Jednání zastupitelů 25.1.2016 Nezávislý audit Městské lesy s.r.o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SYSTÉM KONTROLY PŘI TĚŽBĚ DŘEVA Tisková konference
Advertisements

Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Uzavírání veřejnoprávních smluv
Možnosti a limity kontroly obcí
Co je důležité znát pro realizaci projektu?
Fakulta stavební Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava 17. listopadu 15, Ostrava – Poruba.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
1. Poskytování informací komunikace mezi uchazečem a zadavatelem Dobrá praxe = Otevřenost 2 kvalita & množství forma a způsob uveřejňování a poskytování.
- DODACÍ LIST – seznam zaslaného zboží a jeho množství (resp. seznam provedených prací). Odběratel si podle dodacího listu může zkontrolovat úplnost dodávky.
CRR ČR pobočka Olomouc 1 pobočka CRR ČR pro NUTS II Střední Morava se sídlem v Olomouci Centrum pro regionální.
Systém kontrolní činnosti SEI
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
Název prezentace Nařízení vlády ze dne o stanovení závazných pravidel poskytování finančních příspěvků na hospodaření v lesích a na vybrané myslivecké.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
IPRM Náchoda – problémová zóna u nemocnice Seminář k 1. výzvě Města Náchoda pro podporovanou aktivitu 5.2b Regenerace bytových domů
Obchodní společnosti.
Zadávací dokumentace Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
1 Centralizovaný rozvojový program 2017 a Institucionální program Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 529/5, Praha.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji. DŮLEŽITÉ INFORMACE K EKONOMICKÉ STRÁNCE POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
Předběžná finanční kontrola Příkazce operace. Úvod S účinností od byl na fakultě upřesněn vnitřní kontrolní systém předběžné finanční kontroly.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Důvody vypsání výběrového řízení na připojení města k internetu 1) Firma Logicprim s.r.o. neplní dlouhodobě smluvní závazek na záložní bezdrátové připojení.
Vodohospodářská infrastruktura a veřejné zakázky Vlastimil Fidler Ministerstvo pro místní rozvoj.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
SETKÁNÍ ZÁSTUPCŮ STATUTÁRNÍHO MĚSTA PŘEROVA SE ZÁSTUPCI PODNIKATELSKÉ VEŘEJNOSTI „NOVELA ZÁKONA č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách “ Odbor: Vnitřní.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Podpora oprav domovních olověných rozvodů.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 10. ledna 2012.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Informace o konkrétních nedostatcích zjištěných MF při kontrolách hospodaření PO v rámci přezkoumání hospodaření JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Struktura obchodní faktury
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
SH ČMS účetní závěrka 2016 Metodický pokyn č. 4/2016.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Porada ODK se zástupci orgánů veřejné správy
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Kontroly výkonu přenesené působnosti v oblasti editace dat RÚIAN
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Program na podporu lesních ekosystémů
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

Jednání zastupitelů Nezávislý audit Městské lesy s.r.o.

Usnesení zastupitelstva

Usnesení rady města

Závěry z pracovního jednání zastupitelů města Vimperk, které se konalo dne v zasedací místnosti čp.6 Předmětem jednání byla usnesení ZM Vimperk č.150 ze dne a RM Vimperk č. 819 ze dne týkající se zadání mimořádného auditu se zaměřením na závady zjištěné v kontrolním nálezu kontrolního výboru. Pro diskuzi byly dohodnuty následující závěry. Předmětem zadání auditu bude: Hospodaření MěL s.r.o. Vimperk, hospodaření za rok 2014 a zaměření se na závěry uvedené v zápisu KV 9/KV/15 ze dne Zadání provede jednatel společnosti Městské lesy s.r.o. Vimperk společně se Stavební poradnou spol. s r.o., Průběžná 48, České Budějovice. Všichni zastupitelé budou informováni o vypsání zadání veřejné zakázky malého rozsahu v souladu se z. č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, datum zahájení a místo zveřejnění. Hodnotící komise bude ve stejném složení jako v předchozím výběrovém řízení, pěti členná. Členové komise budou předem informováni o místě konání zasedání.

Vypsání výzvy k podání nabídky, zadávací podmínky Stavební poradnou České Budějovice Výzvy k podání nabídky, zadávací podmínky Předmětem zakázky je přezkoumání hospodaření MěL na základě usnesení zastupitelstva města Vimperk č. 150 ze dne , které požaduje provedení auditu se zaměřením na závady zjištěné v kontrolním nálezu výboru zastupitelstva města Vimperk. Nejedná se o audit dle zákona č. 93/2009 Sb., ani o přezkoumání hospodaření dle zákona č. 420/2004 Sb. Zastupitelstvo předkládá k přezkoumání následující otázky:

Zápis: Dle hospodářského plánu měla být provedena těžba m3. V roce 2014 bylo vytěženo 6340,56 m3, které byly prodány. Hospodářský plán v roce 2014 nebyl naplněn (80%). Otázka: Je podle lesního zákona povinností vlastníka lesa vytěžit dřevní hmotu do výše schváleného LHP? Závěr: Vlastník lesa není povinen vytěžit maximální množství dřevní hmoty stanovené lesním plánem.

Zápis: Rámcové smlouvy – 10 ks. Předložené smlouvy vykazovaly tyto formální nedostatky. Nejsou přílohy – výpis z obchodního rejstříku, ceník prací. Otázka: U kolika rámcových smluv nejsou společností MěL k dispozici výpisy z OR a ceníky prací? Závěr: U všech 10 ks předložených rámcových smluv byl přiložen výpis z evidence, živnostenský list nebo výpis z OR. Ceník chyběl u rámcové smlouvy s panem Josefem Gregušem. Kontrolovaná faktura pana Greguše byla však v souladu s ceníkem přiloženým ke všem ostatním smlouvám.

Zápis: Není vypsána záruka na provedenou práci. Otázka: Je možné na práce v lesním hospodářství (těžba dřeva, přibližování dřeva, prořezávky atd.) poskytovat záruky? Závěr: Práce jsou přebírány odpovědným pracovníkem společnosti, který kontroluje úplnost a vady služby. Teprve po úplném dokončení práce dodavatel práce fakturuje.

Zápis: Objednávky – dílčí smlouvy – 16ks. Chybí datum sepsání a podpis u jedné ze smluv. Není stanovena jednotková cena. Chybí upřesnění místa výkonu práce. Otázka: Jak je u dílčích smluv na provádění prácí stanovena cena za tyto práce? Závěr: Práce jsou prováděny na základě rámcových smluv a ceníku přiložených k těmto smlouvám. Správnost použitých sazeb a pracnost je doložena výkazem práce, který zpracuje společnost. Výkazy by mohly být přikládány k dodavatelským fakturám za práce v lese.

Zápis: Kupní smlouvy – 9ks. Předložené kupní smlouvy byly uzavírány pouze na žádost odběratelů a v tak malém počtu, že nevytvářejí reálný obraz o hospodaření společnosti. Tyto smlouvy byly převážně uzavírány na dřevní hmotu, na štěpku byly uzavírány pouze ústní smlouvy. Pouze v jednom případu SOŠ Volyně byla sepsána kupní smlouva na štěpku. Otázka: Je nutné na prodej dřevní hmoty uzavírat kupní smlouvu, (neplní tuto funkci akceptovaná faktura za dodané dřevo)? Závěr: Na dodávku dřevní hmoty není povinnost uzavírat písemnou kupní smlouvu. Obchodní smlouvy se uzavírají podle ustanovení z. č. 89/2012 OZ §1756 a následující. Plnění podle OZ může být na základě písemné smlouvy, objednávky nebo i ústní dohody. Výhodou písemné smlouvy může být podrobnější stanovení podmínek dodávky (lhůty, měření množství, kvalita, způsoby reklamace apod.).

Zápis: Objednávka od města – zaměstnanci MěL vykonávají na základě objednávek a nebo ústní domluvy práci pro město, tato práce je městu v některých případech fakturována. Otázka: V kolika případech nebyla práce objednaná městem u MěL městu fakturována a v jaké hodnotě? Závěr: Nelze zjistit zda všechny Městem Vimperk objednané práce byly vždy vyfakturovány. Přikládáme seznam faktur na Město Vimperk a objednávku z Jiné objednávky nám nebyly předloženy. (celkem kontrola 7 faktur): nakládání a odvoz materiálu, oprava schodů, odvoz materiálu čp. 394, instalace vánočního stromu, úklid a odvoz odpadu, odvoz odpadu, kácení a likvidace stromů.

Zápis: I s dlouhodobými odběrateli dřevní hmoty a štěpky mající statut právnické osoby nejsou uzavřeny alespoň rámcové smlouvy, nebo nebyly předloženy. Otázka: Je nutné uzavírat s dlouhodobými partnery rámcové smlouvy? Závěr: Společnost nemá dlouhodobé odběratelské partnery. Průměrná měsíční těžba za období platnosti lesního plánu za roky je m3.

Zápis: Faktury dodavatelské – f.č shledány nedostatky – nejednotnost – popis práce, množství odpracovaných hodin. Otázka: Mají dodavatelské faktury na provádění prací potřebné náležitosti? Je reálné zajistit „jednotnost“ dodavatelských faktur? Závěr: Ve 3 případech byly zjištěny nedostatky pouze formálního charakteru. Ve všech ostatních kontrolovaných případech obsahovaly doklady náležitosti požadované platnými právními předpisy. Není reálné zajistit jednotnost dodavatelských faktur. Každý dodavatel používá jiné prostředky pro jejich vystavení.

Zápis: Smlouva o poskytování reklamní činnosti – přestože je smlouva uzavřena na dobu do , tak reklamní služby byly poskytnuty pouze do Otázka: Byla naplněna smlouva o poskytování reklamy mezi městem a MěL již nebo měly být služby na základě této smlouvy poskytovány ještě do ? Závěr: Smlouva o poskytování reklamní činnosti vykazuje následující nedostatky: a)Odkazuje na v té době neplatný obchodní zákoník. b)Smlouva je uzavřena do s tím, že služby budou poskytnuty do , což způsobuje výkladové nejasnosti smlouvy.

Zápis: Dle fa od Lesostaveb poskytly MěL OSSCH dar na zemní práce rypadlem na Parku nad pekárnou, dle jednatele není nikde vyfakturován zpět OSSCH. Otázka: Zaplatily MěL společnosti Lesostavby dle fa práce pro OSSCH nebo uhradily jen práci prováděnou pro MěL? Závěr: Na základě přijaté faktury vnitřní číslo od společnosti Lesostavby Třeboň a.s., byly hrazeny pouze práce pro Městské lesy Vimperk nikoli práce pro OS Stanislavy Chumanové.

Zápis: Dne proběhla oslava 20 let společnosti, na tuto akci byly použity finanční prostředky společnosti MěL – ,50 Kč. Otázka: Je v kompetenci jednatele uspořádat oslavu 20 let trvání společnosti v daném rozsahu? Závěr: V kompetenci jednatele bylo uspořádat oslavu 20 let trvání společnosti. Náklady na oslavu 20 let trvání společnosti Městské lesy Vimperk s.r.o. jednotlivě ani v součtu nepřekročily částku Kč, tudíž nebylo překročeno jednatelské oprávnění.

Zápis: Akce nesouvisí s obchodní činností MěL a není na ni usnesení rady města Vimperk. Otázka: Mělo být na akci oslav 20 let trvání MěL schvalující usnesení rady města? Závěr: Náklady na oslavy 20 trvání společnosti Městské lesy Vimperk s.r.o. jednotlivě ani v součtu nepřekročily částku Kč a tudíž nebylo překročeno jednatelské oprávnění jednatele pana Stanislava Hlavy dle Smlouvy o výkonu funkce.

Další nálezy vyplývající ze zprávy 9/KV/15 ze dne Závěr: Nesrovnalost ve zprávě 9/KV/15 ze dne : Pachtovní smlouva ze dne zní na Kč. Dodavatelská faktura č na nájemné za rok 2014 zní na Kč v souladu s pachtovní smlouvou. V zápise z kontroly 9/KV/15 je však uváděno nájemné ve výši Kč.