a odborné přípravě Podporovat rovnost, sociální soudržnost a aktivní občanství Zlepšit kreativitu a inovace, vč. podnikání, na všech úrovních vzdělávání a odborné přípravy Udržitelný růst – konkurenceschopná ekonomika založená na ekologii a efektivním využití zdrojů Zvyšování výkonnosti VaV Evropa 2020 Priority ET 2020 Strategické cíle OP VVV

Struktura prioritních os OP VVV PO 1 Posilování kapacit pro kvalitní výzkum PO 2 Rozvoj podmínek pro využití výzkumu jako zdroje dlouhodobé konkurenční výhody PO 4 Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání PO 3 Rozvoj vysokých škol PO 5 Technická pomoc

Prioritní osa 1 – Posilování kapacit pro kvalitní veřejný výzkum (ERDF) Tematický cíl: 1. Posílení výzkumu, technologického rozvoje a inovací Investiční priorita: Posilování výzkumné a inovační infrastruktury a kapacit pro rozvoj vynikající úrovně výzkumu a inovací a podpora odborných středisek, zejména těch, jež jsou předmětem celoevropského zájmu Specifické cíle odpovídající dané investiční prioritě: 1. Posílit excelenci ve výzkumu 2. Zlepšit podmínky pro kvalitní výzkum na VŠ a výuku spojenou s výzkumem

Prioritní osa 1 – Posilování kapacit pro kvalitní veřejný výzkum (ERDF) Hlavní cílové skupiny:  studenti VŠ  akademičtí a ostatní pracovníci VŠ  pracovníci výzkumných organizací  pracovníci veřejné správy v oblasti VaVaI  pracovníci médií Určení typů příjemců, kteří budou podporováni:  vysoké školy podle zákona č. 111/1998 Sb.  veřejné výzkumné instituce dle zákona č. 341/2005 Sb.  další výzkumné organizace podle zákona č. 130/2002 Sb.  orgány státní správy  orgány regionální a obecní samosprávy  odborné a vědecké knihovny  muzea  soukromé podniky, včetně zahraničních, v rámci 10% flexibility

Prioritní osa 2 – Rozvoj prostředí pro využití výzkumu jako zdroje dlouhodobé konkurenční výhody (ERDF) Tematický cíl: 1. Posílení výzkumu, technologického rozvoje a inovací Investiční priorita: Podpora podnikových investic do inovací a výzkumu a vytvářením vazeb a součinnosti mezi podniky, středisky výzkumu a vývoje a vysokoškolským vzděláváním, zejména vývoje produktů a služeb, přenosu technologií, sociálních inovací a aplikací veřejných služeb, stimulace poptávky, vytváření sítí, klastrů a otevřených inovací prostřednictvím inteligentní specializace, podpora technického a aplikovaného výzkumu, pilotních linek, opatření k včasnému ověřování produktů, schopností vyspělé výroby a prvovýroby v oblasti klíčových technologií a šíření technologií pro všeobecné použití. Specifické cíle odpovídající dané investiční prioritě: 1.Posílit orientaci výzkumu na prioritní oblasti společenských výzev včetně průřezových technologií 2.Zvýšit spolupráci výzkumných organizací s aplikační sférou vedoucí k efektivnímu využití výsledků výzkumu v praxi 3.Iniciovat a rozvinout proces inteligentní specializace v regionech

Prioritní osa 2 – Rozvoj prostředí pro využití výzkumu jako zdroje dlouhodobé konkurenční výhody (ERDF) Určení typů příjemců, kteří budou podporováni:  vysoké školy podle zákona č. 111/1998 Sb.  veřejné výzkumné instituce dle zákona č. 341/2005 Sb.  další výzkumné organizace dle zákona č. 130/2002 Sb.  subjekty státní správy a územní samosprávy (v případě PCP), přímo řízené organizace a organizační složky státu  další soukromoprávní subjekty (zejména oborová sdružení, asociace, organizace pověřené tvorbou a implementací S3 v regionech apod.)  podniky  příspěvkové organizace  nestátní neziskové organizace Hlavní cílové skupiny:  pracovníci výzkumných organizací  studenti VŠ  pracovníci VŠ  veřejné výzkumné instituce  podniky  subjekty územní samosprávy  nestátní neziskové organizace  organizační složky státu

Prioritní osa 3 – Rozvoj vysokých škol (ESF) Tematický cíl: 10. Investice do vzdělávání, dovedností a celoživotního učení Investiční priorita: Zlepšování kvality, účinnosti a otevřenosti terciárního a rovnocenného vzdělávání, aby se zvýšila účast a úrovně dosaženého vzdělání Specifické cíle odpovídající dané investiční prioritě: 1. Zvýšení kvality vzdělávání na VŠ a jeho relevance pro potřeby trhu práce 2. Zvýšení účasti studentů se specifickými potřebami a ze socio- ekonomicky znevýhodněných skupin na vysokoškolském vzdělávání, snížení studijní neúspěšnosti 3. Zatraktivnit celoživotní vzdělávání na vysokých školách a zvýšit účast, zejména v rámci dospělé populace 4. Nastavení a rozvoj systému hodnocení a zabezpečení kvality a strategického řízení VŠ

Prioritní osa 3 – Rozvoj vysokých škol (ERDF) Tematický cíl: 10. Investice do vzdělávání, dovedností a celoživotního učení Investiční priorita: Investice do vzdělávání, dovedností a celoživotního učení rozvíjením infrastruktury pro vzdělávání a odbornou přípravu Specifické cíle odpovídající dané investiční prioritě: 1. Zkvalitnění vzdělávací infrastruktury na vysokých školách za účelem profilace vysokých škol, zlepšení přístupu znevýhodněných skupin a zvýšení otevřenosti vysokých škol pro potřeby celoživotního vzdělávání

Prioritní osa 3 – Rozvoj vysokých škol (ERDF/ESF) Určení typů příjemců, kteří budou podporováni:  vysoké školy podle zákona č. 111/1998 Sb.  veřejné výzkumné instituce dle zákona č. 341/2005 Sb. (v roli partnera projektu)  další výzkumné organizace podle zákona č. 130/2002 Sb. (v roli partnera projektu). Hlavní cílové skupiny:  studenti VŠ  účastníci celoživotního vzdělávání  žáci ZŠ a SŠ (v případě vytvářených partnerství VŠ nebo institucí VaV s příslušnými školami), zájemci o studium na VŠ  akademičtí a ostatní pracovníci VŠ  pracovníci výzkumných organizací

Prioritní osa 4 – Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání (ESF) Tematický cíl: 10. Investice do vzdělávání, dovedností a celoživotního učení Investiční priorita: Předcházení předčasnému ukončování školní docházky a jeho omezování, podpora rovného přístupu ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Specifické cíle odpovídající dané investiční prioritě: 1. Rozvoj inkluzívního vzdělávání 2. Zvýšení kvality a otevřenosti předškolního vzdělávání včetně usnadnění přechodu dětí na ZŠ 3. Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích 4. Rozvoj systému hodnocení kvality a strategického řízení ve vzdělávání 5. Zkvalitnění pregraduální přípravy pedagogických pracovníků 6. Zvyšování kvality odborného vzdělávání včetně posílení jeho relevance pro trh práce

Prioritní osa 4 – Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání (ESF) Určení typů příjemců, kteří budou podporováni:  školy a školská zařízení  OSS a OPŘO  nestátní neziskové organizace  vysoké školy  kraje  právnické osoby působící ve vzdělávání, v kariérovém poradenství (na úrovni systému, sociálního partnerství, přímého vzdělávání nebo výzkumu)  zřizovatelé škol a školských zařízení  dobrovolné svazky obcí  zaměstnavatelé Hlavní cílové skupiny:  děti a žáci, studenti VOŠ  studenti VŠ (budoucí pedagogičtí pracovníci)  akademičtí pracovníci vzdělávající budoucí pedagogické pracovníky  pedagogičtí pracovníci  rodiče dětí a žáků  zaměstnanci veřejné správy působící ve vzdělávání nebo ovlivňující vzdělávání  pracovníci organizací působících ve vzdělávání a poradenství

Harmonogram přípravy OP VVV – předpoklad do  předložení nové verze programu MMR do  předložení návrhu programu MMR do  předložení úplného návrhu Dohody o partnerství (MMR) do  předložení návrhu operačního programu vládě ČR (MŠMT) následně: předložení EK

Děkuji za pozornost.