Porušení podmínek ROP Střední Morava. OBSAH PREZENTACE I.Obecný postup při porušení II.Porušení podmínek PŘED proplacením, finanční korekce (krácení způsobilých.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Postup obcí při zjištění porušení rozpočtové kázně
Advertisements

Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9. výzva IOP - Komunikační infrastruktura veřejné správy Ing. Jana Břicháčková.
Problematika veřejných zakázek ve vztahu k porušení rozpočtové kázně z pohledu orgánů Finanční správy Mgr. Kateřina Fillová Vedoucí oddělení dotací a finanční.
Kontrola nakládání s dotacemi ze strany FÚ Ing. Jan Minařík prosinec 2010.
EVROPSKÝ FOND REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
NESROVNALOSTI.
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
NESROVNALOSTI Seminář pro příjemce 9/2013.
Přehled realizovaných plateb a opatření k urychlení proplácení projektů financovaných z ROP Střední Morava 2. září 2009 Olomouc 8. září 2009 Zlín Výroční.
Systém kontrol realizovaných u příjemců Ing. Lukáš Brabenec 25. září 2013.
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
Specifické podmínky závěrečných Výzev 12. června 2014.
Nesrovnalosti, porušení rozpočtové kázně
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Výroční konference ROP Střední Morava Nový model hodnocení projektů a řešení porušení podmínek ROP Střední Morava Olomouc Zlín
Specifika závěrečných výzev a projektů v nejisté části alokace Červenec 2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
Pro MAS projekty (období 2007 – 2013) Státní zemědělský intervenční fond, Ministerstvo zemědělství.
Specifika Smlouvy o poskytnutí dotace u závěrečných výzev Říjen 2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
Rozpočty územních samosprávných celků
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Seminář SoMoPro II. Právní část – nezpůsobilé výdaje, porušení rozpočtové kázně a odvody, možnosti promíjení, nejčastější pochybení Mgr. Benišová/1258.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
§ 1 Předmět úpravy a působnost zákona – zákon upravuje:
Veřejné zakázky. Právní základ 3 Právní základ - Smlouva o založení Evropského společenství - Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách - Zákon č.
DAŇOVÝ ŘÁD Zákon č. 280/2009 Sb. Upravuje při správě daně:
Veřejné zakázky v kontextu evropských a národních projektů – Quo vadis?1 Zkušenosti z kontroly veřejných zakázek.
Informace k zadávání zakázek OP LZZ Seminář pro žadatele Praha, 24. května 2011 Brno, 31. května 2011 Ing. Ivana Projsová.
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Některé právní aspekty čerpání dotací z evropských fondů JUDr. Jan Brodec, LL.M., Ph.D.
Ministerstvo financí České republiky Hlavní změny zákona č. 250/2000 Sb. provedené zákonem č. 24/2015 Sb. odbor Financování územních rozpočtů a programové.
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA ČR Obecná část Pravidel – změny oproti Pravidlům období
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Pracovní workshop pro příjemce – 2. výzva PO 1, 2. GG
Archivace dokumentace projektu a součinnost při kontrolách.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
„Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Projekt registrační číslo CZ /0.0/0.0/15_005/ je hrazen v rámci Operačního programu Zaměstnanost.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Porušení rozpočtové kázně při čerpání dotací z rozpočtů územně samosprávných celku. Ing. Michal Obrusník.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Monitorovací indikátory v době udržitelnosti ROP Střední Morava.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Monitorovací indikátory v době udržitelnosti projektu ROP Střední Morava.
 Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů  Zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád  Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích.
Kontroly na místě a nesrovnalosti. Cíle kontroly na místě Ověřit skutečnosti, které příjemce popsal v projektové žádosti a v monitorovacích zprávách Předejít.
Porušení podmínek ROP Střední Morava. OBSAH PREZENTACE I.Porušení podmínek ROP SM, nesrovnalost II.Porušení podmínek PŘED proplacením, finanční korekce.
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2016 Leden 2016.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Struktura dokumentace a její účel (rizika) Specifikace administrace ROP Střední Morava na.
JAK PŘEDCHÁZET NESROVNALOSTEM A PODVODŮM? Seminář TI „Řízení rizik podvodů v Evropských fondech: Nejčastější chyby žadatelů o podporu a jak.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Informace k zadávání zakázek OP LZZ
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Zákon 417/2009 Sb. Mgr. Pavel Herman.
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Nové Výzvy Národního programu životní prostředí Vazba na PZKO
Novelizace Zákon č. 417/2009 Sb. a č. 179/2010 Sb. a další novelizace
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Druhy kontrol projektu:
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Seminář pro příjemce podpory z OP VK
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Transkript prezentace:

Porušení podmínek ROP Střední Morava

OBSAH PREZENTACE I.Obecný postup při porušení II.Porušení podmínek PŘED proplacením, finanční korekce (krácení způsobilých výdajů) III.Porušení podmínek PO proplacení, porušení rozpočtové kázně

I. Obecný postup

II. Porušení podmínek PŘED proplacením, finanční korekce (krácení způsobilých výdajů) Příjemce je povinen při realizaci projektu a čerpání dotace dodržet podmínky uvedené ve Smlouvě. Nedodržení podmínek (např. nedodržení finančního plánu, výše způsobilých výdajů, včetně jejich investičního a neinvestičního podílu, plnění indikátorů a horizontálních témat) může být důvodem k uložení finanční opravy či krácení dotace. Finanční opravy se týkají porušení předpisů nebo podmínek ROP. Před proplacením finančních prostředků finanční opravy jsou realizovány prostřednictvím finančních korekcí, resp. krácení způsobilých výdajů.

Typy porušení PŘED proplacením A)Porušení zákona o veřejných zakázkách: 1.které ovlivnilo nebo mohlo ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky, 2.pokud došlo k neoprávněnému dělení zakázky, či 3.byla chybně stanovena předpokládaná hodnota zakázky. B)Ostatní porušení zákona o veřejných zakázkách a/nebo porušení Metodického pokynu pro zadávání veřejných zakázek a zakázek v programovém období C)Porušení jiného zákona D)Ostatní porušení smlouvy/podmínek ROP Střední Morava

Nesrovnalost PŘED proplacením 1.V případě porušení zákona o veřejných zakázkách:  které ovlivnilo nebo mohlo ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky,  pokud došlo k neoprávněnému dělení zakázky, či  byla chybně stanovena předpokládaná hodnota zakázky. 2.Systémová nesrovnalost 3.Podezření na trestný čin

Konkrétní postup při zjištění porušení PŘED proplacením  Jestliže pracovníci OKP zjistí v rámci kontroly nebo administrace žádosti o platbu porušení podmínek ROP Střední Morava před proplacením informují příjemce o svém zjištění a poskytnou mu dodatečnou lhůtu k nápravě.  Pokud jde o porušení závazných pravidel a postupů pro zadávání zakázek, které lze dodatečně napravit, vyzve pracovník OKP zadavatele, aby tak učinil a stanoví k tomuto přiměřenou lhůtu, nejvýše však 30 dnů. Je-li ve stanovené lhůtě pochybení napraveno, finanční korekce výdajů vztahujících se k předmětné zakázce se neuplatní.  Pokud nelze odstranit, pracovníci OKP navrhnou finanční korekci v souladu schválenými postupy a zkrátí žádost o platbu.

Krácení způsobilých výdajů A. Porušení zákona o veřejných zakázkách - ÚOHS konstatuje, že došlo ke spáchání správního deliktu dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Zde dojde až ke 100% krácení způsobilých výdajů vycházejících z veřejné zakázky. Dále v případech, kde navíc výdaje ve veřejné zakázce představují podstatnou část způsobilých výdajů v projektu, může poskytovatel přistoupit k možnosti odstoupit od Smlouvy o poskytnutí dotace.

Krácení způsobilých výdajů B. Jiná porušení ustanovení zákona č. 137/2006 Sb. a/nebo porušení Metodického pokynu pro zadávání veřejných zakázek a zakázek v programovém období Zde dojde k finanční korekci způsobilých výdajů, která bude v souladu s Pokyny ke stanovení finančních oprav, které se použijí pro výdaje spolufinancované ze strukturálních fondů a fondu soudržnosti v případě nedodržení pravidel pro veřejné zakázky Guideline COCOF 07/0037/03-CS.

Krácení způsobilých výdajů Postup při porušení zákona o veřejných zakázkách a/nebo porušení Metodického pokynu pro zadávání veřejných zakázek a zakázek v programovém období Pro aplikaci výše uvedených Pokynů ke stanovení finančních oprav, které se použijí pro výdaje spolufinancované ze strukturálních fondů a fondu soudržnosti v případě nedodržení pravidel pro veřejné zakázky Guideline COCOF 07/0037/03-CS má Úřad Regionální rady zpracovanou interní instrukci, která zpřesňuje druhy pochybení, za které budou způsobilé výdaje kráceny, a stanovuje následně konkrétní % výši krácení způsobilých výdajů. Tato interní instrukce byla schválena Výborem Regionální rady dne

Krácení způsobilých výdajů C. Porušení zákona - Podezření na spáchání trestného činu § 260 Poškozování finančních zájmů společenství (S účinností od zákona č. 40/2009 Sb., trestního zákona, v platném znění): 1.Kdo vyhotoví, použije nebo předloží nepravdivé, nesprávné nebo neúplné doklady vztahující se k výdajům nebo příjmům souhrnného rozpočtu ES nebo rozpočtů spravovaných ES nebo jejich jménem, anebo takové doklady zatají, a tím umožní nesprávné použití nebo zadržování finančních prostředků z některého takového rozpočtu nebo snížení zdrojů některého takového rozpočtu. 2.Kdo neoprávněně použije finanční prostředky, které tvoří výdaje nebo příjmy souhrnného rozpočtu ES nebo rozpočtů spravovaných ES nebo jejich jménem, nebo zkrátí finanční prostředky pro některý takový rozpočet.

III. Porušení podmínek PO proplacení, porušení rozpočtové kázně Po proplacením finančních prostředků – neoprávněným použitím peněžních prostředků nebo jejich zadržením se příjemce dopouští porušení rozpočtové kázně ve smyslu § 22 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů a příjemci vzniká povinnost poskytnuté prostředky vrátit. Procesně je pak ÚRR správcem daně ve smyslu zákona č. 280/2009 Sb., daňového řádu.

Porušení rozpočtové kázně  Je každé neoprávněné použití nebo zadržení finančních prostředků dotace příjemcem, pokud prostředky byly už proplaceny a pokud bylo porušeno účelové určení finančních prostředků.  Odvod za porušení rozpočtové kázně, který je příjemce povinen odvést zpět na účet poskytovatele, odpovídá částce neoprávněně použitých nebo zadržených finančních prostředků.  V případě, že příjemce bude v prodlení s odvodem za porušení rozpočtové kázně, je povinen zaplatit penále ve výši 1 promile z částky odvodu za každý den prodlení, nejvýše však do výše tohoto odvodu.

Prominutí (částečné prominutí) povinnosti odvodu či penále Příjemce může podat písemnou odůvodněnou žádost o prominutí nebo částečné prominutí povinnosti odvodu a penále z důvodů hodných zvláštního zřetele. Výbor Regionální rady je jako orgán, který o poskytnutí peněžních prostředků rozhodl, oprávněn z důvodů hodných zvláštního zřetele podle § 22 odst. 12 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů na základě písemné žádosti toho, kdo porušil rozpočtovou kázeň, rozhodnout o prominutí povinnosti odvodu a penále.

Porušení rozpočtové kázně

DĚKUJI ZA POZORNOST JUDr. Iva Glacner odd. kontrol a nesrovnalostí, Odbor metodiky a monitoringu