Počítačové hry, jejich dělení, vliv na žáky a možnosti uplatnění ve výuce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co nabízíme ve šk. roce Co nabízíme ve šk. roce Co nabízíme ve šk. roce Co nabízíme ve šk. roce MATEMATIKA Kroužek matematických.
Advertisements

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání
Požadavky k získání známky
Flash – interaktivní aplikace a prezentace
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Komenský by se radoval aneb škola hrou
Klíčová aktivita 01 Příprava budoucích lektorů pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_400_Počítačové hry AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM:
Integrace na pilotních školách Zkušenosti z Gymnázia v Rumburku Gymnázia Jana Keplera v Praze.
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
VÍTÁME VÁS u přijímacího řízení pro školní rok 2014/2015 Praktická škola jednoletá Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
MASARYKOVA UNIVERZITA FAKULTA SOCIÁLNÍCH STUDIÍ KATEDRA PSYCHOLOGIE
Psychologie koučování
Základní škola, Březinská 1702, Vlašim
Západočeská univerzita v Plzni
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Předmět INFORMATIKA nás učí orientovat se v množství informací
Vítejte na zápisu prvňáčků na 31.ZŠ. Gymnastika Házená Lední hokej Judo Běh na lyžích Basketbal Cvičení pro předškoláky Posilovna Aerobic Sportovní aktivity.
HRAJEME SI NA CUKRÁŘKU. KDO JE CUKRÁŘKA? PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
CO POTŘEBUJE FOTBALISTA Bc. Tereza Michalcová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
PŘEDMATEMATICKÁ OBLAST 3 Použité odkazy Obrázky: vlastní zdroje.
PIKTOGRAMY Den předškoláka. CESTA DO ŠKOLKY ZNÁŠ TYTO PIKTOGRAMY? DOKÁŽEŠ JE,,ČÍST“?
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Příčiny neúspěchu žáků Jana Míková. John Holt: „Proč děti neprospívají“ John Holt: „Proč děti neprospívají“ Bojí se, nudí a jsou zmatené Bojí se, nudí.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Šachy do škol Projekt Šachového svazu ČR. O projektu: Šachy jsou součástí školních osnov ve více než 30 zemích světa Na základě řady studií přijal v roce.
kurzy tenisu pro děti z mateřských a základních škol
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Výstražné tabulky Zábavná hra.
Oheň, jak ho vidí děti. ZDRAVÍ, BEZPEČÍ.
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Šachový kroužek DDM Větrník
Konflikt, koření života
POŘADÍ V OBLÉKÁNÍ sebeobsluha.
Logopedie R - Ř JAZYK A ŘEČ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
Hodinář – vyprávěj, co potřebuje ke své práci
Vnímání, pozornost, soustředěnost, paměť
Polytechnické vzdělávání v DVPP VISK seminář KAP Středočeského kraje
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
Dopravní prostředky.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Vývoj motýla Vnímání.
Diagnostika dítěte předškolního věku II.
ŽIVLY VODA, OHEŇ, ZEMĚ, VZDUCH.
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
Skupenství Fyzika.
Psychologie koučování
HLEDEJ VÝROBKY K RŮZNÝM PROFESÍM.
Jak se upravit do divadla
Strom, kdopak tu žije příroda.
EXOTICKÁ ZVÍŘÁTKA – skládání obrázků
Človíček a jeho tělo zdraví.
Zvuky zvířat Sluchové vnímání.
Obrázkové čtení Jazyk a řeč, poznávací schopnosti, myšlenkové operace, jemná motorika, koordinace ruky a oka.
Školní vzdělávací program
Pozornost, soustředění, paměť
STOLOVÁNÍ sebeobsluha.
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Transkript prezentace:

Počítačové hry, jejich dělení, vliv na žáky a možnosti uplatnění ve výuce

Rozdělení her akční počítačové hry závodní hry, simulátory sportovní hry v běžné výuce na ZŠ je nelze využít najdou se ovšem vyjímky - simulátory lze použít pro výuku v autoškole, ve výuce dopravní výchovy, pro ukázky řešení nestandardních situací Skupina her vyžadujících rychlost a schopnost reakce:

Rozdělení her Skupina her využívajících schopnosti logického myšlení strategické počítačové hry výukové počítačové hry strategické hry nejsou určené obvykle primárně pro výuku, ale protože vyžadující po hráči schopnost uvažovat a vyvarovat se zbrklých a neuvážených rozhodnutí, lze je v některých předmětech využít například skupina her Civilization, Age ofEmpires nebo The Sims žákům ukazuje ekonomické a sociální vztahy ve společnosti další možnosti uvádí například Tomáš Tománek ve své rešerši na vývoj počítačových her

Jiné možnosti kategorizace her dle míry interaktivity interaktivní bez interaktivních prvků dle úrovně vzdělání – MŠ, ZŠ, SŠ dle úrovně zpětné vazby zpětnovazební bez zpětné vazby dle organizovanosti vzdělání pro školní výuku pro samostudium podle počtu uživatelů podle on-line – off-line funkčnosti stupně ZŠ.

Výukové počítačové hry Akční čeština – fy Sarsoft - Mistr rovnic – fy Softer - Jak krtek ke kalhotkám přišel, Jak se žije papíru – eko sdružení Tereza - Šikula – veselé písmenka Enigeo – vlajky a státy - nebo-domacnost-vyukove-programy-c-1108.htmlhttp:// nebo-domacnost-vyukove-programy-c-1108.html určené především pro žáky nižších ročníků zábavnou formou se seznamují například s vlastivědou nebo historií, s jazyky nebo matematikou obvykle jsou vytvořeny tak, aby umožňovaly samostudium a v případě neúspěchu motivovaly žáky k opakování zábavného testu

Vliv her na rozvoj osobnosti dítěte odklon dítěte od skutečného světa, nebezpečí vytváření virtuální reality snižování fyzické vyspělosti a tělesné odolnosti poškozování zraku, nesprávný tělesný vývin při hraní her dochází obvykle pouze k bezúčelnému utrácení času, který se často promítá ve sníženém prospěchu děti nečtou, nezískávají všeobecné informace, které budou potřebovat pro budoucí praktický život Zápory

Vliv her na rozvoj osobnosti dítěte výuka je efektivnější, při hře si dítě lépe zapamatuje postupy a informace ve škole lze správnými postupy ve výuce zabránit poškozování zraku a nadměrné fyzické zátěži dítě se zároveň učí zacházet cíleně s výpočetní technikou druhotně jsou děti vedeny k samostatnému získávání informací, k jejich ověřování a zpracování klady

Možnosti uplatnění ve výuce univerzálně použitelné hry rozhodovací hry kvizy soutěže – on-line soutěže hry pro získání sociálních dovedností – např. Civilisation seznamovací hry – sociální sítě simulační hry „Hry mohou zapojovat žáky velmi intenzívně do výuky a přimět je k takovému soustředění, jakého nelze dosáhnout pomocí žádné jiné metody. Díky zvýšenému zájmu a motivaci, jež jsou vyvolány kratší hrou, mohou nadto žáci získat k předmětu (a k učiteli) kladný vztah, který přetrvá týdny.“ Petty G., Moderní vyučování

Možnosti uplatnění ve výuce probouzení zájmu žáků věci, které se učím, jsou zajímavé a vzbuzují moji zvídavost zjišťuji, že vyučování je zajímavé vytváříme rovné možnosti ve třídě mohu si určit vlastní tempo a srovnatelné hodnocení prostředky pro vysvětlování uplatněné ve hře analogie a přirovnání vizuální předvedení jednoznačné vyjadřování Výhody využití her:

Využití on-line připojení specifické využití youtube.com kurzy hry na hudební nástroje jazykové výslovnosti výuka informatiky, programování flash hry pozor na rovnováhu – hra s fyzikou cvičíme fotografickou paměť

Použité zdroje: FRIEDOVÁ L.;PC hra ve výuce, [on line],2007, [citováno ]. Dostupné z. TOMÁNEK T.; Výukové počítačové hry, [on line], [citováno ]. ÚISK FF UK, Dostupné z. PETTY G.;Moderní vyučování, 1.vydání, Praha:Portál, s., ISBN Dostál J.;, Počítačové hry ve vzdělávání, [on line], [citováno ]. Dostupné z