Činnosti v žákovském minipodniku (návod) Zpracovali: Mgr. František Buchta Ing. Alena Nechutová Ing. Alena Zitová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Advertisements

Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Podnikání.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Pracovní právo. Pohovor
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Veřejné rejstříky - Obchodní rejstřík.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
© ABB Group September 27, 2016 | Slide 1 Spolupráce NNO a firmy Pohled dárce Magdaléna Boušková, ABB s.r.o., Workshop,
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Podnikání Jak se pustit do podnikání…. podnikatelský záměr volba, v čem bude podnikat volba, v čem bude podnikat průzkum průzkum plán realizace plán realizace.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
ŽIVNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO28 Název.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 19. září 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
Živnostenské právo Jan Pospíšil Karolína Růžičková.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.01 Ročník3. ročník.
ZÁRUČNÍ DOBA. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Postup při zřizování obchodní společnosti
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Občanské soudní řízení I.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Název materiálu
NÁLEŽITOSTI OBCHODNÍHO DOPISU 1
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Jana Kadlecová Název materiálu:
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Město Valašské Meziříčí pro občany Chcete snížit náklady na domácnost
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Ivana Francová, SOU Liběchov
Obec Pstruží pro občany
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
FIREMNÍ MANUÁL zpracování.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Základy podnikání živnostenské podnikání, postup při ohlášení živnosti
Části obchodního dopisu, osnova
Občanské soudní řízení I.
ZÁSOBOVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Občanské soudní řízení I.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Obsah Kontrola plnění podmínek smlouvy o poskytnutí dotace
OBCHODNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M
Transkript prezentace:

Činnosti v žákovském minipodniku (návod) Zpracovali: Mgr. František Buchta Ing. Alena Nechutová Ing. Alena Zitová

ŽIVNOST

Živnost Zákon č.455/1991 Sb., o živnostenském podnikání Živností je soustavná činnost provozovaná samostatně, vlastním jménem, na vlastní odpovědnost, za účelem dosažení zisku a za podmínek stanovených tímto zákonem.

Podmínky pro provozování živnosti Všeobecné: 18 let bezúhonnost způsobilost k právním úkonům předložení dokladu, že fyzická osoba nemá vůči územním finančním orgánům státu daňové nedoplatky Zvláštní: odborná či jiná způsobilost, pokud ji zákon vyžaduje jedná se o vzdělání a praxi

Druhy živností A) OHLAŠOVACÍ řemeslné vázané volné B) KONCESOVANÉ

CRM formulář – žádost o živnost

K vyplněné mu CRM formuláři musí fyzická osoba na živnostenském úřadě předložit: občanský průkaz doklady o vzdělání a praxi jsou-li vyžadovány zákonem výpis z katastru nemovitostí, popř. nájemní smlouvu poplatek 1000 Kč

Seznam živností Seznam všech živností je uveden v manuálu.

PRAKTICKÉ ZALOŽENÍ ŽÁKOVSKÉHO MINIPODNIKU PRAKTICKÉ ZALOŽENÍ ŽÁKOVSKÉHO MINIPODNIKU

Žáci si zvolí: Předmět podnikání Obchodní jméno Adresa provozovny Kontaktní údaje Struktura firmy

Předmět podnikání Žáci si zvolí oblast, ve které by chtěli podnikat. K tomu můžou použít SEZNAM ŽIVNOSTÍ. Současně si zjistí, zda budou provozovat živnost ohlašovací (řemeslnou, vázanou nebo volnou) či živnost koncesovanou.

Obchodní jméno Obchodní jméno je firma, jméno, pod kterým podnikatel, ať už je právnickou či fyzickou osobou, činí své právní úkony. U fyzické osoby musí být uvedeno jméno a příjmení podnikatele + název činnosti, např. Kadeřnictví Iva Tatíčková, Iva Tatíčková – kadeřnictví, Iva Tatíčková – kadeřnice apod.

Adresa provozovny Tato adresa bude totožná s adresou základní školy

Kontaktní údaje Telefon (může být fiktivní) (žáci si zřídí skutečný ) Web (fiktivní)

Struktura minipodniku Ředitel (ka): řídí a koordinuje práci, organizuje zajištění činností Obchodní oddělení: zpracovává nabídky sortimentu, zpracovává poptávky, objednává zboží, vyhledává obchodní partnery, nakupuje a prodává na veletrzích Marketingové oddělení: vytváří logo, vizitky, jmenovky, katalog, letáky, akční nabídky – tedy veškerou propagaci Účetní oddělení: eviduje příjmy a výdaje minipodniku

PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR

Smysl podnikatelského záměru Uvědomění si, že jsou nutné i znalosti mimo obor podnikání (ekonomické, právní) Zlepšení finanční gramotnosti (plánování výdajů a příjmů) Zlepšení komunikace, týmové práce Zlepšení práce s počítačem

Části podnikatelského záměru SWOT analýza podniku Analýza trhu (zákazníků) Analýza konkurence Ekonomická analýza Konkurenční strategie

SWOT analýza Posuzuje vnitřní a vnější prostředí podniku Posuzuje pozitivní a negativní vlivy prostředí

Analýza trhu Zkoumá se zájem o produkty podniku Oslovení podniků: ◦ Nabídkové dopisy ◦ Veletrhy Oslovení spotřebitelů: ◦ Dotazníkové šetření ◦ Skupinové rozhovory ◦ Veletrhy

Analýza konkurence Zjišťování silných a slabých stránek konkurentů Pomůže nám stanovit konkurenční strategii, směr podnikání

Ekonomická analýza Rozpočet počátečních výdajů ◦ Zjištění potřebné velikosti kapitálu do začátku podnikání ◦ Hledání zdrojů financování Provozní rozpočet ◦ Zjištění provozních výdajů podniku ◦ Odhad tržeb

Konkurenční strategie Stanovuje se po posouzení všech analýz Upřesňuje se: ◦ Nabídka zboží ◦ Způsob prodeje ◦ Ceny ◦ Propagace

PROPAGAČNÍ MATERIÁLY

Logo Je uváděno na produktech, obalech a propagačních materiálech firmy a tvoří povědomí o značce. Má být srozumitelné, zapamatovatelné, jednoduché, ORIGINÁLNÍ.

Jmenovky (visačky) Slouží k identifikaci zaměstnance v podniku a na firemních akcích (prezentacích, výstavách, veletrzích, navazování kontaktů, uzavírání smluv apod.). Údaje na jmenovce: název firmy, logo, činnost firmy, titul + jméno a příjmení osoby, funkce v podniku

Vizitky Vizitka slouží při komunikaci firmy s obchodními partnery, zákazníky, veřejností. Jsou na ní uvedeny všechny důležité kontakty, které o podniku vnější prostředí potřebuje. Rozměry: DOPORUČENÉ – 9 cm x 5 cm. Obsah vizitky: název firmy, logo, činnost firmy, adresa (sídlo), telefon, fax, , web

Leták Leták je tištěný dokument, který propaguje nějaký výrobek, činnost, firmu, apod. Formát letáku – záleží na množství informací, které chce firma sdělit: A6, A5, A4 Informace uvedené na letáku: název firmy, logo adresa (sídlo) nabídka výrobků, služeb kontaktní údaje slogan

Katalog Katalog je vhodně uspořádaný seznam, výčet či soupis zboží či služeb, které firma nabízí svým zákazníkům. Obsah katalogu: ◦ Vrchní strana + zadní strana (obal katalogu) ◦ Úvodní strana ◦ Strana s informacemi o firmě ◦ Nabídka zboží či služeb firmy ◦ Přehledný ceník ◦ Obchodní podmínky ◦ Objednací lístek ◦ U nabídky oděvů – tabulka velikostí pro dámské, pánské a dětské oděvy ◦ U velmi rozsáhlých katalogů OBSAH

Akční nabídka Akční nabídka probíhá v určitém časovém období, které na letáku musí být uvedeno. V rámci akční nabídky probíhají různé slevy, výprodeje, akce 3+1 zdarma, nákup určitého zboží + dárek zdarma, různé soutěže, loterie apod. Všechny tyto akce slouží k podpoře prodeje

Obsah akčního letáku: označení např.: Akční nabídka, Leták plný slev, Výprodej apod. logo, název firmy činnost firmy adresa kontaktní údaje přesný, srozumitelný popis, vyznačení akce pokud budou předmětem akce dárky, možnost výhry, potom obrázky, popis dárků či výher kvalitní obrázky datum, v jakém období nabídka probíhá

Prezentace Prezentace slouží k představení firmy obchodním partnerům, zákazníkům a veřejnosti. Měla by být poutavá, srozumitelná. Co se týká množství informací, i tady platí - všeho moc škodí. Vhodný program: POWER POINT

Obsah prezentace: Úvod: představení sebe, minipodniku (předmět podnikání, historie, přednosti a úspěchy na trhu) V případě, že je prezentace delší je vhodné posluchače nejprve seznámit s obsahem. Nabídka zboží a služeb Akční nabídka pro veletrh Sídlo, kontaktní údaje podniku Slogan Poděkování za pozornost

OBCHODNÍ ČINNOST

Obchodování Jde o navazování kontaktů s budoucími odběrateli a dodavateli a dále o obchodování se stálými partnery Je důležité nabídnout svůj produkt ve správný čas, na správném místě, správným způsobem a se správnými informacemi, které musí být vždy pravdivé a nezkreslené.

Obchodování mezi minipodniky K obchodování mezi žákovskými minipodniky použijeme ovou poštu, aby to bylo co nejjednodušší. Z obchodních dopisů doporučujeme: poptávku (dotaz) nabídku objednávku

Poptávka - dotaz Oslovení (vzhledem k tomu, že neznáme obvykle konkrétní osobu, píšeme: Vážení obchodní přátelé) Informace, odkud jsme se dozvěděli o adresátovi Popis, o co máme zájem Výzva k nabídce, k zaslání katalogu, ceníku apod. Podpisová část (jméno příjmení pisatele, funkce v podniku popř. podnik)

Nabídka Oslovení U vyžádaných nabídek je nutné v úvodu poděkovat za zájem o Vaše zboží, služby apod. U nevyžádané nabídky tento bod odpadá. Vlastní nabídka – stručný výčet, popis, co nabízíte (podrobnosti zašlete v katalogu) Dodací podmínky – dodací lhůta, způsob dodávky, způsob platby apod. Informace o zasílaných přílohách (katalogy, ceníky, vzorkovníky apod.) Výzva k objednávce Podpisová část

Objednávka Oslovení Případné poděkování za nabídku Detailní popis zboží, služby (objednací číslo, název zboží, množství, cena včetně DPH), další charakteristiky zboží, jako např. barva, materiál, rozměry, velikost, provedení apod.

Dodací podmínky Žádost o potvrzení objednávky Podpis

Na závěr k obchodování: není vhodné začínat slovy „Dobrý den,“ protože nevíte, kdy bude příjemce naše sdělení číst. Raději volte oslovení: Vážená paní ….., Vážený pane …………………..

DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST.