Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o."— Transkript prezentace:

1 Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o. Autor práce: Martina Semrádová Vedoucí práce: Ing. Simona Hašková, Ph.D. Oponent práce: Ing. Mgr. Adéla Dvořáková

2 Cíl práce Cílem práce je vypracování vhodné marketingové strategie včetně návrhů její praktické realizace. Za tímto účelem budou využity nástroje situační analýzy a SWOT analýzy.

3 Výzkumné otázky Jak se jeví současná situační analýza z pohledu marketingu ve společnosti Pivovar Ferdinand, s. r. o. ? Jaké jsou silné a slabé stránky společnosti a které příležitosti a hrozby obklopují firmu z okolí? Jaké změny v marketingových nástrojích povedou k efektivnímu posílení podniku na trhu s pivovarnictvím?

4 Použité metody Analýza dokumentů Interní rozhovory s vedením pivovaru
SWOT analýza

5 Pivovar Ferdinand, s. r. o. Benešov, Středočeský kraj
Historie pivovaru sahá až do 16. století Celkem 10 druhů výrobků Jednatel – Ing. Petr Dařílek ZK – ,- Kč Roční výstav cca 23 tis. hl

6 Situační analýza Externí analýza Makroprostředí Mikroprostředí
Sociálně-kulturní prostředí Technologické prostředí Ekonomické prostředí Politicko-právní prostředí Mikroprostředí Charakteristika odvětví pivovarnictví Charakteristika podniku Zákazníci Konkurence Dodavatelé Veřejnost

7 Makroprostředí – ekonomické prostředí

8 Makroprostředí – Politicko-právní prostředí
Sazby spotřebních daní podle velikosti výroby pivovaru

9 Mikroprostředí – zákazníci, dodavatelé, veřejnost
gastronomická zařízení velkoobchody podniková prodejna Dodavatelé ječmen – regionální zemědělci chmel – BOHEMIA HOP Žatec Veřejnost soukromé prohlídky pivovaru pivovarské slavnosti

10 Mikroprostředí - konkurence

11 Situační analýza Interní analýza
Hmotné zdroje ( tis. Kč k ) Nehmotné zdroje (receptura, know-how) Finanční zdroje (vývoj HV) Lidské zdroje

12 Interní analýza – Lidské zdroje
Jednatel – Ing. Petr Dařílek Sládek – Jaroslav Lebeda Sladmistr – David Mareš Vývoj zaměstnanců a mzdových nákladů za období

13 SWOT analýza

14 Návrhy opatření - Produkt
Výroba plechovkových piv - dražší varianta + na trhu stále oblíbenější Výroba třetinkových piv + levnější než plechovková piva Pivovar odmítá výrobu ochucených piv

15 Návrhy opatření - Cena Nákladově orientovaný přístup pro stanovení ceny

16 Návrhy opatření - Propagace
Reklama Billboardy Tisk v Týdeníku 5+2 Vylepení bannerů Rádiové spoty na rádiu Impuls Podpora prodeje Soutěže na sportovních utkáních Prohlídky pivovaru spojené se zámkem Konopiště

17 Návrhy opatření - Propagace
Public relations Zřízení pivovarské restaurace + Vlastní prostory - Velice nákladné Rozšíření služby „Ferda domů“ Rozvoz piva na Benešovsku Využití prostoru areálu pro kulturní akce Regionální hudební skupiny Dětské dny

18 Návrhy opatření - Distribuce
Plechovková piva V obchodních řetězcích v letních měsících Třetinková piva Kavárny, lázeňské restaurace, divadelní bary Stánkový prodej na různých akcích v ČR

19 Doplňující otázky – Vedoucí práce
Úspěch celého projektu závisí velmi na lidském faktoru - od top manažerů po výkonné manažery. Jaké znalostní předpoklady považujete za důležité pro úspěch projektu? Jaké faktory ovlivňují predikci příjmů a výdajů marketingové strategie? Str. 39, cituji: ”Pivovar má za hlavní cíl „Zvýšení prodeje při stejné úrovni marže“”. Jak tento cíl ovlivní tržní cenu piva?

20 Doplňující otázky – Oponent práce
Které z Vámi předložených návrhů opatření byste aplikovala jako první? V jakém časovém horizontu si myslíte, že se projeví první výsledky Vámi navržené marketingové strategie?

21 Děkuji za pozornost!


Stáhnout ppt "Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o."

Podobné prezentace


Reklamy Google