Evidence obyvatel Zderaz – Metodické školení
ČSFR - ZPOCHYBNĚNO Je možné zadat do údaje o státním občanství zpochybněno? N E L Z E Blokování nesprávných či chybně vedených údajů bude řešeno v nové jednoúrovňové aplikaci.
Musí být účastníku řízení umožněno nahlédnutí do elektronického spisu? /od – účinnost zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů/ Pokud bude veden listinný spis i v podobě elektronické, domníváme se, že platí pro účastníky řízení stejné právo nahlížet do spisu podle § 38 správního řádu. I v elektronickém spise však musí být vyloučeny ty části, které obsahují utajované informace nebo skutečnosti, na něž se vztahuje zákonem uložená nebo uznaná povinnost mlčenlivosti.
Kdo je oprávněn podat návrh na zrušení údaje o místu trvalého pobytu? Pojem „oprávněná osoba“zahrnuje všechny subjekty, které jsou podle ustanovení § 12 odst. 2 v návaznosti na ustanovení § 10 odst. 6 písm. c) zákona o evidenci obyvatel oprávněné k podání návrhu. Oprávnění mají a tudíž jsou oprávněné všechny osoby v intencích uvedených v ustanovení zákona o evidenci obyvatel. Vlastník i jiná oprávněná osoba mohou podat návrh na zrušení údaje o trvalém pobytu. Rozdíl mezi nimi je, že každý je oprávněný z jiného právního titulu. Vlastník z titulu vlastníka, jiná oprávněná osoba zpravidla z titulu nájemce. Oprávněná osoba jiná než vlastník dokládá svoji oprávněnost například nájemní smlouvou.
VYDÁVÁNÍ POTVRZENÍ Odbor správních činností není oprávněn vydávat potvrzení Potvrzení se vydávají v působnosti obce, kraje § 14 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů § 15 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů § 5a zákona č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů Kompetence pro jejich vydávání je pouze věcí úřadu z hlediska vnitřní organizační struktury.
VYDÁVÁNÍ POTVRZENÍ Jakým způsobem vydávat potvrzení o pobytu, o žití, co bude obsahem? -o pobytu – v intencích ust. § 14, § 15 a § 5a kompetence pro vydávání je výhradně v působnosti úřadů -o žití – je nutné se obrátit na orgány v působnosti Ministerstva práce a sociálních věcí -obsah - neexistuje-li formulář, volnou formou, nelze jednotně určit, nutné vyhovět požadavkům v rámci působnosti dané problematiky
ADRESA PRO DORUČOVÁNÍ s účinností od § 10b z.č. 133/2000 Sb. adresu pro doručování, její změnu nebo zrušení ohlásí obyvatel ohlašovně v místě trvalého pobytu DOPORUČENÍ- návrh Při ohlášení adresy pro doručování vyplnit „formulář“ uvést-jméno,příjmení,datum narození, adresu trvalého pobytu, adresu pro doručování, podpis obyvatele ohlašovna zašle bezodkladně údaje o adrese pro doručování příslušnému obecnému úřadu obce s rozšířenou působností k zavedení do informačního systému evidence obyvatel
Návrh ohlášení adresy pro doručování
DATUM ÚMRTÍ - NEZJIŠTĚNO údaj o datu úmrtí ve tvaru NEZJIŠTĚNO bude možné zavést s převodem na jednoúrovňový systém, po programových úpravách ORPeG zajistí k datu
SOUHLAS VŠECH SPOLUVLASTNÍKŮ k přihlášení k trvalému pobytu Podle našeho názoru – nemá poskytnutí souhlasu s ohlášením změny místa trvalého pobytu podle § 10 zákona č. 133/2000 Sb. charakter dispozice s předmětem spoluvlastnictví ani hospodaření se společnou věcí podle § 139 občanského zákoníku a nezakládá samo o sobě právo užívat objekt ani jiné nároky soukromoprávní povahy, jak vyplývá z § 10 odst. 2 z.č. 133/2000 Sb.