Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Styly řízení v hotelnictví Ročník / obor studia:IV.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Advertisements

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Publicita v hotelnictví.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Družstvo, státní podnik, konsorcium. Obsah výkladu 1.Družstvo 2.Státní podnik 3.Otázky a úkoly.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Daně Co si myslíš o daních ty? Je v pořádku, že existují?
Co to je, když se řekne „FRANCHISING“? Petra Dillingerová SŠ KNIH, o.p.s.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Hospodaření s oběžným majetkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Švejdová. Dostupné z Metodického portálu cz,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Kapitálové OS – Společnost s ručením omezeným Ročník.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_251_TÉMA_ Zaměstnanec ve firmě Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Kapitálové OS – Akciová společnost Ročník / obor studia:II.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
EU_62_A_sada 1_11_M_Na poště_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Prezentace.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
EU_62_A_sada 1_03_M_Vznik peněz_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255_TÉMA_ Rezervy a fondy Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchod, trh Základy hospodaření.
Banky, vklady, úvěry, půjčky z hlediska občana 2 – Půjčky apod.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
Pracovně právní vztahy
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Spolupráce průvodce cestovního ruchu s cestovní kanceláří
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Mezinárodní hotelnictví
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
VY_62_INOVACE_ – Monetární politika Autor Ing. Hana Sůvová
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  15
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Odměňování zaměstnanců
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
PRACOVNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M.
Místní poplatek z ubytovací kapacity
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Styly řízení v hotelnictví Ročník / obor studia:IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 640 Klíčová slova: Manažerská smlouva, franchising, rezervační a marketingová síť. Anotace: Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele na téma: Styly řízení v hotelnictví.

Styly řízení v hotelnictví

Hotely a hotelový řetězec Hotely jsou vzájemně propojené různou úrovní spolupráce, typu poskytovaných služeb a vlastnických vztahů. Pro hotelové značky bývá společný typický výcvik zaměstnanců, propagace, vybavení hotelů, společný informačně-rezervační systém, marketing atd. Snahou všech hotelových řetězců je vzájemná spolupráce mezi hotely a z toho plynoucí úspora nákladů.

Vznik hotelových řetězců Na základě manažerské smlouvy dosazením manažera do zařízení, která nejsou ve vlastnictví. Manažerská smlouva umožňuje oddělit vlastníka a vlastní provoz. Vlastnické právo dává možnost pověřit někoho dalšího řízením ubytovacího zařízení.

Vznik hotelových řetězců Franchisingem franchisa je uspořádání, ve kterém vlastník ochranné známky, obchodního jména poskytuje licenci, a to za specifických podmínek nebo omezení pro užívání ochranné známky, obchodního jména pro prodej zboží nebo služeb. Nákupem hotelů. Vytvoření řetězce na základě dohody.

Provoz hotelů v hotelnictví V současné době lze v hotelnictví provoz hotelů zajistit následujícími způsoby: Nezávislý hotel Hotel nebo hotely, které jsou provozovány nezávisle na jiném hotelovém subjektu. Tento stav má vliv na know-how, marketing a rezervace, které nejsou zajišťovány žádným globálním distribučním systémem.

Provoz hotelů v hotelnictví Rezervační systém Hotel nebo hotely, které za (zpravidla) roční členský poplatek využívají výhod celosvětového rezervačního systému. Kromě členského poplatku hradí určitou částku za každou rezervaci. Nemohou využívat žádné obchodní jméno, pouze mohou uvádět své členství v propagačních materiálech. Např.: Top International Hotels, Key System, Utell

Provoz hotelů v hotelnictví Rezervační a marketingový systém, síť Hotel nebo hotely, kterým členství v určité skupině hotelů přináší kromě možnosti využívání známého obchodního jména a celosvětového rezervačního systému také další služby mateřské společnosti. Takovými službami se rozumí zejména marketingové aktivity (společné direktoráře atp.). Za členství se platí roční paušální poplatky, rezervační poplatky a příspěvky na konkrétní marketingové aktivity Např. Best Western

Provoz hotelů v hotelnictví Smlouva o řízení Hotel nebo hotely jsou řízeny a provozovány manažerskou hotelovou společností, přičemž nemovitost je majetkem jiného subjektu. Vlastník předává manažerské firmě na základě smlouvy o řízení objekt k řízení a každoročně s ním sjednává rozpočet, podle kterého je manažer povinen hotel provozovat. Manažerská firma s sebou přináší vlastní know-how a obvykle i obchodní známku a rezervační systém. Tato forma spolupráce nahrazuje nájemní smlouvu. Vlastník platí za tyto služby základní a motivační odměnu (podíl na zisku) manažerské společnosti. Ostatní poplatky jako např. rezervační bývají v takové situaci součástí běžných nákladů hotelu. Např. Marriott Prague, SAS Radisson Alcron Praha, Mövenpick Prague

Provoz hotelů v hotelnictví Franchisový systém Hotel nebo hotely, které průběžně dostávají od mateřské společnosti řetězce komplexní služby a přitom využívají ochrannou hotelovou známku globálního významu. Systém zahrnuje celosvětový rezervační systém, manuály řízení a školení standardu kvality (počáteční, průběžná a vzdělávací), marketing včetně reklamních kampaní, obchod s rezervačními centrálami, centrální nákup (slevy u dodavatelů, obvykle nižší poplatky za akceptaci platebních karet atp.), kontroling a samozřejmě poradenství (interní publikace, kontakty, regionální a celosvětové konference, pre-opening poradenství atp.). Za uvedené služby je hrazen: vstupní poplatek, marketingový poplatek, royalty poplatek (poplatek za známku) rezervační poplatky. Např. Choice Hotels International, Sun Hotels, Ibis, Holiday Inn, InterContinental

Kontrolní otázky: 1. Jakými způsoby vznikají hotelové řetězce? 2. Vysvětlete podstatu všech způsobů provozu hotelů a hotelových řetězců.

Použitá literatura KŘÍŽEK, Felix a Josef NEUFUS. Moderní hotelový management. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 195 s. ISBN BERÁNEK, Jaromír a Pavel KOTEK. Řízení hotelového provozu. 4. přepracované vydání. Praha: Grada, ISBN