Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek. Řízení kvality Soubor plánovaných a systematických činností aplikovaných tak, aby: –Projekt zajistil uspokojení.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek. Řízení kvality Soubor plánovaných a systematických činností aplikovaných tak, aby: –Projekt zajistil uspokojení."— Transkript prezentace:

1 Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek

2 Řízení kvality Soubor plánovaných a systematických činností aplikovaných tak, aby: –Projekt zajistil uspokojení požadavků standardní kvality (požadavků zákazníků, zadavatelů apod.)

3 Total Quality Management -TPM Koncepce se zaměřuje: zlepšení všech procesů a činností podniku. –Proces jehož cílem je spokojený zákazník, –přes odpovědnost vůči společnosti –až po dosažení výsledků podniku. Sleduje veškeré předpoklady, které podnik musí zajišťovat pro to, aby dobrých výsledků dosáhl. Pokrývá nejen řízení jakosti výrobků ale také zlepšování veškerých aktivity probíhajících v podniku

4 Nástroje pro řízení kvality Plánování kvality – stanovení požadavků v souladu s definicí předmětu projektů tzn. –Stanovení cílů kvality –Vlastností produktu či služeb –Standardy výkonnosti –Stanovení procesů pro danou kvalitu apod. Zajištění kvality - koordinace postupů podle plánu řízení kvality – systém řízení orientovaný na kvalitu Kontrola kvality - inspekce, měření a audity kvality

5 Šest základních konceptů managementu kvality Firemní politika poskytování kvality –Firemní prohlášení Cíle pro kvalitu – stanovení parametrů a ukazatelů pro kontrolu a hodnocení Proces zajištění kvality – procesy realizace zajišťují že bude dosaženo potřebné úrovně

6 Kontrola kvality –Souhrnný název pro činnosti a techniky určené pro kontrolu kvality procesů Monitorování Identifikace problémů Zvýšení efektivnosti procesů Dohled na dodržováním předpisů Audit kvality –Nezávislé ověření kvality Programový plán kvality tvořen manažerem projektu –Detailní rozpis práci respektující požadavky kvality

7 Předpoklady úspěšného řízení kvality Jasně zformulovaná představa zákazníka (zadavatele) –Co má být vytvořeno –Technické specifikace Podpora ze strany TOP managementu nadřízený projektu Filosofie prevence – Dodavatelé a subdodavatelé musí sdílet cíl kvality resp. požadavky zákazníka

8 Procesy - musí být řádně dokumentovány a ověřeny Školení a výchova všech členů týmu – nezastupitelná Kvalita je osobním závazkem každého účastníka projektu Zapojení členů projektového týmu do plánovacích a přípravných procesů Atd.

9 Odpovědnost za kvalitu Management –Vytvoření prostředí a obecných procesů pro řízení kvality Manažer projektu –Převod požadavků na kvalitu do řídicích dokumentů projektů Výkonný pracovník člen týmu – zodpovědný za dílčí výstupy

10 Metodické přístupy při kontrole kvality Zkoumání stavu kontrolovaného jevu či procesů Statistické analýzy dosažených výsledků měření kvality –Analýzy datových souborů –Analýzy přičin a důsledků –Kontrolní tabulky a grafy Hlášení a záznamy z kontroly.


Stáhnout ppt "Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek. Řízení kvality Soubor plánovaných a systematických činností aplikovaných tak, aby: –Projekt zajistil uspokojení."

Podobné prezentace


Reklamy Google